رییس جمهوری: جمعیت یکی از مؤلفه های مهم قدرت کشور است

​رییس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سید ابراهیم رئیسی در دومین جلسه ستاد ملی جمعیت که ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد، جمعیت را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور عنوان کرد و گفت: ضروری است نگرانی‌های ایجاد شده در پایش جمعیت، منجر به اقدامات سریع، جامع و هماهنگ در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شود.

رئیس جمهور ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق مصوبات ستاد ملی جمعیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: نتیجه برگزاری چنین جلساتی باید اجرای کامل و دقیق مصوبات در حوزه حمایت از خانواده جمعیت باشد. دستگاه‌هایی که در قانون مسئولیتی به آنان تکلیف شده، باید تلاش کنند وظایف محوله را با جدیت و کامل انجام دهند.

رئیسی توجه ویژه ستاد ملی جمعیت به استان‌هایی را که از نظر شاخص‌های مربوط به جمعیت، وضع مناسبی ندارند ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول موظف هستند به استان‌هایی که در شاخص‌هایی همچون نرخ باروری، آمار طلاق و پیری جمعیت در معرض خطر قرار دارند، توجه ویژه داشته باشد.

رئیس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

رئیسی تصریح کرد: ضروری است سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان، در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تشکیل شود.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه اشکالات احتمالی قانون حمایت از خانواده و جوانی نباید مانع اجرای آن شود، از دستگاه‌های مسئول خواست که این قانون را با جدیت و قوت اجرا کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ماموریت داد تا در حین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابهامات و کاستی‌های احتمالی آن را احصا نموده و ضمن ارائه گزارش به ستاد ملی جمعیت، از راه‌های مقتضی برای برطرف شدن‌ موارد مورد نظر کوشش کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان