رد پای دلار در بازار خودرو/ قیمت خودرو افزایشی شد

در روزی که دلار برای اولین بار در سال جاری وارد کانال 30 هزار تومان شد، قیمت خودرو نیز از افزایش قیمت باز نماند و پرتیراژهای ایران خودرو رشد یک تا هفت میلیون تومان را تجربه کردند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

امروز بازار ایران خودرویی ها یک مخالف افزایش قیمت هم داشت؛ خودرویی که به گفته فعالان بازار خودرو افزایش عرضه موجب شد تا در بازار قیمت آن شکسته شود و با کاهش 5 میلیونی در بازار عرضه شود. «رانا پلاس» تنها خودرو مخالف جهت امروز در بازار پرتیراژهای ایران خودرو محسوب می شود.

به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت خودرو به دنبال افزایش قیمت روزهای اخیر دلار و رکورد شکنی قیمت آن در بازار امروز رقم خورد و موجب شد تا بازار خودرو شکل صعودی به خود گیرد. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که امروز «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افزایش 7 میلیون تومانی رکورد افزایش قیمت در میان محصولات ایران خودرو را شکست.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش 7 میلیونی 515 میلیون تومان قیمت گذاری شد. همچنین براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» با افزایش یک میلیونی در بازار 386 میلیون تومان معامله شد، اما «رانا پلاس» با افت 5 میلیونی در بازار 320 میلیون قیمت خورد به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.

از سوی دیگر خانواده سمند هم امروز افزایش 2 تا سه میلیون تومان در بازار عرضه شدند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز دو میلیون ارزان شد و 283 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF7 » هم با افزایش سه میلیونی 338 میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار 2 میلیون گران شد و 357 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  

 ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز در میان خانواده پژو 207 «پژو 207 دنده ای» بدون نیز با افزایش 5 میلیونی در بازار 412 میلیون تومان دست به دست شد و قیمت «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز با افزایش چهار میلیونی به 417 میلیون تومانی رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان