خبر مهم رئیس‌جمهوری درباره رفع مشکل ریزگردها | جزئیات برگزاری یک نشست مهم در روزهای آینده

رئیس‌جمهور از برگزاری نشستی با حضور مسئولان محیط زیست همه کشورهای همجوار ایران طی چند روز آینده برای همفکری درباره رفع مشکل ریزگردها خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سال‌هاست که ریزگردها مهمان خانه‌های مردمان برخی از استان‌های کشورمان از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان است و این معضل روز به روز در حال افزایش و به استان‌های دیگر نیز سرایت کرده است؛ گرچه ورود ریزگردها به کشور موضوع جدیدی نیست و در سال‌های گذشته نیز گه‌گاهی وجود داشت اما از اواخر سال گذشته کانون‌های گردوغبار افزایش یافته است و هجوم ریزگردها نه‌تنها کردستان و استان‌های غربی ایران بلکه استان‌های مرکزی و شمالی کشور را نیز درگیر کرده است.

کارشناسان این حوزه منشأ تشکیل و افزایش ریزگردها را از کشورهای همسایه از جمله عراق, عربستان و سوریه و ناشی از سدسازی‌های ترکیه به‌روی دجله و فرات می‌دانند که این وضعیت جدا از اینکه هر بار آسمان استان‌های مختلف کشور را غبارآلود کرده و باعث تعطیلی ادارات، مدارس و کسب‌وکارها شده؛ مشکلات فراوان اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی ایجاد کرده است.

خبرنگار تسنیم این دغدغه و مطالبات عموم مردم ایران به‌ویژه غرب کشور را از رئیس‌جمهور در حاشیه نشست خبری پایان سفر به کردستان با طرح این سؤال که "با توجه به هجوم ریزگردها راهکار ایران برای رسیدن به راه‌حل مشترک با کشورهای درگیر در این قضیه چیست؟" پیگیری کرد.‌

سیدابراهیم رئیسی در این ارتباط‌ اظهار داشت: برای بررسی این موضوع یک تیم کارشناسی در کشور تشکیل شده است و به کشورهای همجوار اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تیم کارشناسی ‌به ‌کویت، عراق، امارات و ‌دیگر کشورهای همجوار ایران اعزام شده‌اند، افزود: ما در این زمینه مشکل داریم و باید با همکاری ‌همسایگان‌، این موضوع را حل کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ظرف چند روز آینده یک نشستی با حضور مسئولان محیط زیست همه کشورهای همجوار ایران برگزار خواهد شد تا یک فکر جامعی برای رفع این مشکل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان