قیمت خودرو | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو محبوب یک میلیارد را رد کرد | فراز و نشیب قیمت خودرو داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: بازار خودرو نیازی دارد که باید تامین شود. این عرضه‌ای که درحال‌حاضر صورت می‌گیرد، پاسخگوی تقاضا نیست و تا زمانی که پاسخگو نباشد اختلاف نرخ وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو این روزها یک ریتم نوسانی داشته ولی اگر بخواهیم قیمت خودرو را نسبت به سال‌های اخیر بررسی کنیم، یک روند صعودی به شدت بالایی داشته است. قیمت خودرو داخلی تحت تاثیر قیمت دلار و واردات خودرو بالا و پایین می‌شود. راهکاری که دولت برای تعادل قیمت خودرو پیشنهاد کرد، حذف قرعه کشی بود. اما تاکنون حذف قرعه کشی و ایجاد سامانه یکپارچه فروش خودرو نتوانسته تاثیری بر روی قیمت خودرو بگذارد.

۳ جدید صندوق دار مونتاژ ۲۰ لیتر تیپ ۴ ۱۳۹۸ | گروه بهمن صفر ۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت خودرو

دوشنبه هفته جاری رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون ساماندهی صنعت خودرو را که در آن تاکید بر مجوز ۵ ساله واردات خودرو شده است، به دولت ابلاغ کرد.

 در خصوص تاثیر آزادسازی واردات خودرو بر بازار به گفت و گو با سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پرداخت.

موتمنی با اشاره به آزادسازی واردات خودرو و تاثیر آن بر بازار اظهارکرد: برای تنظیم بازار خودرو باید خودروهای اقتصادی و با کیفیت وارد شود، زیرا واردات خودروهای گران قیمت تاثیری در تنظیم بازار نخواهد داشت. درحال‌حاضر جزییات طرح واردات خودرو مشخص نیست با اعلام جزییات می‌شود حدس زد بازار به کدام سمت می‌رود. اما در کل این اقدام برای بازار خودرو مثبت است.

وی در خصوص اینکه چه خودرو هایی ممکن است وارد شود، گفت: اینکه چه خودروهایی وارد شود بنا بر تصمیمات است. اما فعلا در خصوص واردات خودرو‌های تا ۲۰ هزار دلار صحبت شده است.

کاهش قیمت برخی خودروها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با توجه به اینکه نرخ اغلب خودرو‌ها ثابت بوده است، افزود: نرخ برخی خودروها کاهش جزئی داشته، به عنوان مثال نرخ خودرو ۲۰۶ تیپ دو نیز با ۵ میلیون تومان کاهش از ۳۱۰میلیون تومان به ۳۰۳ میلیون تومان و پژو پارس نیز با ۵ میلیون تومان کاهش از ۳۱۵ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه نرخ ارز بالا رفته اما بازار واکنشی به این موضوع نشان نداده است، گفت: خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی‌شود و خریداران تمایل کمتری نسبت به خرید دارند. برخی در انتظار اعلام جزییات واردات خودرو هستند تا پس از آن اقدام به خرید کنند.

میزان تغییرات قیمت خودرو بعد از عید

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در ادامه تصریح کرد: نرخ خودرو در دو هفته اخیر تقریبا ثابت بوده است، اما نسبت به شب عید حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه تاثیری بر بازار درحال‌حاضر ندارد، گفت: بازار خودرو نیازی دارد که باید تامین شود. این عرضه‌ای که درحال‌حاضر صورت می‌گیرد، پاسخگو تقاضا نیست و تا زمانی که پاسخگو نباشد اختلاف نرخ وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره اینکه درحال‌حاضر هایما به ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است در حالیکه در سال ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود، افزود: این افزایش نرخ به علت ممنوعیت واردات و محدودیت عرضه است. خورو یک کالای مصرفی است. در هیچ جای دنیا به این کالا به شکل سرمایه نگاه نمی‌کنند و مصرف‌کننده برای خرید خودرو صف نمی‌کشد یا پول نقد برای خرید خودرو پرداخت نمی‌کند.

اختلاف قیمت کارخانه و خودرو در بازار

وی با اشاره به اختلاف نرخ ۱۰۰ درصدی خودرو از کارخانه تا بازار گفت: این اختلاف نرخ ناشی از عرضه کم و عدم توانایی خودروسازان در تامین بازار خودرو است. اگر عرضه به اندازه کافی بود این فاصله قیمتی به ۵ درصد می‌رسید. به علت محدودیت است که همه می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند. الان به علت محدودیت عرضه واسطه گری زیاد شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پایان با بیان اینکه در سال ۹۶ عرضه خودرو در بازار مطلوب بود، افزود: به علت سود ۱۰۰ درصدی در قرعه کشی‌های خودرو مردم اگر پول هم نداشته باشند با برنده شدن در این قرعه کشی می‌توانند حواله خود را واگذار کنند. این سود به دلیل تقاضا کاذب در بازار است.پ

 قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون در قیمت ۵۰۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان