سهمیه بندی نان

نحوه سهمیه بندی نان به چه صورت خواهد بود؟

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: با اجرای هوشمندسازی یارانه آرد، نان به هیچ وجه سهمیه بندی نمی شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 خلیل قاسملو ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در محل استانداری زنجان، گفت: اولین طرح عادلانه کردن یارانه ها بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی و ارز ۴۲۰۰ تومانی که از سال ۹۷ اجرا شد تاکنون؛ ۷۵ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی از سوی دولت پرداخت شده است، اظهار کرد: اگر این واگذاری به ارز نیمایی تبدیل شود حمایت دولت به یک هزار میلیارد خواهد رسید.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان به تورم ۴۰ درصدی و تورم ۶۰ درصدی مواد غذایی در حال حاضر اشاره کرد و گفت: متاسفانه اهدافی که برای اجرای ارز ۴,۲۰۰ تومان پیش بینی شده بود؛ تامین نشد و در اقلامی دهک های پایین جامعه از تهیه آن ناتوان بودند.

قاسملو با بیان اینکه سیاست حمایتی دولت از مصرف کنندگان اختصاص یارانه نقدی است که در دو مرحله انجام شد ولی فعلاً امکان برداشت نیست، گفت: قاچاق آرد تضییع حقوق مردم است و سیستمی که در زمینه نان طراحی شده یک سیستم هوشمند با توجه به الگوی مصرف بوده که در صورت تخلف کاربر متوجه آن می شود، خاطرنشان کرد: نان سهمیه بندی نمی شود.

وی افزود: ۶۰ هزار میلیارد برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توسط جهاد کشاورزی مطرح شد ولی بانک مرکزی ۳ میلیارد در اختیار ۵۶ شرکت عمده تامین کننده توزیع کننده و واحدهای خرد قرار خواهد داد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، به تراکنش ها نانوایی های زنجان در سه ماهه آخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این تراکنش ها که ۲۵ میلیارد نشان می دهد میزان یارانه ای است که برای نان در نظر گرفته شده و برای مصارف دیگر اختصاص گرفته است.

قاسملو افزود: نان سهمیه بندی نمی شود؛ این سیستم هوشمند است و نمی توان تخلف کرد چون الگوی مصرف مشکل ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ نانوایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار نانوایی در کشور فعالیت می کنند که این نانوایی ها به سیستم هوشمند مجهز می شوند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، به آموزش تیمی از مهندسان آی تی اشاره کرد و گفت: نانوایان آرد را با قیمت آزاد خریداری و در هنگام فروش قیمت سابق را از خریدار و مابقی را دولت به حساب نانوا واریز می کند.

قاسملو تصریح کرد: استان زنجان در میزان تورم جز استان های چهارم کشور است و سال گذشته ۸ میلیارد برای مواد اساسی به عنوان یارانه پیش بینی شده بود که به رقم ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رسید.

وی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح است و بانک ها به بنگاه های اقتصادی بزرگ بیشتر اعتماد دارند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان