جواد فروغی قهرمان المپیک و خانواده اش + عکس

عکسی از جواد فروغی در حال ورزش کردن در خانه به همراه خانواده اش

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

جواد فروغی قهرمان المپیک 2021 در رشته تیراندازی است. جواد فروغی متولد 1358 و متاهل است. جواد فروغی پرستار بیمارستان بقیه الله است. جواد فروغی مدافع حرم در سوریه نیز بوده است. جواد فروغی در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو اول شد.

بیوگرافی جواد فروغی قهرمان تیراندازی

جواد فروغی متولد 20 شهریور 1358 در دهلران ایلام ، قهرمان تیراندازی تیم ملی است.

فارغ التحصیل رشته پرستاری می باشد که تیراندازی را از طبقه دوم بیمارستان از 30 سالگی شروع کرد و در 41 سالگی به مدال طلای المپیک توکیو دست یافت.

جواد فروغی

شروع از پرستاری

او در سال 1381 وقتی 23 ساله بود در رشته کارشناسی پرستاری فارغ التحصیل شد و در حال حاضر پرستار بیمارستان فوق تخصصی بقیة الله سپاه پاسداران می باشد.

شروع تیراندازی

جواد فروغی تخصص زیادی در تیراندازی داشت زمانی که در یک بیمارستان به کار پرستاری مشغول بود در زیر زمین های بیمارستان محلی را برای تمرین خود آماده کرده بود و در آنجا به تمرین می پرداخت او در طبقه منفی دو بیمارستان با تپانچه بادی اقدام به تیراندازی میکرد و در یکی از مسابقات محلی توانسته بود در اولین تجربه  اش امتیاز ۸۵ را به دست آورد و همین سبب شد که او را تشویق کنند تا تیراندازی را ادامه بدهند اولین مربی او آقای خدابندلو بوده است.

جواد فروغی

معرفی جواد فروغی به فدراسیون تیراندازی توسط مسابقه عصر جدید

اما جالب است بدانید که او در برنامه عصر جدید شرکت کرد و دیده شد با اینکه توسط داوران این مسابقه رد شد اما او را به فدراسیون تیراندازی معرفی کردند جواد فروغی در عصر جدید توانست استعداد خود را به رخ همگان بکشد و آقای احسان علیخانی او را به فدراسیون تیراندازی معرفی کرد و زیر نظر مربیان کارکشته آموزش و برای المپیک ۲۰۲۰ آماده شد و در نهایت در دومین روز از برداد ۱۴۰۰ توانست مدال طلای المپیک را برای نخستین بار در تاریخ ورزشی ایران به دست آورد.

جواد فروغی

جواد فروغی در مسابقات قطر

وی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک از ۱۴ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در دوحه، قطر برگزار شد، توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی (در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان) را برای ایران به دست بیآورد.

(سهمیه‌های قبلی را مهیار صداقت در بخش مردان و نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده در بخش زنان گرفته‌بودند).

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به‌دست‌آورد.

جواد فروغی

تمرینات فشرده در زیرزمین

با تشویق آقای آخوندی و بعد از دو جلسه تمرینی با ایشان ، بنده را تحویل آقای دکتر جعفر خدابنده لو از مربیان و مدیران ورزشی دانشگاه و محل کارم دادند.من در آن فضای نمور زیرزمین بیمارستان که نور کافی نداشت تمریناتم را شروع کردم.

شگفتی آسیایی و جهانی

فروغی در سال 1398 دست به کار بزرگی زد و در مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه قطر [2019] با حذف قهرمان المپیک به مدال برنز تپانچه بادی 10 متر مردان رسید.شگفتی این ورزشکار پا به سن گذاشته ایرانی تموم نداشت و او یک سال بعد در پایان روزهای سال 1399 به مدال طلای جام جهانی تیراندازی دست یافت.او این افتخار را برای بار دوم در مسابقات جهانی جام جهانی کرواسی در بهار 1400 تکرار کرد و دوباره به مدال طلا رسید.

جواد فروغی

بیماری قلبی و لرزش دست

من از دوران بچگی یک بیماری قلبی خفیفی بنام افتادگی دریچه میترال دارم که گاهی دچار لرزش خفیف دست و تپش قلبی می شوم.از جوانی که خبری از تیراندازی می شنیدم و میدیدم هیچگاه به ذهنم خطور نمی کرد بتوانم این رشته را بخاطر لرزشی که دستم دارد اصلا شروع کنم.به هر حال تقدیر خداوند بود که بعد از سال ها این اتفاق افتاد و من تیرانداز شدم.

از تمرینات تا شیف شب بیمارستان

من شبها در بیمارستان شیفت هستم و در این چند سال عادت کرده ام که از تمرین به شفیت هایم بروم ، حتی شب های مسابقه ام هم در بیمارستان بودم.انگیزه ام دلیل بزرگی است که بتوانم هم به کارم و هم به تیراندازی که عاشقش هستم برسم

مراقبت از بیماران کرونایی

من خودم مسئول مراقبت از بیماران کرونایی هستم و با اینکه بچه کوچک دارم اما خودم شخصا بیماران کرونایی را تحویل می گیرم.تاکنون به کرونا مبتلا شدم که نمی دوانم دقیقا کجا مبتلا شدم اما بخاطر شغل پرستاری ام به احتمال زیاد در بیمارستان کرونا گرفتم

کسب طلای المپیک با چفیه

جواد فروغی در مسابقات المپیک 2021 توکیو توانست در سن 41 سالگی در ماده 10 متر تپانچه بادی با امتیاز 244 به مدال پرافتخار طلا دست یابد.او بعد از کسب مدال با بوسیدن چفیه مقدس شهیدان و رزمندان هشت سال دفاع مقدس شادی خود را به همراه سجده شکر به جا آورد.

جوادفروغی

مدال ها

● برنز قهرمانی آسیا 2019

● برنز تپانچه میکس تیمی 2019

● طلای جام جهانی دهلی نو 2021

● طلای جام جهانی اوسییک 2021

● طلای المپیک توکیو 2021

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان