قیمت سکه | قیمت سکه کاهش

قیمت سکه در سرازیری سقوط | قیمت سکه امروز اعلام شد

در بازار ارز و طلا امروز قیمت سکه کاهش یافت اما قیمت دلار متشکل افزایش را تجربه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه در سال جدید نوسانات زیادی را تجربه کرد و به تناسب قیمت دلار بالا می رفت. قیمت سکه تمام بهار آزادی مرز 13 میلیون تومان را رد کرد. اما در روز های پایانی فروردین 1401 شاهد کاهش قیمت سکه در بازار بودیم. کاهش قیمت دلار موجب شد که تاج از سر قیمت سکه بیفتد. در اوایل اردیبهشت ماه قیمت دلار مجدد بالا رفت اما این افزایش نتوانست روی قیمت سکه تاثیر گذار باشد و قیمت سکه همچنان روند کاهشی خود را در پیش گرفت.

در بازار ارز و طلا امروز قیمت سکه کاهش یافت.

آخرین قیمت سکه امامی

امروز سکه امامی امروز - یکشنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ مصادف با ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ - با کاهش ۱.۱۷ درصدی به ۱۳,۱۹۰,۰۰۰ (سیزده میلیون و یکصد و نود هزار) تومان رسید.

   جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی 
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۳,۱۹۰,۰۰۰ -۱۵۵,۰۰۰.۰۰ -۱.۱۷ ۱۱:۲۵ 

 

۱۳,۳۴۵,۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ۰.۴۱ ۳ روز پیش

 

۱۳,۲۹۰,۰۰۰ -۳۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۲۳ ۴ روز پیش

آخرین نرخ نیم سکه

در بازار امروز نیم سکه نسبت به ۳ روز پیش، با ۵۰۰۰ تومان کاهش، ۷,۱۹۵,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد و نود و پنج هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت ربع سکه امروز

امروز ربع سکه با کاهش ۰.۲۱ درصدی به ۴,۲۴۳,۰۰۰ (چهار میلیون و دویست و چهل و سه هزار) تومان رسید.

قیمت سکه گرمی امروز

در بازار امروز هر سکه گرمی نسبت به ۳ روز پیش، با ۲۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۵۸۰,۰۰۰ (دو میلیون و پانصد و هشتاد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت دلار در بازار متشکل امروز

دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۵,۳۰۱ (بیست و پنج هزار و سیصد و یک ) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

شرط قیمت دلار برای صعود قیمت سکه

افزایش قیمت سکه همزمان شد با نوسان بازار ارز تهران و شکست سقف قیمت دلار در این بازار. نرخ دلار دیروز از محدوه ۲۷ هزار ۸۰۰ تومان عبور کرد و به ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

برخی از تحلیلگران بازار سکه در ایران معتقدند در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازار امروز بار دیگر آرایش صعودی به خود بگیرد و از کانال ۲۸ هزار تومان عبور کند احتمال افزایش قیمت سکه هم قوی تر خواهد شد.

عده ای از معامله گران با اشاره به بالا رفتن ارزش ذاتی سکه معتقدند این امر باعث ورود معامله گران بزرگ به بازار شده است. این دسته از بازیگران ارزی همچنین می گویند افزایش حباب به بالای محدوده ۲ درصدی عامل دیگری است که صعودی ها را به افزایش قیمت سکه امیدوار کرده است. با عین حال برخی تصور می کنند بازار در ادامه راه نیاز به اصلاح دارد و روند مستمر افزایش قیمت ادامه نمی یابد. زیرا فضای روانی برای صعود تند وجود ندارد و برخی از معامله گران دست به عصا هستند. برای رصد امروز بازار یکی از سنسورها بازار شبانه است. در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ چگونه پیش بینی کرده اند؟

رشد قیمت سکه در بازار شبانه

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته با ۱۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی شنبه شب گذشته ۳۳۵ هزار تومان رشد را نشان می دهد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شنبه شب بر روی ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار داشت. افزایش قیمت شبانه نشانه شرط بندی برای افزایش قیمت سکه است اما تحلیل گران سکه تصور می کنند تقاضا در بازار وقتی زیاد می شود که سکه بالای ۱۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تثبیت دهد. این تثبیت تا حدی به قیمت دلار بستگی دارد. بازار ساز در ماه های اخیر نشان داده به قیمت دلار بالای ۲۸ حساسیت دارد بنابراین مهم ترین متغیر در بازار پایداری دلار بالای مرز ۲۸ است. آیا این اتفاق می افتد.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟ 

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب کانال 12 میلیون تومان را از دست داد و با 11 میلیون و 775 هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  چهارشنبه شب گذشته 235 هزار  تومان پایین رفته بود .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  چهارشنبه  شب بر روی 12 میلیون و 10 هزار تومان قرار داشت.

حباب سکه چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه نسبت به صبح اندکی افزایش یافته است. به این ترتیب هر سکه امامی، ۲۱۷هزارتومان، نیم سکه، ۸۳۳هزارتومان، ربع سکه، ۸۱۴هزارتومان و همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۳۶هزارتومان حباب دارد.

در این ساعت از معاملات، زمزمه‌هایی نزدیک بودن توافق دلار آزاد را کاهشی کرده است. اما بازار طلا که طی روزهای گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده بود از میانه معاملات نسبت به این اخبار بی‌توجهی کرد و به دنباله‌روی از اونس جهانی پرداخت. حال باید دید در هفته آینده آیا اخبار جدی‌تری از مذاکرات به گوش می‌رسد تا توان این را داشته باشد که مسیر طلا و سکه را از اونس جهانی جدا کند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان