وام فوری | وام فوری بدون ضامن

وام فوری خود اشتغالی با کمترین سود | مدارک مورد نیاز + شرایط

فزایش سقف وام خود اشتغالی از ۱۰۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه توسط شورای پول و اعتبار تصویب و به بانک ها ابلاغ شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

یکی از وام های قرض الحسنه که با سود پایین قابل دریافت است وام خود اشتغالی می باشد که به افرای فاقد شغل پرداخت می شود.

مبلغ این وام جدیدا با افزایش ۳ برابری از مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان به ۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار، سقف وام اشتغال مددجویان و نیازمندان در رسته‌های شغلی مشخص، به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

نرخ سود (کارمزد) این وام قرض الحسنه ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن تا ۷ سال است . و بر اساس معرفی نامه در برخی مواقع شامل تنفس از ۶ ماه تا یک سال هم هست.

معرفی نامه جهت دریافت وام خود اشتغالی:

اولین شرط برای برای دریافت وام خود اشتغالی از بانک ها و مؤسسات مالی، داشتن معرفی نامه است. معرفی نامه برای دریافت وام خود اشتغالی باید از یکی از نهادهای زیر باشد:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

اداره بهزیستی

بنیاد شهید و امور ایثارگران

وام خوداشتغالی

شرایط لازم برای دریافت وام خود اشتغالی :

برای دریافت تسهیلات و وام خود اشتغالی باید شرایط زیر را داشته باشید:

متقاضی باید بیکار باشد.

در دستگاههای دولتی و غیر دولتی مشغول به کار نباشد.

متقاضی نباید حقوق بازنشستگی دریافت کند.

شخص متقاضی از نهادهای دیگر نباید وام خود اشتغالی دریافت کرده باشد.

میانگین سنی شخص متقاضی بین ۱۸ تا ۶۵ سال باشد.

متقاضیان آقا باید کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه داشته باشند.

متقاضی بیمه اشتغال نداشته باشد.

متقاضی باید مجوزهای مربوطه از مراجع ذیربط را داشته باشد

چه کسانی اولویت وام خود اشتغالی را دارند:

مطابق قانون افرادی می‌توانند تقاضای وام خود اشتغالی را داشته باشند که:

فارغ التحصیل دانشگاهی و مراکز آموزش عالی باشند.

دیپلم کار و دانش داشته باشند.

دارندگان مدرک فنی حرفه ای از مراکز آموزش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد

صاحبان ایده کارآفرینی

برگزیدگان مسابقات مهارت های ملی

مخترعان و برگزیدگان جشنواره خوارزمی

فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت :تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال با هدف ارتقای کیفیت مشاغل و افزایش درآمد مددجویان در اختیار مجریان رسته‌های شغلی خاص همچون کشاورزی پیشرفته، مشاغل دانش‌بنیان، حمل بار و مسافر و دیگر مشاغل پایدار که سرمایه بالاتری نیاز دارند، قرار می‌گیرد.

وثایق مورد نیاز:

جهت دریافت این وام نیاز به ۲ ضامن (کارمند و یا کاسب ) می باشد.

وام گیرنده و ضامنین نباید دارای چک برگشتی و یا تسهیلات معوق و سررسید گذشته باشند

 افرادی که خواهان وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک رسالت هستند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند و لااقل سه ماه از زمان خواب سپرده ایشان گذشته باشد. این وام قرض الحسنه است و تنها به آن سود ۲ درصدی تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام هم  ۶۰ ماه است. متقاضیان دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی داشته باشند. اگر فرد نتواند ضامن رسمی به بانک ارائه دهد، می‌تواند امتیاز دریافت وام را به یکی از وابستگان درجه یک خود منتقل کند.

«سید سعید شمسی‌نژاد»  گفت: در حال حاضر سقف وام قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون و برای اشخاص حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان است.

او  افزود: وام قرض‌الحسنه حقوقی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای خرد در حال پرداخت است.

شمسی‌نژاد اعلام کرد: در یک سال منتهی به پایان تیر ۱۴۰۱، بیش از ۳ میلیون فقره وام خرد به مبلغ ۷۵هزار میلیارد تومان از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ضمن تأکید بر حمایت این بانک از آسان شدن شرایط ازدواج جوانان، خبر داد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲هزار فقره وام ازدواج و ۱۱هزار فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است.

وی با اشاره به آسان شدن شرایط دریافت وام از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: مردم می‌توانند با سفته الکترونیکی از طریق اپلیکیشن، وام دریافت کنند. امکان توثیق سهام و سهام عدالت نیز اجرایی شده و در گام‌های بعدی گواهی‌های سپرده‌، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر دارایی‌های مردم وثیقه وام‌های قرض‌الحسنه آن‌ها خواهد شد که مردم بدون مراجعه به شعب بانک بتوانند وام دریافت کنند.

 شرایط دریافت وام فوری

وام فوری

وقتی برای دریافت وام به شعب بانکی مراجعه می کنیم یکی از اولین سوالات کارمندان بخش اعتباری بانک ها این است که شغل شما چیست ؟ علت این موضوع این است که بانک ها بیشتر وام های خود را به کسب و کار های دارای جواز کسب و یا مشاغل خاص تولیدی و خدماتی پرداخت می کنند.

ولی وام کارت اعتباری از جمله وام های خرد است که تقریبا همه افراد واجد شرایط می توانند آن را از بانک های ارایه دهنده دریافت کنند.

نوعی کارت بانکی است که​ بر مبنای عقد مرابحه و طبق ضوابط و قوانین عملیات بانکی بدون ربا جهت اعطای اعتبار به متقاضی و بر اساس اعتبار سنجی مشتری توسط بانک صادر شده و دارنده آن می تواند از طریق پایانه های فروش و سایت های پرداخت اینترنتی حداکثر تا سقف اعتبار آن نسبت به خرید کالا و خدمات اقدام نماید.

بانک صادرات هم از جمله بانک هایی است که کارت اعتباری تا سقف ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (دویست میلیون تومان) به افراد شاغل و بازنشسته (کارگران٬ کارمندان٬ کسبه ٬ معلمان ٬ کادر درمان ٬ رانندگان٬ بازنشستگان و...) پرداخت می کند.

امکان خرید از فروشگاههای مجهز به پایانه فروش و خرید اینترنتی  از سایت های مختلف ارائه دهنده خدمات و کالا به صورت اعتباری .   

سود وام کارت اعتباری  و مدت باز پرداخت آن:

نرخ سود تسهیلات : ۱۸ درصد               مدت بازپرداخت : ۱۲ الی ۶۰ ماه   

هزینه صدور کارت : ۱۰۰ هزار ریال               آبونمان : یک درصد سقف اعتبار

نحوه دریافت وام کارت اعتباری بانک صادرات به دو روش حضوری و غیر حضوری است :

الف : مراجعه حضوری مشتری : ارائه درخواست مشتری –اعتبار سنجی توسط شعبه – تکمیل پرونده – تاییدیا عدم تایید درخواست مشتری طبق ضوابط و قوانین بانک مرکزی -در صورت تایید درخواست مشتری مراحل ثبت درخواست وصدور کارت اعتباری انجام خواهد شد.

ب: مراجعه غیر حضوری مشتری : مراجعه مشتری به سامانه شمس ( shams.bsi.ir )- ثبت درخواست -بارگذاری مدارک جهت تشکیل پرونده - تایید و عدم تایید بانک بر اساس ضوابط و قوانین بانک- در صورت احراز شرایط دریافت کارت اعتباری  ارسال درخواست به شعبه مورد نظر- صدور کارت اعتباری

شرایط عمومی دریافت وام بانکی:

۱- وام گیرنده و ضامنین باید فاقد تسهیلات سررسید گذشته٬ معوق و مشکوک الوصول  و همچنین چک برگشتی باشند.

۲- به گزارش بانک اول هر شخص فقط یک بار می تواند در کل شبکه بانکی تا سقف مقرر کارت اعتباری دریافت کند و چنانچه شخصی قبلا کارت اعتباری دریافت کرده است و مقداری از اقساط آن را پرداخت کرده است می تواند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان  مجددا درخواست تسهیلات کارت اعتباری داشته باشد.

۳- حداقل سن برای دریافت تسهیلات ۱۸ سال تمام است.

۴- مردان متقاضی وام بانکی تا سن ۵۰ سالگی باید وضعیت نظام وظیفه قابل قبول (کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائمی ) داشته باشند ٬ این مورد از طریق استعلام سیتمی در بانک ها انجام می شود.

در طرح دو سر سود بانک گردشگری ابتدا باید سپرده بلندمدت افتتاح کنید. در این طرح اگر برای دریافت وام اقدام کنید، درصورتی‌که بازپرداخت یک ساله بخواهید ۱۸ درصد و در صورتی‌که بازپرداخت ۲ ساله بخواهید ۳۰ درصد از مبلغ سپرده شما -که بعنوان سپرده بلندمدت افتتاح کردید- به شما وام یا تسهیلات تعلق می‌گیرد.

نکته مهم: در این طرح این است که شما قسطی پرداخت نمی‌کنید و قسط شما بطور خودکار از روی سود سپرده شما که ۱۸ درصد است، برداشت می‌شود و بعنوان قسط وام شما پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان