قیمت ها در بازار ارز بالا رفت!

معامله گران بازار ارز از تعطیلات به بازار برگشتند و دلار رو به بالا معامله شد. پس از تعطیلات نوروزی و عدم اعلام توافق، روز گذشته باتوجه به اخبار برجامی، مشخص شد مسائل باقی مانده میان ایران و آمریکا کاملا حل نشده است در نتیجه قیمت ها در بازار ارز بالا رفت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بررسی اطلاعات قیمتی دبی، هرات و سلیمانیه نشان می دهد که افزایش قیمت در بازار ناشی از ورود تقاضای تجاری انباشته شده به بازار بوده است. معامله گران در تعطیلات معامله نداشته اند و تقاضای تجاری افزایش یافته است. روز گذشته درهم امارات سریع تر از بازار تهران حرکت می کرد و دلار تهران با فاصله زمانی خود را به قیمت برابری درهم به دلار نزدیک می‌کرد. در آخر هم با برتری معامله گران درهم در سمت خرید، ارز دبی حدود ۱۸۰ تومان از نرخ برابری درهم به دلار گران تر بود. دلار تهران که در روز گذشته تا قیمت ۲۶۷۳۰ تومان نیز پیشروی کرده بود در پایان روز در قیمت ۲۶۵۸۰ تومان معامله شد.

دلار هرات با ۴۵۰ تومان افزایش در قیمت ۲۵۸۵۰ تومان فروخته شد. تاجران از سلیمانیه نیز تقاضای خرید خود از دلار را افزایش دادند تا جایی که قیمت خرید دلار در عراق از تهران پیشی گرفت و به ۲۶۶۷۰ تومان رسید.

پس از افزایش قیمت دلار در روز گذشته قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافت. حباب سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۰۷ هزار تومان رسید و سکه ۱۲ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۲ هزار تومانی ۱ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان قیمت یافت.

تحلیلگران روز گذشته افزایش قیمت دلار را ناشی از بازگشت تقاضای تجاری انباشته شده در تعطیلات می دانستند.

امروز صبح انتشار سخنان بورل محرک افزایش قیمت های ارز در صبح بود. مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت نمیتوانم تضمین بدهم که به توافق هسته‌ای با ایران دست پیدا می کنیم. در حالیکه در آستانه تعطیلات نوروز احتمال حصول توافق بسیار بالا رفته بود. این سخنان بورل انتظارات افزایشی دلار را تحت تاثیر قرار داد و دلار هرات پس از یک ماه وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد. دلار هرات در اسفند ماه در میانه کانال ۲۴ هزار تومانی معامله میشد.

دلار در بازار آزاد تهران نسبت به سقف معاملات دیروز یک پله بالاتر آمد و ۲۶۸۲۰ تومان معامله شد. با افزایش قیمت دلار تهران و عدم تغییر قیمت توسط بانک مرکزی اختلاف قیمت دلار در بازار متشکل و تهران به ۱۴۰۰ تومان رسید. در اول هفته اختلاف ۶۷۰ تومانی وجود داشت که نسبت به ابتدای هفته این اختلاف بیش از دو برابر شده است.  قیمت دلار متشکل ظهر امروز ۲۵۴۳۸ تومان ثبت شد.

منبع: اکوایران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان