پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

بیمه ایمپلنت دندان چگونه پرداخت می‌شود؟ آیا بیمه تکمیلی برای ایمپلنت وجود دارد؟ کدام شرکت بیمه، بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت دارد؟

هزینه‌‌های ایمپلنت دندان، باعث شده تا بسیاری از مراجعان به مطب‌های دندانپزشکی به دنبال برنامه‌ها و طرح‌های بیمه ایمپلنت دندان باشند. اگر شما به دنبال طرح‌های بیمه‌ای برای پوشش خدمات دندانپزشکی به خصوص بیمه ایمپلنت دندان می‌گردید، نشانی را درست آمدید، در این مطلب به سوال‌های شما در رابطه با انواع بیمه‌های پوشش خدمات دندانپزشکی پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان، امروزه به یکی از بهترین روش‌ها برای حل معضل بی‌دندانی، تبدیل شده است. استفاده از روش ایمپلنت دندان علاوه‌بر جبران دندان ازدست‌رفته به زیبایی لبخند، بهبود جویدن غذا و همچنین به اصلاح تکلم نیز کمک می‌کند.

انواع سرویس‌های جراحی و کاشت ایمپلنت دندان:

۱. ایمپنت تک دندان

۲.ایمپلنت دندان فوری

۳. ایمپلنت دندان بر مبنای پونتیک

۴. جراحی‌های لیفت سینوس

۵. جراحی بازسازی استخوان فک در ایمپلنت دندان

 اما دغدغه اساسی پرداخت هزینه‌های ایمپلنت است. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بیمه ایمپلنت هستند تا بخشی از هزینه‌های ایمپلنت را پوشش دهند. اما کدام بیمه هزینه ایمپلنت را میدهد؟ ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی شدنی است؟ آیا بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت را پوشش می‌دهد؟ بیمه تکمیلی ایران ایمپلنت را می‌پذیرد؟

عوامل موثر در افزایش هزینه ایمپلنت دندان

با افزایش قیمت خدمات ایمپلنت دندان، تمایل به سمت استفاده از بیمه ایمپلنت افزایش یافته است. اما دلایل این افزایش قیمت چیست؟ مطابق با آخرین بررسی‌ها ارزش خدمات تخصصی دندانپزشکی مثل ایمپلنت دندان و نداشتن درمان جایگزین و کاهش تعداد دندانپزشکان و متخصصان ایمپلنت نسبت به جمعیت، از جمله دلایل گران بودن خدمات ایمپلنت و دندانپزشکی است. از سویی طرف قرارداد نبودن بیشتر کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی با بیمه‌های پایه و تکمیلی و در نتیجه، پرداخت تمام یا درصد بالای هزینه توسط بیمار، به این چالش دامن می‌زند. از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت خدمات ایمپلنت و دندانپزشکی عبارت است از:

  1. مواد مصرفی، وارداتی بودن و وابستگی آن به نوسانات ارزی
  2. کیفیت مواد و تجهیزات مورد استفاده در ایمپلنت
  3. کمبود دندانپزشکان متخصص
  4. میزان دانش و تخصص دندانپزشکان
  5. موقعیت جغرافیایی و امکانات مطب: تهران و شهرستان‌ها، واقع شدن در پایینشهر یا بالاشهر
  6. میزان حمایت و تعهدات محدود بیمه‌های از جمله بیمه تکمیلی و پایه مانند تامین اجتماعی

هرچند پرداخت هزینه‌های ایمپلنت از موارد بیمه تکمیلی به حساب نمی‌آیند، اما در بیمه تکمیلی گروهی که برای کارکنان شرکت‌ها و ارگان‌ها ارائه می‌شود، تعهدات و پوشش‌های متنوعی به صورت توافقی گنجانده می‌شود. در این مورد ممکن است هزینه‌های ایمپلنت هم از موارد تحت پوشش خدمات دندانپزشکی باشند. از این رو، تنها با بیمه تکمیلی گروهی می‌توان هزینه‌ عمل ایمپلنت را پرداخت کرد. . در ادامه میزان تعهد بیمه‌های مختلف را در برابر خدمات ایمپلنت بررسی می‌کنیم.

10

ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی

آیا ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی شدنی است؟ بیمه تامین اجتماعی هم از جمله بیمه‌هایی است که بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.  با این حال، این خدمات هم کاملا محدود هستند و تنها در مراکز درمانی اصلی تامین اجتماعی انجام می‌گیرند. خدمات ساده دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان، پُر کردن و جرم‌گیری از جمله این موارد مشخص از خدمات دندانپزشکی به حساب می‌آیند. از این رو، بیمه تامین اجتماعی هم در حالت عادی به هیچ‌وجه هزینه‌های ایمپلنت را پوشش نمی‌دهد. اما همان‌طور که در مورد قبل اشاره شد، از طریق بیمه تکمیلی گروهی می‌توان هزینه‌های دندانپزشکی بیش‌تری از جمله ایمپلنت را با توافق به خدمات بیمه‌ افزود.

ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح

ایمپلنت بیمه نیروهای مسلح چگونه است؟ بیمه نیروهای مسلح یکی دیگر از دفترچه‌هایی است که دارندگان آن می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی دولتی و نظامی طرف قرارداد از خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه‌ی خود بهره‌مند شوند. با این حال، هزینه خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی و سایر عمل‌هایی که مرتبط به موارد زیبایی می‌شوند، از تعهدات بیمه معمولی نیروهای مسلح خارج هستند. از این رو، ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح ممکن نیست. تنها شرایطی که ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح انجام می‌شود، حالتی است که بیمه‌گزار جانباز باشد. در این شرایط خاص به جانبازان هزینه ایمپلنت با بیمه نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

ایمپلنت دندان بیمه تکمیلی ایران

آیا بیمه تکمیلی ایران ایمپلنت را پوشش می‌دهد؟ بیمه‌های درمانی و تکمیلی بخشی از هزینه‌های دندانپزشکی را متقبل می‌شوند. با این حال، هزینه ایمپلنت تنها با بیمه تکمیلی گروهی پرداخت می‌شود. بیمه تکمیلی ایران هم از این جهت هزینه‌های عمل ایمپلنت را متعهد نمی‌شود.

بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت

بیمه تکمیلی دانا ایمپلنت را قبول می‌کند؟ هم از جمله بیمه‌هایی است که بخشی از خدمات دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. خدمات بیمه تکمیلی دانا هم مانند سایر بیمه‌های درمانی و تکمیلی تنها بخشی از امور دندانپزشکی را پوشش می‌دهد. این موارد شامل پر کردن دندان، جرم‌گیری و سایر خدمات ساده دندانپزشکی می‌شود. همان‌طور که مشخص است، مواردی مانند ارتودنسی، ایمپلنت، جراحی لثه، دندان مصنوعی و غیره تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی دانا ایمپلنت نیستند. بنابراین، در این مورد هم هزینه ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی دانا قرار نمی‌گیرد.

11

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک با استفاده از بهترین متخصصان، کلیه خدمات دندانپزشکی از جمله خدمات عمومی، زیبایی، ایمپلنت، اطفال و ارتودنسی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند.

از طرفی میخک(mikhakdental.com) با طرح ویژه پرداخت اقساطی برای کلیه خدمات ایمپلنت و دندانپزشکی، زمینه را برای رفاه حال مراجعین فراهم می‌کند تا درصورت نداشتن بیمه تکمیلی یا بیمه ایمپلنت از رسیدگی به سلامت دهان و دندان خود باز نمانید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان