وام ازدواج|ثبت نام وام ازدواج

وام ازدواج دریافت کنید/ اولویت پرداخت با چه کسانی است؟

هفته گذشته حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تامین اعتبار و پرداخت جاماندگان دوره قبل وام ازدواج فرزندان بازنشستگان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

هفته گذشته حجت اله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تامین اعتبار و پرداخت جاماندگان دوره قبل وام ازدواج فرزندان بازنشستگان خبر داد. با هماهنگی‌های صورت گرفته طی یک هفته اخیر 26 هزار و 395 نفر از مشمولان دوره‌های گذشته که این وام 25 میلیون تومانی را دریافت نکرده بودند، این مبلغ به حسابشان واریز شد. 

در این خصوص علی خدامی، مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشور، بیان کرد: با توجه به درخواست مکرر بازنشستگانی که فرزندانش وام را در دوره‌های گذشته دریافت نکرده بودند، این مسئله در دستور کار قرار گرفت و بررسی شد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، 26 هزار و 395 نفر از فرزندان بازنشستگانی که تاریخ عقد ایشان از اول فروردین 1399 تا بیستم مرداد 1400 بود و مشکل خاصی در امور مالی و بانکی نداشتند، با هماهنگی بانک عامل این تسهیلات را دریافت کردند.

بنابر آخرین اطلاعات موجود، این وام مختص ازدواج فرزندان بازنشستگانی است که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین 1399 تا بیستم مردادماه 1400 باشد. مبلغ این تسهیلات 25 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن هم 36 ماه تعیین شده است.

شرایط پرداخت وام 25 میلیون تومانی ازدواج

تسهیلات مذکور به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکلف بازنشسته تعلق می‌گیرد. برای هر خانواده بازنشسته‌ای هم یک وام ازدواج در نظر گرفته شده است. یعنی اگر پدر و مادر هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشور باشند و برای این وام درخواست دهند، تنها یک وام ازدواج به فرزند یا نوه تحت تکلف ایشان تعلق خواهد گرفت.

هنوز دوره جدید این وام پرداخت نشده و پرداختی‌های کنونی مربوط به سال‌های قبل است. به زودی زمان ثبت نام اینترنتی، سقف تسهیلات و تعداد دوره‌های جدید از طریق اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشور اعلام خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان