آلودگی گردو غبار تهران تا کی ادامه دارد؟

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان این نکته که آلودگی گرد و خاک تا امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) در تهران ماندگار است، گفت: گرد و خاکی که تهران را تحت تاثیر قرار داده، منشا داخلی دارد و حاصل وزش باد شدید و خیلی شدید در بیابان‌های استان‌های قزوین و البرز است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مازیار غلامی معاون اداره کل هواشناسی استان تهران درباره ماندگاری آلودگی هوا در تهران اظهار کرد: آلودگی گرد و خاک امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ تیرماه) در تهران ماندگار است اما بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی روز سه‌شنبه به طور نسبی غلظت گرد و خاک نسبت به امروز (۱۳ تیرماه) کاهش خواهد یافت.

او افزود:با توجه به گردوخاکی که در سطح استان داریم، غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون میزان بیشتری نسبت به آلاینده‌های دیگر دارند و به‌طور معمول هم در فصل تابستان درحوالی ظهر آلاینده ازن نیز افزایش پیدا می‌کند.

 غلامی درپایان درباره منشأ گرد و خاک تهران توضیح داد: توده گردوخاکی که تهران را تحت تاثیر قرار داده است، منشاء داخلی دارد و ناشی از وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌هایی از بیابان‌های استان‌های قزوین و البرز است به‌ گونه‌ای که بر اثر وزش باد غربی به سمت تهران منتقل شده و متاسفانه شدت و غلظت بالایی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان