چه خودروهایی وارد ایران میشود؟/ محصولات جدید از کدام برند خواهند بود؟

با توجه به اخبار غیر رسمی منتشر شده در صورت آزاد شدن واردات خودرو، احتمال ورود چه خودروهایی به ایران وجود دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

از زمان آغاز موج جدید زمزمه های آزاد شدن واردات خودرو، جزئیات و احتمالات متفاوتی مطرح شده است که در ادامه‌‌ی این گزارش می آید.

براساس این اخبار انواع خودرو با توجه به حجم موتور حقوق و عوارض گمرکی متفاوتی دارند. به این ترتیب احتمالا:

خودروهای بنزینی با حجم زیر 1500 سی سی با حقوق و عوارض گمرکی 55 درصد امکان واردات دارند. ماشین های بنزینی 1500 تا 2000 سی سی خودرو با حقوق و عوارض گمرکی 75 درصد احتمالا وارد می شوند. خودروهای بنزینی با حجم 2000 تا 2500 سی سی با حقوق و عوارض گمرکی 95 درصد می توانند وارد شومد.

انواع خودروهای هیبریدی نیز عوارض ویژه خودرو را دارند. هیبریدی های زیر 1500 سی سی و بدون شارژ مستقیم با حقوق و عوارض گمرکی 5 درصد و خودروهای هیبریدی 1500 تا 2500 سی سی بدون شارژ مستقیم با حقوق و عوارض گمرکی 25 درصد احتمالا وارد شوند. انواع دیگر هیبریدی با حقوق و عوارض گمرکی 5 تا 45 درصد امکان واردات دارند.

جزئیات احتمالی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای در حجم های متفاوت نیز احتمالا به شرح زیر است:

خودروهای با مصرف زیر 5 لیتر در 100 کیلومتر از اسقاط خودروهای فرسوده معاف هستند. به ازای هر خودرو 5 تا 6 لیتر در 100 کیلومتر باید دو خودرو فرسوده اسقاط شوند.

برای واردات خودروهای 6 تا 7 لیتر در 100 کیلومتر چهار خودرو فرسوده باید اسقاط شوند. واردات خودروهای 7 تا 8 لیتر در 100 کیلومتر نیاز به اسقاط 6 خودرو فرسوده دارد. برای وارد کردن هر خودرو با مصرف بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر نیز باید هشت خودرو فرسوده را اسقاط کرد.

دیگر هزینه های وارد کردن هر دستگاه خودرو

البته هزینه های دیگری هم برای وارد کردن یک دستگاه خودرو وجود دارد که شامل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، چهار درصد مالیات علی الحساب، یک درصد عوارض هلال احمر و پنج درصد عوارض خاص واردات خودرو می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان