پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

به گزارش رستا نیوز و به نقل از هیتر هدف ، امروز قرار است درباره محبوب ترین نوع المنت یعنی المنت میله ای صحبت کنیم تا هنگام خرید این قطعه پرکاربرد صنعتی بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا درباره المنت میله ای اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 المنت میله ای چیست؟

قبل از اینکه درباره نکات خرید المنت میله ای صحبت کنیم بهتر است بدانیم که المنت میله ای چیست؟ المنت میله ای زیر مجموعه ای از المنت های حرارتی است که وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی به عهده دارد. دلیل محبوبیت و پرکاربردتر بودن این المنت نسبت به سایر هیتر های حرارتی در وهله اول قیمت پایین و در وهله دوم دوام و طول عمر بیشتر است. درون المنت میله ای سیم نیکل کروم وجود دارد که گرما ابتدا به این سیم رسیده و این سیم مقاومت الکتریکی را شروع می‌کند. پس از مقاومت اکسید منیزیم موجود در این المنت گرما را به سطح روکش المنت که از آلومینیوم یا مس تشکیل می‌شود انتقال داده و پس از مدت کوتاهی رنگ روکش المنت میله ای شروع به سرخ شدن می‌کند و المنت قابل استفاده است. در قسمت انتهایی المنت میله ای، با فنر و پیچ، دستگیره ای تعبیه می‌شود تا المنت قابلیت حمل با دست را داشته باشد و گرما به این قسمت ورود نمی‌کند.

کاربردهای المنت میله ای

از المنت های میله ای در موارد متعددی استفاده می‌شود که اصلی ترین کاربرد آن، استفاده به عنوان یخ زداست. علاوه بر این برای گرم کردن مایعات مختلف مثل گیر، آب و ... نیز از این المنت استفاده می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که المنت میله ای به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود. نوع مستقیم آن را می‌توان درون مایعات قرار داد اما اگر نوع غیرمستقیم آن را درون مایعات قرار دهید دچار خوردگی شده و آسیب می‌بیند. از جمله کاربردهای دیگر المنت میله ای می‌توان به:

  • استفاده در ماشین جوجه کشی
  • استفاده در لباسشویی
  • استفاده در سوفاژ
  • استفاده در اجاق گاز
  • استفاده در اتو
  • استفاده در فر

و … اشاره کرد. المنت های میله ای در لوازم خانگی متعدد دیگری نیز به کار می‌روند که در این مقاله سعی کردیم مهم ترین آن ها را خدمتتان معرفی کنیم.

نکات مهم در خرید و نگه داری المنت میله ای

المنت های میله ای دربرابر ضربه آسیب پذیرند پس بهتر است این المنت را دور از معرض آسیب قرار دهید تا طول عمر آن کم نشود و آسیب نبیند.

برای خرید المنت میله ای ارزان نیز سعی کنید خرید خود را از کارگاه های معتبری نظیر هیتر هدف، دیجی کالا و ... انجام دهید تا هم خیالتان از کیفیت کار راحت باشد و هم المنت مورد نیاز خود را با قیمت مناسب دریافت کنید.

نکته بعدی شناسایی نوع صحیح المنت است. به‌طور مثال اگر شما به دنبال خرید المنت میله ای برای دستگاه جوجه کشی خود هستید نباید از المنت میله ای استخری استفاده کنید یا المنت میله ای از نوع غیر مستقیم برای گرم کردن گیر مناسب نیست.

اگر به این نکات توجه کنید و از المنت نیز مراقبت های کافی را داشته باشید می‌توانید بالای 10 سال و بدون خرابی از المنت میله ای خود استفاده داشته باشید.

9

در این مقاله از رستا نیوز سعی کردیم شما را با کلیات خرید المنت میله ای آشنا کنیم امیدواریم این نکات برای شما جذاب و خواندنی بوده باشد. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود درباره این المنت ها را برای ما کامنت کنید همچنین اگر شما نیز نکته ای درباره خرید المنت میله ای می‌دانید از طریق نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان