آغاز ثبت نام مسکن خانوارهای دارای ۳ فرزند

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۳ فرزند خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با عنایت به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، به اطلاع می‌رساند متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به‌آدرس saman.mrud.ir با انتخاب گزینه “متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)” در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.

سایر ملاحظات:

تذکر۱: آن دسته از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر (که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ باشد) مشمول استفاده از امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن می‌شوند که علاوه بر دارا بودن شرایط لازم، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲٫۵ نباشد

تذکر۲: متقاضیانی که قبلاً در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، امکان استفاده همزمان از امتیاز طرح‌های حمایتی نهضت ملی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ندارند. متقاضیانی که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واجد شرایط هستند و قبلاً در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، جهت بهره‌مندی از قانون مذکور می‌توانند به یکی از طرق ذیل عمل کنند:

الف ـ در صورتی که متقاضی به ویرایش اطلاعات خود دسترسی دارد، وارد کارتابل خود در قسمت “مشاهده و پیگیری درخواست‌ها” شده و اطلاعات سرپرستی خود را ویرایش کند.

ب ـ در صورتی که متقاضی پس از مراجعه به کارتابل خود در قسمت “مشاهده و پیگیری درخواست سامانه”، دسترسی به ویرایش اطلاعات خود را نداشته باشد، باید از درخواست‌های قبلی خود انصراف داده و مجدداً نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان