خبر خوش برای رانندگان اسنپ/رانندگان اسنپ بیمه میشوند

مدیرعامل اسنپ از انجام مذاکره‌هایی با سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان این شرکت و عملی شدن آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بیمه تامین اجتماعی یکی از مشکلاتی است که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی دارند. چرا که شرکت‌های تاکسی اینترنتی معتقدند رانندگان در استخدام آن‌ها نیستند و بنابراین الزامی برای بیمه کردن آن‌ها وجود ندارد.​

براساس گزارش‌های موجود، نداشتن کارفرما از دلایل اصلی نبود حق بیمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی است. باید یک کارفرما برای رانندگان اینترنتی مشخص شود. اگر اسنپ و تپسی به عنوان کارفرمای آن‌ها معرفی شوند، این شرکت‌ها باید رانندگان خود را بیمه کنند.

این در حالی است که شرکت‌هایی تاکسی اینترنتی خود را کارفرمای این رانندگان نمی‌دانند. بنابراین افراد در تاکسی‌های اینترنتی کارفرمای خودشان هستند و می‌توانند بیمه خویش‌فردا داشته باشند.

 

همچنین، برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید تعریف جدیدی انجام شده و بررسی شود که کدام‌یک از آنها تمام‌وقت و کدام‌یک پاره‌وقت فعالیت‌ می‌کنند.

 رانندگان به‌زودی بیمه می‌شوند؟

رانندگان اسنپ به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم تاکسی اینترنتی کشور، بیشترین انتقاد را به این شرکت در باب بیمه نشدن خود دارند.

محمد خلج مدیرعامل اسنپ، در گفتگو با تجارت‌نیوز اما از بیمه رانندگان خبر داده و می‌گوید: «طیف وسیعی از رانندگان از گروه‌های مختلف هستند که در اسنپ فعالیت می‌کنند. یکسری از آن‌ها بازنشسته هستند که نیازی به بیمه ندارند. سری بعدی در شغل اول خود دارای بیمه هستند و در آنجا بیمه خود را رد می‌کنند. یک تعدادی از رانندگان هم به عنوان حرفه اصلی خود در اسنپ فعالیت دارند.»

او ادامه می‌دهد:«ما در حال مذاکره با سازمان تامین اجتماعی هستیم و یکسری کارها را پیگیری کرده‌ایم تا شرایط برای بیمه شدن رانند‌ه‌های ما تسهیل شود.»

مدیرعامل اسنپ تاکید می‌کند: «فکر می‌کنم بتوانیم در فرصت کوتاهی مدل مشخصی را نهایی کنیم تا به سرانجام برسد. در این صورت رانند‌ه‌ها به زودی می‌توانند از امکانات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.»

دریافت بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جدی رانندگان اسنپ است. چرا که داشتن حق بیمه یکی از نیازهای اصلی هر فرد با هر شغلی است. از سوی دیگر نیز دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جهان، مانند اوبر از همان ابتدای فعالیت رانندگان، هم شخص راننده و هم خودروی او را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان