قیمت خودرو| قیمت خودرو خارجی

قیمت خودرو امروز ۴ خرداد ۱۴۰۱/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

نوسان در قیمت خودرو ادامه دارد. به نظر می‌رسد به دلیل مشخص نبودن جرئیات واردات خودرو به کشور، بازار در رکود سنگینی قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو چند روزی است آرام گرفته تا قبل از این قیمت خودرو وحشتناک گران بود قیمت خودرو گران می شود ؟یا قیمت خودرو ارزانتر می شود؟

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۴ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۴ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به ۲۰۴ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و  هم‌اکنون به قیمت ۳۰۶ میلیون تومان معامله می‌شود. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور به نرخ ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۲ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز شش میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت و امروز در بازار به نرخ ۵۹۰ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو گفت: در جال حاضر بازار منتظر نتیجه بحث واردات خودرو به کشور است. به همین دلیل، بازار در رکود سنگینی قرار دارد و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

او توضیح داد: تا زمانی که جزئیات طرح واردات مشخص نشود، این رکود ادامه دارد.

نحوه خرید خودرو از بورس

بر اساس این گزارش، روز گذشته خودروی کارا به صورت تک کابین و دو کابین با قیمت‌های پایه حدود ۲۹۱ میلیون تومان برای تک کابین و ۳۰۱ میلیون تومان برای خودروی دوکابین در بورس کالا عرضه شد که نخستین عرضه خودرو در بورس محسوب می‌شود.

بر برای شرکت در حراج و خرید خودرو، مشتریان باید در بورس کالا پذیرش شوند که به هر دو صورت مراجعه حضوری و الکترونیکی این امکان فراهم شده است. در روش حضوری مشتری به یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه می‌کند و مدارک و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل می‌کند. پس از بررسی مدارک توسط بورس کالا، صدور کد مشتری انجام می‌شود.

در روش الکترونیکی مشتری دارای کد سجام با مراجعه به سامانه آنلاین شرکت‌های کارگزاری، کدملی خود را وارد می‌کند و پیامکی از سامانه سجام که حاوی رمز است دریافت می‌کند. با وارد کردن رمز دریافت شده اطلاعات مشتری از سامانه سجام فراخوانی شده و در اختیار بورس کالا قرار می‌گیرد و با توجه به انجام احراز هویت در مراحل ثبت‌نام سجام، کد مشتری توسط بورس کالا صادر می‌شود. برای انجام معامله، مشتریان باید دارای حساب وکالتی متعلق به خود باشند که خدمت حساب وکالتی از طریق اکثر بانک‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. در این زمینه، تمام وجه معامله باید در حساب وکالتی موجود باشد تا در زمان انجام معامله این مبلغ بلوکه شود و پس از انجام معامله به حساب بورس کالا برای تسویه انتقال یابد.

شرکت در جلسه معاملاتی صرفا از طریق کارگزاران انجام می‌شود. آدرس و شماره تماس شرکت‌های کارگزاری در سایت بورس کالا درج شده است.

ثبات قیمت خودروهای خارجی

همچنین یک فعال بازار خودروهای خارجی به ایرنا گفت: قیمت خودروهای خارجی که در حدود یک ماه گذشته با رشد همراه شده بود، از روزهای گذشته به دلیل قوت گرفتن موضوع واردات خودرو و همچنین باز شدن این سامانه، با ثبات و در برخی موارد با کاهش و رکود مواجه شده است.

«کوروش طواحن» بیان‌داشت: از آنجایی که در سال‌های گذشته خودروی جدید وارد کشور نشده است، افزایش فعلی قیمت جهانی خودرو نمی‌تواند بر بازار ما تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: قیمت خودروهای خارجی از شب عید تاکنون رشد زیادی را به خود دیده بود، به‌طوری که به‌طور مثال هر دستگاه تیگوان مشکلی صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ از ۳.۲ میلیارد تومان به ۳.۷ میلیارد تومان و هر دستگاه رنو تالیسمان از ۱.۳ میلیارد تومان به بیش از ۱.۷ میلیارد تومان قیمتگذاری شد.

طواحن ادامه‌داد: همچنین هر دستگاه سانتافه با کارکرد حدود ۵۰ هزار کیلومتر مدل ۲۰۱۷ که اواخر پارسال ۱.۸ میلیارد تومان قیمت داشت به حدود ۲.۲ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع واردات خودرو در دولت و مجلس، تاکید کرد: تا زمانی که خودروی جدید وارد بازار نشود، بازار واکنش خاصی نخواهد داشت، زیرا گوش مردم از این حرف‌ها پر شده است و منتظر عملی شدن وعده‌ها هستند.

وی در عین حال تصریح‌کرد: واردات خودرو به‌طور قطع بازار خودرو را متحول خواهد کرد، امرز خودرویی نظیر هیوندایی سوناتا ۲۰۲۲ با قیمت جهانی ۲۴ هزار دلار عرضه می‌شود و حتی اگر ۱۰۰ درصد هزینه‌های ورودی داشته باشد، قیمت‌های فعلی را خواهد شکست.

این نمایشگاه‌دار خودروهای خارجی همچنین با اشاره به کاهش تولید و گرانی خودرو در جهان،  اظهار داشت: این مساله سبب شده تا فعالان بازار خودروهای وقتی برای سفارش مراجعه می‌کنند با نوبت‌دهی ۶ ماهه تا دو ساله برای خودروها مواجه شوند.

به گزارش ایرنا، اکنون همه خودروسازان موظف شدند تا محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند، هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت. این سامانه خودروهای متنوع را چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین عرضه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان