متن پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور

رئیس جمهور در پیامی درگذشت استاد برجسته علوم قرآن و حدیث حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور را تسلیت گفت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت خادم قرآن کریم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور عنوان کرد: درگذشت حافظ و خادم وارسته قرآن کریم و استاد برجسته علوم قرآن و حدیث حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، موجب تأسف و تألم خاطر شد.

رئیسی افزود: این شخصیت قرآنی که عمر گرانمایه خود را به انس با کلام وحی و پژوهش و تألیف کتاب‌های آموزشی قرآن سپری نمود، علاوه بر پرورش شاگردان بسیار، آثار ماندگاری در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی به یادگار گذاشت.

وی در این پیام درگذشت قرآن پژوه پرتلاش را به خانواده و جامعه قرآنی تسلیت گفت‌ و برای این فقید سعید علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی از خداوند بزرگ مسألت کرد.

حجت الاسلام شهیدی‌پور در سال ۱۳۳۷ در شهر قم به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۲ کار حفظ قرآن را آغاز کرد و طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شد. خانواده او از خانواده‌های روحانی اصیل و در اصل زنجانی بودند. پدرش از فضلای مورد اطمینان و مورد وثوق دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی بوده است. او در مرحله بعد در مدارس حوزه علمیه به تدریس فنون قرائت قرآن پرداخت و در کنار آن در جلسات قرائت قرآن به تدریس قرائت و مفاهیم قرآن به جوانان مشغول شد. 

شهیدی پور روز یکشنبه پس از مدتی بیماری به پیشگاه صاحب قرآن رهسپار شد.

منبع: گسترش نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان