پیش بینی دمای هوا در روزهای آینده | وقوع باد شدید و گرد و خاک در ۷ استان

در ۵ روز آینده در برخی مناطق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 در ۵ روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دریای عمان و تنگه هرمز نیز در این مدت مواج هستند.

در ۳ روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی نقاط استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

احمدی، کارشناس سازمان هواشناسی هم در گفتگو با صداوسیما برای جنوب شرق کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به شدت بارش ها، در خصوص آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در جنوب استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمانشاه و بخش‌هایی از استان هرمزگان و جنوب فارس هشدار داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی، افزایش سرعت بادهای ۱۲۰ روزه را پدیده غالب در شرق کشور عنوان کرد و افزود: امروز در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل و مرکز کشور ­ شاخص کیفیت هوا و شعاع دید به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

احمدی برای مناطق غربی و جنوب غربی کشور تشدید وزش باد و گرد و غبار پیش بینی کرد و افزود: همچنین از امروز تا پایان هفته بیشتر مناطق کشور شاهد افزایش محسوس دمای هوا خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان