پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سیستم موبایل هوشمندتان دچار مشکل شده باشد به صورتی که نیاز به ریکاوری موبایل در آن دیده می شود. نحوه ذخیره اطلاعات در حافظه هایی که رم نامیده می شوند و هارد کامپیوتر به طور قطع بسیار شبیه به هم هستند.

در واقع میتوان محل ذخیره اطلاعات را به یک انبار بزرگ در یک شرکت تشبیه کرد که انبارداری نه چندان مناسب دارد. به طور قطع می دانید که اطلاعاتی نظیر عکس، فیلم و ... همه از داده هایی کوچک تشکیل شده اند که زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند می توانند یک فایل را تشکیل بدهند. بنابراین وقتی اطلاعاتی وارد هارد و یا رم گوشی شما میشود این انباردار تمامی این اطلاعات مختلف را در قفسه هایی درون انبار قرار می دهد که هر کدام از آن ها آدرس و شماره مخصوص به خود را دارد.

نکته مهم این است که زمانی که شما اقدام به حذف یک فایل میکنید در واقع انباردار تمامی بخش های فایل را حذف نمیکند و میتوان اینطور گفت که تنها اسما آن را حذف می کند و در واقع زمانی که شما میخواهید میزان فضای خالی خود را چک کنید انباردار دفتر انبارداری را به شما نشان می دهد و نه آنچیزی که در گوشی شما وجود دارد.

میتوان اینطور گفت که اصل اطلاعات هنوز در قفسه های انبار وجود دارد و وقتی که شما اطلاعات جدیدی را روی سیستم میریزید این اطلاعات قدیمی پاک می شوند.

اساس کار برنامه هایی که تحت عنوان برنامه های بازیابی اطلاعات موبایل و کامپیوتر عمل می کنند این است که به سراغ این فایل ها می روند و اطلاعاتی که هنوز در قفسه ها موجود هستند را به شما نشان می دهند.

 به همین دلیل است که گفته می شود زمانی که هارد و رم شما دچار مشکل می شود بهتر است تا زمانی که آن را ریکاوری می کنید به طور مجدد از آن استفاده نکنید و فایل های جدیدی را روی سیستم نریزید و از حافظه استفاده نکنید چرا که اگر اطلاعات جدیدی را وارد کنید در نهایت با اینکه فضای خالی پیدا نمی شود این انباردار ممکن است که بازمانده اطلاعات شما را پاک کند تا فضای خالی برای اطلاعات جدید باز شود. این کار در واقع شانس ریکاوری موبایل شما را کاهش می دهد.

ممکن است که بخواهید امکان ریکاوری موبایل خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید که این در واقع شامل این میشود که برنامه ها و عکس و فیلم های خود را از روی قفسه نیز پاک کنید تا امکان ریکاوری آن ها از بین برود. برای این کار چندین روش مختلف وجود دارد که در اینجا به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

2

چه کنیم که بازیابی اطلاعات موبایل امکان پذیر نباشد؟

  1. بعد از اینکه یک فایل را حذف کردید تا حد بسیار زیادی اطلاعات روی حافظه خود ذخیره کنید تا در واقع انباردار مجبور باشد تمامی اطلاعات قبلی را پاک کند. برای اینکه از این روش مطمئن شوید بهتر است که این کار را چندین بار انجام دهید. این کار در عین اینکه راحت است اما برای حافظه هایی که حجم بالایی دارند پیشنهاد نمی شوند.
  2. میتوانید برای جلوگیری از ریکاوری اطلاعات موبایل به صورت کامل از فرمت سطح پایین استفاده کنید. در این حال نه تنها تمامی موجودی قفسه ها خالی می شود اما در این نوع فرمت بخش هایی از حافظه هم وجود دارند که نیاز به فرمت فیزیکی نیز دارند. این نوع فرمت در عین اینکه زمان بر است اما بهترین نوع فرمت شناخته می شود و پس از آن ریکاوری موبایل تا حد بسیار زیادی غیر قابل انجام خواهد شد. شما برای این کار میتوانید از برنامه Lowvel  استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اگر حافظه ای بدون هیچ دلیل قبلی ای پاک می شود نباید اطلاعات جدیدی روی آن بریزید چرا که در واقع استفاده شما از این حافظه باعث می شود تا امکان ریکاوری موبایل تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

3

ریکاوری موبایل های اندرویدی و آیفون

ریکاوری موبایل_فیلم اندروید بدون روت - Mobile recovery

همانطور که میدانید امروز گوشی های هوشمند علاوه بر اینکه حافظه داخلی دارند، رم هم میخورند که این امر باعث می شود تا حافظه داخلی آن ها افزایش پیدا کند. در این نوع گوشی ها اگر اطلاعات شما از روی رم پاک شده باشند شما میتوانید به آسانی آن را ریکاوری کنید. دقت داشته باشید که باید رم را با یک رم ریدر به کامپیوتر متصل کنید و طبق آموزش هایی که در بخش ریکاوری کامپیوتر است اطلاعات خود را بازیابی کنید. اما اگر اطلاعات شما ذخیره شده روی حافظه داخلی گوشی شما باشند و گوشی شما رم خور نیست میتوانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • شما میتوانید از برنامه های ریکاوری مختلفی که روی گوشی و تبلت نصب میشوند استفاده کنید. این برنامه ها فرمت APK دارند و به شما این اجازه را می دهند که بدون نیاز به روت کردن عکس های خود را بازگردانید. دقت داشته باشید که اگر در صدد برگرداندن فیلم های خود هستید باید گوشی خود را روت کنید. اگر گوشی شما روت شده نیست میتوانید از روش بعدی استفاده کنید.
  • شما میتوانید برای ریکاوری موبایل از برنامه های ریکاوری گوشی های اندرویدی که روی کامپیوتر نصب می شوند استفاده کنید.

 این برنامه ها نسبت به برنامه هایی که روی گوشی نصب می شوند بسیار کامل تر هستند و شما نیازی به روت کردن گوشی ندارید و میتوانید برای ریکاوری فیلم ها هم از آن ها استفاده کنید. این برنامه ها به صورت خودکار گوشی شما را روت میکنند تا بتوانند اطلاعات شما را بازیابی کنند و سپس آن را مجددا آنروت می کنند و دقت داشته باشید که ضمن انجام این کار گوشی شما از گارانتی هم خارج نمی شود.

یکی از بهترین برنامه های ریکاوری موبایل که میتوانید از آن استفاده کنید برنامه Wondershare Dr.Fone که میتوانید آن را برای گوشی های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که این برنامه هم از گوشی های اندرویدی پشتیبانی می کند و هم گوشی های آیفون.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان