تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس تهران | تعطیلی مدارس فردا

فوری/ تعطیلی مدارس کشور فردا یکشنبه 12 دی ماه + علت و جزئیات

این مدارس به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و بارندگی فردا تعطیل شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تعطیلی مدارس | در هفته گذشته تعطیلی مدارس تبدیل به خبر روز سایت ها شده بود. تعطیلی مدارس بدلیل شرایط جوی نامناسب و آلودگی هوا انجام می گیرد. تعطیلی مدارس در روزهایی که دانش آموزان باید امتحان بدهند به درس آنها لطمه وارد میکند.

امتحانات نهایی شامل تعطیلی مدارس نبوده و آزمون‌ها طبق برنامه و در موعد مقرر برگزار خواهد شد. امتحانات داخلی مدارس لغو و برنامه جدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مدارس شهرستان تبریز، به علت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و بنا به تصمیم کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، آموزش‌های حضوری در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی شهری و روستایی نواحی پنجگانه تبریز، خسروشاه، سردرود و باسمنج در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۱۱ دی ماه برای تمامی دوره تحصیلی، پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی، دوره اول و دوم متوسطه تعطیل اعلام می‌شود.

امتحانات نهایی شامل تعطیلی مدارس نبوده و آزمون‌ها طبق برنامه و در موعد مقرر برگزار خواهد شد. امتحانات داخلی مدارس لغو و برنامه جدید متعاقباً اعلام خواهد شد.

بر اساس همین تصمیم، آموزش‌ها تعطیل نبوده و به صورت مجازی از بستر شاد انجام خواهد شد.

مدارس دیر و کنگان امروز و فردا فقط مجازی هستند

ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های دیر و کنگان اعلام کرده‌اند، به علت پیش‌بینی بارندگی امروز و فردا کلاس‌های درس حضوری برگزار نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان دیر با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده و بارندگی‌های پیش رو، همه فعالیت‌های حضوری مدارس امروز و فردا(شنبه ویکشنبه ۱۱ و ۱۲ دی) تعطیل است و کلاس ها به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

مدیریت بحران شهرستان کنگان هم اعلام  کرد با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها، مدارس مقاطع مختلف این شهرستان امروز و فردا آموزش حضوری نخواهند داشت و همه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دیر و کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارند.

هواشناسی استان بوشهر پیش‌بینی کرده است که از اواخر وقت امروز موج جدیدی از بارندگی در استان شروع می‌شود و تا دوشنبه فعال خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در برخی از ساعات، بارندگی و سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان، به‌ویژه نواحی مرکزی و جنوبی شدت زیادی خواهد داشت.

تکذیب شایعه تعطیلی مدارس در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: شایعه تعطیلی مدارس هرمزگان در روز‌های ۱۱و۱۲ دیماه (همزمان با پیش بینی یارندگی ها) که در فضای مجازی منتشر شده، نادرست است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، ایرج بیت الهی افزود: هر گونه تعطیلی مدارس صرفا بر عهده ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها است و آموزش و پرورش تابع مصوبات این ستاد است که تاکنون تصمیمی در زمینه تعطیلی مدارس گرفته نشده است.

وی گفت: روز شنبه فعالیت و امتحانات همه مدارس طبق برنامه از پیش اعلام شده دایر است.

بیت الهی افزود: اولیا و دانش آموزان، اخبار صحیح مربوط به فعالیت مدارس را فقط از رسانه‌های رسمی و وب سایت این اداره کل پیگیری کنند.

آخرین خبر از تعطیلی مدارس به خاطر اومیکرون

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ارائه کارت واکسن و یا تست ۱۵ روزه پی سی آر در صورت عدم تزریق واکسن، برای ورود دانش آموزان به مدرسه و شرکت در امتحانات، الزامی نیست.

یوسف نوری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط فعلی و شناسایی مبتلایانی در کشور به گونه امیکرون کرونا، برای اعمال محدودیت های بیشتر در مدارس و غیرحضوری شدن امتحانات تصمیم گیری خواهد شد؟ اظهار کرد: ما در این باره تابع نظر ستادملی مقابله با کرونا هستیم.

وی افزود: در اغلب کشورها، آخرین جایی که تعطیل می کنند مدارس است اما یک اصل در این زمینه مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد. ما تابع ستادملی مقابله با کرونا هستیم و هرچه را ستاد به ما اعلام کند به همان صورت عمل می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «هفته گذشته مدیرکل وقت آموزش و پرورش شهر تهران از دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و الزامی شدن ارائه کارت واکسن و یا تست ۱۵ روزه پی سی آر در صورت عدم تزریق واکسن، برای ورود دانش آموزان به مدرسه و شرکت در امتحانات خبر داده بود، آیا این الزام سراسری و مربوط به همه مدارس است؟» گفت: خیر، ستاد ملی کرونا این مورد را حذف کرد. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان ما در سنین ۱۲ تا ۱۸ سالگی واکسن خود را زده‌اند، روز گذشته هم در یکی از کمیسیون های ستاد ملی کرونا در این باره بحث شد و بر اساس تصمیم ستاد، نیازی به این کار نیست.

وی افزود: مگر اینکه دانش آموزی خوداظهاری کند که بیمارم و یا تستش مثبت شده باشد که در آن شرایط نمی‌تواند تا زمان بهبودی به مدرسه بیاید، اما اگر دانش آموزی واکسن نزده باشند ولی علائم بیماری هم نداشته باشد، مشکلی برای حضور در مدرسه ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان