پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بسیاری از افراد مخصوصا خانه اولی‌ها در جریان فشار برای تامین بودجه به جهت خرید ملک ممکن است از بسیاری موارد غافل شوند. اما اجازه بدهید از یک زاویه دیگر به موضوع ویژگی‌های مهم یک آپارتمان بپردازیم. محبوب‌ترین ویژگی‌های یک آپارتمان آنهایی هستند که نگاه مستأجران را به خود جلب می‌کنند. مجتمع‌های آپارتمانی در نقاط محبوب شهر نیازی به تضمین‌های آنچنانی ندارند، اما جذب مشتری در محله‌های دور ممکن است مشکل‌تر باشد. امکانات رفاهی، ویژگی‌ها و دکوراسیون اهمیت زیادی دارند، حتی اگر آپارتمان مورد نظر شما در منطقه‌ای خوب واقع شده باشد. در این مقاله بهترین ویژگی‌های منتخب یک آپارتمان را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. مبله بودن

یک آپارتمان مبله می‌تواند اجاره بیشتری داشته باشد و برای مستأجرانی که دنبال یک گزینه آماده، آسان و عالی هستند، جذابیت دارد. اگر قصد دارید آپارتمان خود را به تاجران یا افراد لوکس‌پسند اجاره دهید، باید آن را مبله کنید.

۲. امنیت

برخورداری از امنیت مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آپارتمان است. با وجود دزدهایی که به دنبال سرقت از خانه شما هستند، امنیت یک ویژگی کلیدی است. واحدهای خوشه‌ای که در آنها افراد زیادی در کنار هم زندگی می‌کنند، مستلزم امنیت است که باید به واسطه دوربین‌های مدار بسته یا نیروهای امنیتی تأمین شود. جدا از اینها فرهنگ و ساختار محلات بسیار مهم است. 

۳. فضای باز شخصی

فضای باز شخصی مانند بالکن یکی از ویژگی‌های اصلی آپارتمان‌ها است. فضای باز باعث می‌شود آپارتمان بزرگ‌تر دیده شود و حس لوکس بودن بدهد. لازم نیست فضای باز خیلی بزرگ باشد. حتی یک بالکن کوچک هم می‌تواند جای خوبی برای تماشای شهر و استراحت باشد.

۴. دلباز بودن

آپارتمان‌های قدیمی فضای بسیار محصوری دارند. واحدهای آپارتمانی جدیدتر دلباز هستند و فضای بیشتری برای طراحی دکور به شما می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید خانه را مطابق با علاقه و سلیقه خود تزئین کنید.

۵. تهویه مطبوع

واحدهای مدرنی که در 5 یا 10 سال گذشته بنا شده‌اند، تهویه داخلی دارند. اما آپارتمان‌های قدیمی‌تر از این امکانات برخوردار نیستند. این مسئله از نظر بسیاری از مستأجران به ویژه سالمندان و افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برد یک نقطه ضعف بزرگ است. تابستان به شدت گرم می‌شود و وجود تهویه مطبوع تا حدی کمک می‌کند.

۶. محیط دوستانه برای حیوانات خانگی

مجتمع‌های آپارتمانی در برخی مناطق ورود حیوانات خانگی را ممنوع می‌کنند. اما این ممنوعیت در برخی مناطق غیر مجاز است. محیطی که دوست‌دار حیوانات خانگی باشد، برای خانواده‌ها، افراد سالمند و صاحبان حیوانات خانگی نیز مطبوع است. البته داشتن حیوان خانگی تبعات خاص خود را دارد. اگر حیوان به آپارتمان خسارت بزند، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

۷. لباس‌شویی و خشک‌شویی داخلی

بسیاری از آپارتمان‌ها لباس‌شویی و خشک‌شویی داخلی ندارند. این دو مورد یک امتیاز بزرگ هستند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست برای شستن لباس‌هایتان به لباس‌شویی یا خشک‌شویی بروید. این ویژگی در شهرهای کوچک و بزرگ یک مزیت اصلی محسوب می‌شود.

۸. آشپزخانه بهینه

آپارتمان‌ها معمولا آشپزخانه‌های کوچک دارند. مستأجران نیز انتظار یک آشپزخانه بزرگ را ندارند، اما فضایی را می‌خواهند که هوشمندانه طراحی شده باشد. طراحی باید به گونه‌ای باشد که مساحت محیط به حداکثر برسد. شما باید به این موضوع دقت کنید که آیا آشپزخانه بیشترین کارایی ممکن را دارد یا خیر.

۹. سبک حمام

حمام مثل آشپزخانه یک بخش بسیار مهم در هر آپارتمانی است. شیرآلات، وسایل حمام، کاشی‌کاری و سبک وان حمام یا دوش اهمیت زیادی دارد. حمام آپارتمان می‌تواند یک چیز ساده و یا مجلل باشد. حمام جزء مواردی است که بسیاری از مستأجران هنگام جستجوی آپارتمان به آن توجه می‌کنند.

۱۰. تعداد طبقه

برخی از آپارتمان‌های مجلل دو طبقه هستند. این یعنی یک طبقه در بالا و یک طبقه در پایین وجود دارد. این ویژگی به ایجاد حریم خصوصی بیشتر بین هم‌اتاقی‌ها یا اعضای خانواده کمک می‌کند و جلوی انتقال صدای یک طبقه به طبقه دیگر را می‌گیرد.

۱۱. پارکینگ

آپارتمان‌های موجود در شهرهای بزرگ معمولا پارکینگ ندارند. این یعنی باید یک هزینه اضافی در کنار سایر هزینه‌های خود برای پارکینگ بپردازید. اگر ماشین دارید، باید دنبال آپارتمانی باشید که فضای پارکینگ جزء شرایط اجاره آن باشد و یک فضای مناسب در نزدیکی آپارتمان به شما بدهد.

۱۲. کمد

کمد معمولا دستکم گرفته می‌شود. وجود کمد مثل انباری در آپارتمان ضروری است. کمد فضای لازم را برای قرار دادن وسایلی که لازم نیست در دسترس باشند یا چیزهایی که جایی برایشان ندارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱۳. نور طبیعی

تا وقتی در زیرزمین زندگی می‌کنید یا در یکی از واحدهای یک ساختمان بلندمرتبه ساکن هستید که نمای آن توسط ساختمان روبرویی مسدود شده است، ارزش واقعی نور طبیعی را درک نخواهید کرد. وجود پنجره‌های بزرگ در قسمت جلویی و پشتی خانه باعث می‌شود که فضای آپارتمان جذابیت بیشتری پیدا کند.

۱۴. تسهیلات

تسهیلات جزء موارد ضروری هر آپارتمان هستند. پرداخت هزینه سیستم گرمایشی، آب و برق به طور مجزا باعث می‌شود مبلغ قابل توجهی به اجاره‌بهای شما اضافه شود. بنابراین اگر هزینه تسهیلات را در اجاره لحاظ کنید، مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود و نوسان کمتری در مخارج ماهانه خود خواهید داشت.

منبع:‌ https://www.khaneanzali.com/magazine

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان