قیمت سکه چند؟ | قیمت سکه در بازار امروز

از نگاه برخی فعالان، عقب نشینی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه می تواند نشان دهنده تغییر انتظارات معامله گران باشد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید امروز به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه دربازار امروز اعلام شد. قیمت سکه برخلاف هفته‌های قبل از روزهای قبل نزولی شده است. قیمت سکه همچنان دربازار کاهش قیمت را تجربه می کند. آخرین قیمت سکه امروز را در ادامه مشاهده کنید.

پیش بینی جذاب از قیمت سکه (۲۷ اردیبهشت)

از نگاه برخی فعالان، عقب نشینی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه می تواند نشان دهنده تغییر انتظارات معامله گران باشد. در واقع افت روز گذشته می تواند در روز جاری ادامه پیدا کند و به زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی برود.

 حباب سکه امامی کاهش یافت تا بازار فلز گران بهای داخلی در مدار منطق قرار بگیرد. از نگاه فعالان هر زمان حباب سکه در مسیر نزولی قرار بگیرد، ظرفیت بنیادی برای خرید افزایش پیدا می کند، هر چند که برخی معامله گران ترجیح می دهند که در دوران هیجانی و حبابی در موقعیت خرید قرار بگیرند. به عبارت دیگر بازیگران بزرگ در شرایط حباب محدود، به آرامی خریدهای خود را صورت می دهند ولی نوسان گیران در دوران هیجانی وارد بازار می شوند.

روز دوشنبه حباب فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۶ درصد کاهش یافت، حال آنکه سکه روز یک شنبه حباب در محدوده ۹ درصدی قرار داشت. دیروز بهای اونس طلا در بازارهای جهانی رشد یافت و تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار قرار پیش روی کرد. با وجود این رشد،‌ سکه در مسیر افزایشی قرار نگرفت و به سوی مرز ۱۴ میلیون

از نگاه برخی فعالان، عقب نشینی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه می تواند نشان دهنده تغییر انتظارات معامله گران باشد. در واقع افت روز گذشته می تواند در روز جاری ادامه پیدا کند و به زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی برود. این اتفاق از این جهت در میان معامله گران جدی گرفته شد که دیشب در بازار پشت خطی، سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان عقب نشینی کرد. فلز گران بهای داخلی در صورتی در روز جاری افزایشی خواهد شد که دلار به بالای محدوده ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان برود.

از نظر برخی از تحلیلگران رشد قیمت دلار در بازار های همسایه و تهران و از طرفی پیشروی قیمت درهم موجب خوش بینی سکه بازان شده بود. این دسته از معامله گران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی امروز در مسیر روز گذشته باقی بماند و رشد را تجربه کند قدرت معامله گران افزایشی بیشتر خواهد شد و حتی می توان انتظار رسیدن سکه به محدوده ۱۳میلیون ۸۰۰ هزار تومان را داشت.

با این حال ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار تفاوت چشمگیری دارد و حتی به بیش از ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد. حباب سکه در محدوده ۶ درصد بود.

 

در بازار پشت خطی هم شب گذشته قیمت سکه نسبت به روز شنبه پایین آمد و با ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان مبادله شد که از نظر برخی از معامله گران می تواند نشانه نزول در بازار امروز باشد. به باور فعالان بازار سکه، عقب نشینی موقت معامله گران فلز گران بهای داخلی به دلیل کاهش قیمت دلار بود. دلار دیشب نه تنها محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد که به زیر محدوده ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رفت.

 پیش بینی مهم از قیمت دلار در روزهای آینده

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: انتظار می‌رود طلا از دیدگاه انس جهانی باتوجه به افزایش نرخ بهره دلار بین ۱۸۷۰ تا ۱۹۳۰ دلار بتواند نوسان داشته باشد.

 

او درمورد قیمت سکه ادامه داد: از آن سمت در بازار داخلی نیز سکه امامی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان می‌تواند نوسان داشته باشد مگر اینکه اخبار برجامی تاثیر یکباره‌ای بر آن بگذارد.

این کارشناس درمورد قیمت طلای داخلی نیز بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز می‌تواند در محدوده کانال یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

بالاخره تاج از سر سکه افتاد. درحالی که روز گذشته سکه در بازار کم‌رمق دارایی‌ها تاخت و تاز داشت و تا مرز ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی قیمت سکه به خاطر کاهش قیمت اونس و تکرار نزول قیمت دلار در بازار داخلی بود.

قیمت اونس، موتور صعود سکه را خاموش کرد

بنا به گزارش اکوایران، البته برخی معامله‌گران می‌گویند آنچه که باعث کاهش قیمت شد اونس بود چون دلار در بازار دوشنبه هم نزولی بود ولی سکه بالا رفت و کاهش قیمت اونس همه موتورهای صعود سکه را خاموش کرد.

سکه بدون حامی داخلی و با اتکا به اونس از مرز مقاومت ۱۳ میلیون و ۴۰۰ رد شد اما در روز سه‌شنبه پس از نزول اونس از سطح مقاومتی پایین‌تر آمد و کاهش قیمت دلار سکه را به ابتدای دروازه ۱۳ فرستاد.

تردید سکه بازان

از نظر برخی معامله‌گران ماندن در کانال ۱۳ هنوز علامتی از امید به صعود است اما پس دادن سطح مقاومتی ۱۳ و چهارصد هزار تومان بازار با تردیدهای جدی‌ای درباره افزایش‌های آتی روبرو کرد.

قیمت دلار هتریک کرد

دلار در این هفته برای سومین بار نزولی شد تا به قول فوتبال دوستان هتریک کند. معامله‌گران اعتقاد داشتند خاک شدن قیمت دلار در بازار از جناح طلای آبشده بود.

قیمت هر مثقال طلای آبشده طی معاملات سه‌شنبه 48 هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران به محض نزول آبشده در ابتدای بازار گفتند قیمت دلار نیز کاهش پیدا می‌کند.

بازار هرات نزولی شد

بازار هرات نیز کاملا بر مدار نزول است و حتی برخی می‌گویند قیمت دلار در بازار هرات تا ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان پایین می‌آید. در جال حاضر قیمت نقدی دلار هرات حوالی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان است.

در میدان فردوسی درباره قیمت دلار معامله‌گران به یک پدیده‌ای اشاره می‌کنند، به گفته آن‌ها بازار سه‌شنبه تا حدی شلوغ شد البته منظور از شلوغی حضور معامله‌گران نبود بلکه حضور عوامل انتظامی بود.

بگیر و ببند در بازار ارز

در بازار شایعه شده بود که نیروی انتظامی در میدان صادقیه یکسری از معامله‌گران را دستگیر کرد. این خبر وقتی  روز سه‌شنبه در فردوسی پیچید بازار را خلوت‌تر از روزهای قبل کرد، بطوریکه یکسری از معامله‌گران ترجیح دادند محل استقرار خودشان را ترک کنند یعنی یا تفریح کنند یا به مرخصی بروند.

تعقیب و گریز قیمتی در راه است؟

در نتیجه چنین اتفاقی خیلی‌هایشان می‌گفتند هزار تومان هم کار نکردیم. روند معاملات سه‌شنبه در بازار، انتظارات افزایشی را تضعیف کرد، اما در بازار معامله‌گران تصور می‌کنند بعد از هر تعقیب و گریز انتظامی امکان یک تعقیب و گریز قیمتی وجود دارد.

نکته بازار به نرخ دلار پشت‌خطی برمی‌گردد که دوباره نرخ پشت‌خطی در سلیمانیه بالاتر از تهران رفت.

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی سکه در حوالی ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد و با فرض حباب بالای یک درصد فلز گران بهای داخلی می تواند در محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معاملات خود در سال جاری را آغاز کند.

ارزش ذاتی سکه با فرض دلار ۲۷ هزار تومانی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. در واقع حتی با به رسمیت شناختن افزایش قیمت دلار در تعطیلات نوروز نیز ارزش ذاتی سکه به اندازه ای نمی رسد که انتظار داشت فلز گران بهای داخلی از محدوده قیمتی اواخر اسفندماه فاصله معناداری بگیرد.

سکه تنها در صورتی در روز جاری می تواند رشد خود را به رخ بکشد که در بازار موازی، اسکناس آمریکایی پیشروی معناداری در کانال ۲۷ هزار تومان صورت دهد.

اونس طلا در تعطیلات نوروز نتوانسته است رشد خاصی را به ثبت برساند و در محدوده هزار و ۹۲۰ دلار قرار گرفته است. فاصله گرفتن طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلاری یکی از مهم ترین عواملی بوده است که کار را برای افزایشی های بازار سکه دشوار کرده و ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی را کاهش داده است.

قیمت سکه در بازار اندکی افزایش یافت

سکه امامی امروز با افزایش ۰.۲۴ درصدی، از ۱۲,۴۵۲,۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار) تومان به ۱۲,۴۸۲,۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد و هشتاد و دو هزار) تومان رسید.

قیمت-سکه-۱۱-فروردین-۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز ۶ فروردین ماه  ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه ۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۴۵۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۹۵۸/۶۷ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۵۵ تومان است.

بازار سکه در ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آخرین روز سال تحت تاثیر متغیرهای قیمت دلار و قیمت اونس طلا پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرد.

بازار سکه در ایران از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آخرین روز سال تحت تاثیر متغیرهای قیمت دلار، قیمت اونس طلا ، مذاکرات وین و افزایش تنش ها ما بین روسیه و اوکراین پستی و بلندی های زیادی را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی که در ابتدای سال در کانال ۹ میلیون تومان به فعالیت می پرداخت در نیمه دوم سال از کانال ۱۳ میلیون تومان هم عبور کرد.

قله ۱۲ ماهه در بازار سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

بازار طلا و سکه امروز با وجود کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین دلار آزاد، چندان کاهش قیمت را تجربه نکرد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند تب و تاب شب عید در بازار باشد و اینکه تقاضا برای طلا و سکه بالا است. از طرف دیگر تنش‌ها میان اوکراین و روسیه همچنان جدی است و بیم این وجود دارد که بازارهای جهانی بار دیگر افزایشی شود و قیمت‌ها نسبت به کاهش بیشتر مقاومت می‌کنند.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان تومان رسید.همچنین قیمت نیم سکه ۷ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۲۸/۶۵ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۸۴ تومان است.

اکنون قیمت اونس تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ اوکراین و روسیه، افزایشی بوده و به ۲۰۱۸ دلار رسیده است.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی اعلام کرد که با وزیرخارجه ایران گفت‌وگوی موفقی داشته است و فکر می‌کند که او قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفر کند. این بخش از صحبت های گروسی موجب شده است که خوشبینی در میان بخشی از معامله گران بازار سکه تقویت شود.

بیشتر رسانه ها و خبرگزاری ها تصور می کنند که طی روزهای آتی  برجام احیا خواهد شد. افت قیمت دلار در روز شنبه و از دست رفتن حمایت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی تا حدی برای بازیگران سکه نشان دهنده آن بود که توافق هسته ای جدید در راه خواهد بود. با این حال، سکه بازان هم چنان تا حدی احتیاط خود را حفظ کرده اند و حداقل در روز شنبه حاضر نشدند که حمایت حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهند.

بخشی از بازیگران بازار سکه امیدوارند که با ادامه تنش های روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند و این موضوع از قیمت سکه در بازار داخلی حمایت کند. با اونس طلای هزار و ۹۷۰ دلاری، سکه به راحتی از لحاظ ارزش ذاتی در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار می گیرد. در این شرایط سکه برای اینکه محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، نیاز دارد که دلار به زیر خط ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. با رفتن دلار به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی حتی حمایت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

طلای جهانی در آخرین روز هفته جهشی خیره کننده را تجربه کرد، عاملی که می تواند زمینه ساز افزایش بهای فلز گران بهای داخلی در ابتدای هفته جاری شود. طلا در روز جمعه توانست بالای سطح حساس هزار و ۹۵۰ دلار خود را تثبیت کند و در اواخر روز به بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار هجوم بیاورد.

با این سطح از قیمت اونس طلا، ارزش ذاتی سکه امامی به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی خواهد رفت. این در حالی بود که در روز جمعه در بازار پشت خطی، سکه در محدوده ۱۲ میلیون تومانی مورد معامله قرار می گرفت. به عبارتی می توان گفت که حباب سکه به صفر رسیده است و ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی با هم یکسان شده است.

نبود حباب در بازار به طور سنتی می تواند زمینه ساز ورود تقاضای بنیادی معامله گران بزرگ به بازار شود. به نظر می رسد که افزایش قیمت طلا به دنبال تنش های روسیه و اوکراین جذابیت های بازار سکه را بالا برده است. این موضوع حتی میتواند موجب شود که در ابتدای هفته جاری، سکه با قدرت کار خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. با این حال، سکه بازان نسبت به روند آتی قیمت دلار تردید دارند و همین موضوع دست و پای خریداران بازار سکه را بسته است.

در صورتی که دلار امروز بتواند خود را بالای مرز ۲۶ هزار تومان نگه دارد، احتمال دارد که سکه به راحتی به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است.

قیمت سکه در روز دوشنبه هفته جاری بر مدار صعود قرار گرفت. این فلز گران بهای داخلی در روز یاد شده توانست ۱۰ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و با ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شود.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران نرخ سکه را برای امروز ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

بازار جهانی طلا شب گذشته شاهد صعود نرخ اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ دیشب بالای ۱۹۴۰ دلار معامله شد. رشد شبانه نرخ اونس طلا به عنوان یک ضربه به بازار سکه عمل کرد.

قیمت سکه در معاملات پشت خطی روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد اما دیشب بار دیگر وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد.این فلز گران بها شب گذشته با ۱۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد.

معامله گران بازار سکه معتقدند که در صورتی که نرخ اونس طلا امروز چهارشنبه بالای محدوده ۱۹۴۰ معامله شود احتمال افت نرخ سکه کمتر است. اما باتوجه به این نرخ دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته با کاهش همراه شد این احتمال هم وجود دارد که بازار سکه آرایش نزولی به خود بگیرد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز (دهم اسفند ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱.۹۰۷ دلار (یک هزار و ۹۰۷ دلار) رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان معامله می‌شود.  شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

 آخرین قیمت سکه و طلا در بازار 

نام محصول نرخ (تومان)  

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  11.980.000  

سکه تمام طرح قدیم 11.850.000  

نیم سکه بهار آزادی 6.770.000  

ربع سکه بهار آزادی 3.800.000  

سکه گرمی 2.350.000  

اونس جهانی یک هزار و ۹۰۷ دلار و ۵ سنت  

طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۰۴ هزار تومان

افزایش بهای طلای جهانی به دلیل حمله روسیه به اوکراین صورت گرفته بود. سکه بازان که حدس می زدند به واسطه جنگ در اروپا قیمت اونس طلا به رشد خود ادامه دهد و بالای مرز ۲ هزار دلاری قرار بگیرد،‌ در بازار داخلی تحرکات خود را بیشتر کردند. این تحرکات موجب شد که بیش از ۲۰۰ هزار تومان به ارزش بازاری سکه اضافه شود. با این حال، سکه بازان تصور نمی کردند که خیلی زود اونس طلا از فاز صعودی خارج شود و حتی به زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلاری  ریزش کند. 

روز جمعه اونس طلا زیر مرز هزار و ۹۰۰ دلار بسته شد و این عامل موجب خواهد شد که در ابتدای روز جاری،‌ قیمت فلز گران بهای داخلی تحت فشار قرار بگیرد. در بازار پشت خطی نیز بازیگران سکه نسبت به ریزش اونس طلا واکنش نشان دادند ودر مقطعی حتی فلز گران بهای  داخلی زیر مرز ۱۲ میلیون تومان معامله شد. خریداران سکه در انتهای هفته، تنها از کانال افزایش قیمت دلار در روز جاری می توانند از ضرر خود جلوگیری کنند. 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بر اساس اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر امروز (چهارم اسفند ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱,۸۹۸ دلار ( یک هزار و ۸۹۸ دلار) رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۹۲ هزار تومان معامله می‌شود.

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند در صورتی که قیمت سکه امروز بالای مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود این امر می تواند قیمت این فلز گران بها را به سمت کانال ۱۲ میلیون تومان سوق دهد.

بازار سکه روز گذشته شاهد افزایش قیمت سکه بود. این فلز گران بهای داخلی در سومین  روز هفته جاری توانست ۴۵ هزار تومان بر ارزش خود بیفزاید و بالای ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار بگیرد. دیروز سکه با ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت سکه در معاملات پشت خط

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب با ۱۱ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  یکشنبه شب ۵۵ هزار  تومان افزایش را نشان می دهد .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  یکشنبه شب بر روی ۱۱ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان قرار داشت.

کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است قیمت طلا کاهش یافته اما بازار خریدار ندارد و مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند.

بازار طلای ایران در هفته گذشته متاثر از اعیاد مذهبی و بازار جهانی طلا متاثر از تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین بود. اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین قیمت طلا را بالا برد. در نهایت کارشناسان معتقدند هستند جنگ بین این دو کشور سرنوشت قیمت طلا را مشخص خواهد کرد. در خصوص وضعیت فعلی طلا گفتگویی با یکی از فعالان بازار طلا در ایران داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

محمد کشتی‌آرای، نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: اعیاد در شرایط فعلی معنی گذشته را ندارد. در گذشته مناسبت‌ها همراه با برپایی جشن‌ بود. با وجود بیماری کرونا اعیاد به شیوه گذشته برگزار نمی‌شود. در نتیجه این مراسم‌ها در بازار تاثیری ندارد و تقاضایی در بازار ایجاد نمی‌کند.

کشتی‌آرای ضمن اشاره به کاهش قیمت دلار در ایران اظهار کرد: نکته مهم در این روزها کاهش قیمت ارز است که تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه گذاشته است. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهش داشته اما تقاضای  خرید نیز نزولی است. مردم منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند. در شرایط فعلی دادوستدها روند عادی دارد. همچنین بازار تا به نتیجه رسیدن برجام سیر نزولی را ادامه خواهد داد.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد تاثیر جنگ احتمالی در اوکراین بر بازار طلا نیز بودیم. قیمت انس جهانی به واسطه مناقشه میان روسیه و اوکراین یک دلار افزایش داشته است. هر واقعه‌ای در مرز روسیه و اوکراین در روزهای آینده قیمت انس جهانی را افزایش خواهد داد. جنگ میان روسیه و اوکراین تا به این لحظه بیشترین تاثیر را بر قیمت نفت داشته و منجر به افزایش قیمت نفت شده است.

کاهش حباب سکه در بازار

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: اگر چه در هفته گذشته شاهد کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال بودیم اما این ارز ها تا به این لحظه تاثیر چشم‌گیری بر قیمت طلا نداشته اند. بازار ارزهای دیجیتال در کشورها ساماندهی نشده است. تا زمانی که قانون‌مند نشوند، تاثیری بر بازار طلا و سکه نخواهند داشت.

کشتی‌آرای در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، انواع سکه نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. به دلیل کاهش تقاضا، حباب سکه نیز کاهش چشم‌گیری داشته است. در نتیجه سکه در وضعیت آرامی به سر می‌برد. باید منتظر واکنش احتمالی بازار در روزهای نزدیک به عید نوروز باشیم. احتمالا شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه باشیم.

در روز گذشته سکه در بالاترین قیمت ۱۱ میلیون و ۱۶۰ تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان بود. قیمت نیم‌ سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار تعیین شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان