قیمت برنج | قیمت برنج در بازار

قیمت برنج کاهش یافت | قیمت هرکیلو برنج ایرانی چند؟

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: حجم زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده است. در نتیجه قطعا کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی گرانتر است مدتی بود به علت گرانی قیمت برنج ،برنج کم یاب شده بود بهترین برنج، برنج گیلان است که قیمت برنج این شهر نسبت به قیمت برنج شهرهای دیگر گرانتر است قیمت برنج مدام در حال نوسان است قیمت برنج گرانتر می شود ولی ارزان نمی شود علت گرانی قیمت برنج ایرانی زحمت زیادی است که کشاورزان میکشند.

در هفته جاری نرخ برنج در شیب تند کاهش قرار گرفت. برنج ایرانی که تا کیلویی ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید حالا به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین احمد اشراقی، نایب رئیس انجمن برنج در خصوص کاهش نرخ برنج اظهارکرد: با افزایش عرضه محصول طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پیش‌ بینی بهتری می‌توان در خصوص نرخ برنج در بازار داشت، اما آنچه مسلم است نرخ هر کیلو برنج برای مصرف‌کننده به کمتر از ۱۲۰ هزار تومان می‌رسد.

گسترش نیوز در خصوص نرخ جدید برنج در بازار به گفت‌وگو با قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی پرداخت.

قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص کاهش نرخ برنج در روزهای اخیر اظهارکرد: برنج، امسال افزایش قیمتی بی‌منطق و غیر واقعی پیدا کرد. این کاهش نرخ در بنکداری اتفاق افتاده است و هم اکنون نرخ برنج ایرانی ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. در نتیجه هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: با توجه به افزایش تولید برنج در امسال و حجم بالا برنج سال گذشته در انبارها ادامه کاهش نرخ وجود دارد. نرخ این محصول در روزهای آینده باز هم کاهش می‌یابد.

قیمت برنج ارزان شد

خریدن برنج

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص عوامل تاثیرگذار در این کاهش نرخ بیان کرد: هرسال به‌مدت ۵ ماه از اول مرداد تا اول دی ماه که ایام برداشت محصول است، واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد، رفع ممنوعیت واردات این محصول در امسال و عرضه بیشتر این محصول در بازار یکی از عواملی است که به روند کاهش نرخ برنج کمک کرد. از سوی دیگر شروع فصل برداشت، ماندن بار سال گذشته در انبار‌ها و کاهش قدرت خرید مردم نیز باعث کاهش نرخ برنج شده است.

حسنی با اشاره به شروع فصل برداشت برنج پیش‌بینی خود را اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی ما با توجه به گفته کشاورزان این است که امسال میزان برداشت بیشتر از مقدار تعیین شده باشد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با وجود رکود موجود در بازار برنج گفت: ما تنها در بازار مواد غذایی شاهد رکود نیستیم بلکه در تمام بازار‌ها این موضوع وجود دارد. در انبارها برنج سال گذشته روی دست کشاورز یا بنکدار مانده است و از سوی دیگر برنج جدید در حال ورود به بازار است. الان بار برنج است و مشتری نیست.

وی در رابطه با اخبار شنیده شده مبنی بر اینکه در برخی از فروشگاه‌ها اقدام به فروش برنج‌های مخلوط از ارقام مختلف می‌کنند، اظهارکرد: در خصوص مخلوط ارقام مختلف برنج با یکدیگر نمی‌توانم نظری بدهم. زیرا این یک کار تخصصی است. اما تا جایی که بنده اطلاع دارم ما در بنکداری‌ها برنج سالم و درجه یک ایرانی و خارجی می‌فروشیم.

حسنی در ادامه بیان کرد: حجم زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده است. در نتیجه قطعا این کاهش قیمت‌ها ادامه دارد. زیرا فصل برداشت برنج تازه شروع شده است. پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ درصد افزایش برداشت داشته باشیم. امیدوارم باز هم شاهد کاهش نرخ بیشتری باشیم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان پیرامون میزان تقاضا در ماه محرم اظهارکرد: میزان تقاضا در محرم امسال نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است. اگر میزان فروش در محرم امسال خوب بود که قیمت‌ها تا این حد پایین نمی‌آمد.

بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که نرخ کنونی هر کیلو برنج طارم ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، فجر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، شیرودی ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان و نیم دانه ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان است.

برنج هاشمی معطر گیلان سرازارع - ۱۰ کیلوگرم با قیمت ۹۰۸ هزار تومان، برنج ایرانی هاشمی - ۱۰ کیلوگرم با قیمت ۸۸۸ هزار تومان و برنج ایرانی فجر ممتاز و معطر ستایش - ۵ کیلوگرم با قیمت ۴۷۵ هزار تومان به فروش می رسد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان