بزرگ ترین اسباب کشی تهران چند ساعت طول کشید؟ |‌ آمارهای عجیب از کوچ تهرانی‌ها به مناطق پایین تر

بازار معاملات مسکن و اجاره در چند وقت اخیر، نوسانات زیادی را به خود دیده‌ و براساس آماری یک استارتاپ حمل‌ونقل و اسباب‌کشی ارائه داده است، ۴۸ درصد از کاربران به مناطق پایین‌تر در تهران رفتند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازار معاملات اجاره مسکن در چند وقت اخیر، نوسانات زیادی را به خود دیده‌اند. وضعیت اقتصادی کشور نیز جابجایی و انتخاب مسکن را برای مستاجران بیش از پیش سخت کرده است.

یکی از استارتاپ ها که به عنوان سامانه حمل بار و باربری آنلاین با همکاری بیمه ایران امکان بیمه کردن اسباب و وسایل را برای مشتریان خود فراهم کرده است به تازگی گزارشی منتشر کرده است که در آن موارد و آمارهای قابل توجهی را در رابطه با وضعیت مسکن مردم تهران و جابجایی مستاجران و خانوارها می‌توان دید.

وضعیت تغییر مسکن مردم تهران

طبق آماری که این استارتاپ منتشر کرده‌ است، وضعیت مردم تهران در انتخاب مسکن در یک سال اخیر تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد. این تغییر وضعیت، ناشی از دلایل متفاوتی از جمله شرایط اقتصادی بوده است.

براساس این گزارش، خانه‌های ٨٠ متری در تهران بیشترین میزان فراوانی را داشته‌اند. همچنین، محبوب‌ترین طبقه برای زندگی تهرانی‌ها طبقه چهارم در ساختمان است.

از آنجایی که بیشتر مستاجران در تهران و حتی کشور در فصل تابستان اقدام به تغییر مسکن می‌کنند، طبق این آمار نیز ماه شهریور به عنوان محبوب‌ترین ماه بین تهرانی‌ها برای اسباب‌کشی انتخاب شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که به صورت متوسط مردم تهرانی هر دو سال یک بار تصمیم بـه جابجایی و تغییر خانه‌های خود می‌گیرند. این تصمیم می‌تواند به علت افزایش هزینه‌های مسکن در سال‌های اخیر باشد.

آمار عجیبی که در این گزارش جلب توجه می‌کند این است که ۴۸ درصد از کاربران با تغییر مسکن، به یک منطقه پایین‌تر در شهر تهران اسباب کشی کرده‌اند. اما ۳۵ درصد از کاربران این اپلیکیشن منطقه زندگی خود را در تهران ارتقا دادند. ۱۳ درصد باقی مانده نیز در سال ۱۴۰۰ به خروج از تهران تمایل داشتند که این رقم نسبت سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

بزرگترین اسباب‌کشی در تهران

بزرگترین اسباب‌کشی مربوط بـه یک کاربر در محله اختیاریه اسـت. ایـن اسباب کشی ٢٠ ساعت طول کشید و در دو روز انجام شـد. این سفارش توسط هشت کامیون با ۵۴ نیروی انسانی انجام شد.

در فرایند این جابه‌جایی مسکن،  ٢٨ عدد اقلام چوبی (کمد ، ویترین ، میز آرایش ، کتابخانه و….)، چهار یخچال، چهار سرویس مبلمان و کاناپه، دو گاو صندوق و یک تردمیل ورزشی جابجا شد.

این تماس عجیب که در اوایل سال ١۴٠٠ ثبت و باعث تعجب همه شد، ثبت سفارش جابجایی یک تمساح بزرگ با نیسان بود. البته این سفارش توسط این استارتاپ انجام نشد.

با توجه به آمارهای جابجایی مستاجران در تهران و احتمالا در شهرهای دیگر کشور، به نظر می‌رسد که شرایط اقتصادی بر روی سبک زندگی افراد تاثیرات منفی فراوانی داشته‌است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان