کارشناس مسائل بین الملل:

افشای هدف غربی‌ها از دیپلماسی رسانه‌ای علیه ایران

جلال زاده در تشریح هدف کلی عملیات رسانه ای غربی ها در مذاکرات وین عنوان کرد: آنها می خواهند ثابت کنند ایران قصد توافق ندارد و با القای این موضوع توسط ابزار رسانه، بر افکار عمومی ملت ایران تاثیر بگذارند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی چرایی و چگونگی جنگ رسانه ای و سیاسی دشمن در مذاکرات وین و با حضور دکتر سید مجتبی جلال زاده، کارشناس مسائل بین الملل به روی آنتن رفت.

سید مجتبی جلال زاده رسانه را ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی دولت ها دانست و گفت: در مذاکرات وین شاهد استفاده از ابزاری از رسانه به ویژه از سوی طرف های غربی با اهداف خاص هستیم.

وی با تاکید بر اینکه عملیات رسانه ای و روانی غرب را باید در کلان راهبردهای آنها جستجو کرد، اظهار کرد: البته غربی ها در سیاست های اعلامی خود همواره تاکید می کنند طرفدار مذاکره هستند و از برجام و توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از نمونه موفق دیپلماسی و چندجانبه گرایی یاد می کنند اما در سیاست های اعمالی خلاف آن عمل می کنند. آنها در عمل در تلاش هستند از مزایای یک جانبه برخوردار شوند.

این کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: سیاستی که طرف های مذاکره کننده در وین، به دست گرفتند فضای مذاکره برای چانه زنی بیشتر و کسب امتیاز بالاتر و همچنین ندادن حداقل امتیازات به جمهوری اسلامی ایران است. در این زمینه رسانه های آن ها بسیج شدند بر روی کلیدواژه هایی نظیر مطالبات زیاده خواهانه، وقت کشی و عدم جدیت سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: در حقیقت طرف های غربی با مانور روی مفاهیم ذکر شده، سعی دارند توپ مذاکرات را در زمین ایران بیندازند تا در صورت شکست احتمالی مذاکرات و عدم توافق، هزینه آن را بر عهده جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

جلال زاده در تشریح هدف کلی عملیات رسانه ای غربی ها در مذاکرات وین عنوان کرد: آن ها قصد دارند ثابت کنند جمهوری اسلامی ایران قصدی برای توافق ندارد و با القای این موضوع توسط ابزار رسانه، بر افکار عمومی ملت ایران تاثیر بگذارند تا یک فشار درونی بر دولت سیزدهم و تیم مذاکره کننده در وین اعمال کند.

این کارشناس مسائل بین الملل نتیجه دلخواه فشارهای رسانه ای و سیاسی دشمن در عرصه مذاکرات وین، کوتاه آمدن ایران دانست و گفت: دست کشیدن جمهوری اسلامی ایران از خواسته های به حق خود و کسب امتیاز بیشتر برای غرب در ازای ندادن هیچ امتیازی به ایران، خواسته و هدف اصلی غربی ها از جنگ رسانه ای است.

وی از تلاش غرب برای تصویر سازی غلط از ایران گفت و اظهار کرد: یک بازیگر خطرناک، رادیکال، غیر اخلاقی و ضد انسانی و همچنین غیرقابل پیش بینی، تصویری است که غربی ها در تلاش هستند از ایران در افکار عمومی جهان با رسانه های خود ترسیم کنند.

جلال زاده افزود: غربی ها قصد دارند با تصویرسازی منفی از ایران، افکار عمومی جهان را جهت اعمال تحریم های بیشتر و سیاست های یک جانبه گرایانه خود اغنا کنند و در سال های گذشته بارها این کار را انجام داده اند که البته مکر آن ها عملیاتی نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان