کلاهبرداری میلیاردی به بهانه‌ خرید و فروش نوزاد

اعضای باند کلاهبرداری که به بهانه خرید و فروش نوزاد از هر کدام از طعمه‌هایشان 100میلیون تومان دریافت می‌کردند، دستگیر شدند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تحقیقات برای دستگیری این باند زمانی آغاز شد که مأموران پلیس فتا استان مازندران هنگام رصد شبکه‌های اجتماعی با آگهی‌های مربوط به خرید و فروش نوزاد روبه‌رو شدند. مأموران در پوشش مشتری با گردانندگان این صفحات ارتباط برقرار کردند و معلوم شد که اعضای باند با ادعای اینکه می‌توانند برای نوزادان به نام خریدار شناسنامه تهیه کرده و آنها را تحویل خانواده‌های جدیدشان دهند از هر کدام از طعمه‌هایشان 100میلیون تومان دریافت می‌کنند.

با هماهنگی قضایی دستور بازداشت اعضای این باند صادر شد و مأموران در جریان بررسی‌ها متوجه شدند که متهمان 8نفرند و در استان‌های مختلف کشور به‌سرمی‌برند. در ادامه مخفیگاه‌های تمامی گردانندگان این صفحات مجازی در استان‌های مختلف ازجمله مازندران شناسایی شد و مأموران در جریان عملیات مختلف موفق شدند تمامی 8متهم پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری متهمان معلوم شد که همه ادعاهای آنها واهی بوده و این افراد به بهانه خرید و فروش نوزاد دست به کلاهبرداری از 21نفر زده‌اند. در حقیقت نه خبری از نوزاد بود و نه شناسنامه و اعضای باند پس از شناسایی مشتریانشان در فضای مجازی، آنها را فریب داده و پس از دریافت 100میلیون تومان از هر کدام از آنها، دیگر به تماس‌های این افراد پاسخ نمی‌دادند.

به‌گفته سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی استان مازندران، اعضای این باند در بازجویی‌‌ها به کلاهبرداری 2میلیارد و 100میلیون تومانی از 21نفر اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان