قیمت طلا | تغییرات قیمت طلا | افزایش قیمت طلا

کاهش قیمت طلا در بازار امروز| امروز طلا بخرید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۵۶ سنت رسید

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت طلا کاهشی شد با توجه به پایین بودن قیمت طلا امروز طلا بخرید قیمت طلا مدام در حال نوسان است قیمت طلا ثابت نمی ماند.

قیمت طلا بازهم تحت تاثیر سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۵۶ سنت رسید. افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت و سود اوراق‌قرضه آمریکا هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده‌ و بالا رفتن ارزش دلار هم تمایل دارندگان سایر ارزهای دنیا به خرید طلا را کاهش داده‌است.

 

تحلیلگران عقیده دارند بهترین زمان برای افزایش قیمت طلاست، اما بالا رفتن ارزش دلار و مهم‌تر از آن سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا نه‌تنها مانع این افزایش شده بلکه روند آن را نزولی کرده‌است. طلا در کشمکشی بین تقاضای بالا به‌خاطر شرایط تورم و سیاست‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم گیر افتاده‌است. بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند تجارت این فلز گران‌بها را کنار بگذارند.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد کاهش ۹۵۹ دلار و ۱ سنت معامله می‌شود.

طلا و نقره مخصوصاً در زمان تورم بالا به‌عنوان یک منبع باارزش ذخیره‌سازی شناخته می‌شوند، بنابراین دلیل کاهش قیمت اخیر این فلزات گرانبها را می‌توان افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا دانست. به‌عبارت‌دیگر، بازار فلزات گران‌بها تحت تاثیر سیاست‌های این بانک قرار دارد.

طلا و نقره در زمان بی‌ثباتی بازارهای مالی ذخایر ایمنی به حساب می‌آیند. بنابراین ادامه درگیری‌ در اوکراین و تورم بالا باید زمینه خوبی برای افزایش قیمت این فلزات گران‌بها باشد. اما بت توجه به ضعف عملکرد آنها، بسیاری متخصصان عقیده دارند دوران این فلزات به پایان رسیده که دلیل آن را می‌توان تغییر ساختار بازار از اواخر آوریل آوریل دانست.

قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۷۷ سنت رسیده،  اما پلاتین با ۱.۳۸ درصد افزایش ۹۶۰ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

شاخص دلار روند افزایشی خود را ادامه داده و هنوز هم در بالاترین رقم طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد. ارزش بالای دلار خرید فلزات گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

 

سقوط بازار سهام آمریکا هم در ضعف کلی ارزش طلا بی‌تاثیر نبوده‌است.مایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز به‌خاطر ترس از توانایی فدرال‌رزرو برای مقابله با تورم بدون ایجاد رکود کاهش‌یافته است.

 

اطلاعیه فدرال‌رزرو آمریکا مبنی‌بر اتخاذ اقدامات جدی برای مهار تورم ارزش دلار را بالا برده‌است. بحران اوکراین ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در منطقه یورو را تحت تاثیر قرار داده و تمایل به خرید دلار به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را به‌دنبال سقوط بازارهای سهام افزایش داده است.

بانک مرکزی انگلیس سیاست پولی خود را در روز پنجشنبه اعلام کرد و بر خلاف فدرال‌رزرو آمریکا پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد را پایین آورد. دراین‌بین، نرخ بهره را هم ۲۵ واحد بالا برد. این بانک هشدار داد اقتصاد در سال جاری میلادی به‌خاطر هزینه بالاتر انرژی وارد رکود می‌شود.

شاخص سهام آمریکا سقوط کرد و نرخ بهره خزانه‌داری این کشور به بالاترین رقم طی چند سال گذشته رسید.

با وجود این‌که طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم به حساب می‌آید، اما بالا رفتن نرخ بهره سود نگهداری آن را به صفر می‌رساند.

قیمت نقره با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسیده و پلاتین با ۲.۷۱ درصد کاهش ۲۶ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان