صفر تا صد شرایط خرید ارز یارانه ای | دلار مسافرتی چند؟

اگر برای سفر قصد خروج از مرزهای کشور را داشته باشید، باید قوانین پولی و بانکی کشور مقصد را بپذیرید. در نتیجه نیازمند ارزهای رسمی هستید

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تأمین ارز برای مسافران خارج از کشور موضوع مهمی است که مورد توجه سیاست‌های بانک مرکزی و برنامه‌های مسافران قرار گرفته است. همراه ما باشید تا در این گزارش به سؤالات شما در خصوص ارز مسافری پاسخ دهیم.

اگر برای سفر قصد خروج از مرزهای کشور را داشته باشید، باید قوانین پولی و بانکی کشور مقصد را بپذیرید. در نتیجه نیازمند ارزهای رسمی هستید. در ایران اصطلاحی به نام ارز مسافرتی داریم. دلار، یورو و پوند ارزهایی هستند که شما برای خروج از ایران نیازمند آنها هستید. به صورت خلاصه روند به این صورت است که وقتی برای خرید ارز مسافرتی به بانک بریم، بانک در ازای پول، یک حواله‌ی ارزی معادل ۳۰۰ دلار می‌دهد. بعد از خروج از گیت فرودگاه می‌توانید، ارز مورد نیاز را از بانک فرودگاه دریافت کنید. فراموش نکنید که این ارز تنها یک بار در سال به شما تعلق می‌گیرد. 

ماجرای ارز مسافرتی از کی شروع شد؟

صحبت درباره ارز مسافرتی از ۲۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ شروع شد. در این سال بانک مرکزی بخشنامه‌ای پیرامون ارز مسافرتی ابلاغ کرد. در اصل ارز مسافرتی کمکی از طرف بانک مرکزی به مسافران برای سفرهای خارجی (سیاحتی یا زیارتی) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان