ناپدید شدن ورزشکار معروف در یونان

پدیده وزنه برداری پس از کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهان از هتل محل اقامتش خارج شده و تاکنون برنگشته است

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پدیده وزنه برداری پس از کسب مدال نقره در مسابقات قهرمانی جهان از هتل محل اقامتش خارج شده و تاکنون برنگشته است.​

 پدیده وزنه برداری بانوان ایران که توانست دو روز قبل در رقابت‌های قهرمانی جهان در یونان، مدال نقره یک ضرب را کسب کند، در اقدامی عجیب و بدون اطلاع از هتل محل اقامت ایران خارج شده و دیگر برنگشته است.

براین اساس مسئولین تیم ایران در یونان پیگیر این موضوع هستند و مشخص نیست جمالی به ایران باز می‌گردد یا خیر.

چهل و هفتمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان درحالی از دوشنبه هفته گذشته در شهر هراکلیون یونان آغاز شده است که یونان با میزبانی از این دوره رقابت ها به باشگاه چهارتایی ها پیوست و در کنار جمهوری چک، بلغارستان و لهستان، تبدیل به چهارمین کشوری شد که چهار بار میزبان این رقابت ها بوده است. شهر توریستی هراکلیون که کمتر از 300 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز جزیره کرت است، سومین شهر یونان پس از آتن و تسالونیکی است که میزبانی وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را بر عهده می گیرد. ابتدا قرار بود تیم وزنه برداری ایران که 4 قهرمانی پیاپی تیمی امتیازی پسران جهان در سال های 2016 تا 2019 را در کارنامه دارد، به این رقابت ها اعزام نشود تا در نبود تیم های روسیه، چین، بلغارستان و ایران، شاهد یکی از عجیب ترین دوره های وزنه برداری جوانان جهان باشیم اما در آخرین لحظات ورق برگشت و تصمیم گرفته شد که تیم ایران با حداقل نفرات در هر بخش و بهترین وزنه بردار دختر و پسر خود عازم یونان شود و این دو نفر عبارتند از یکتا جمالی و علیرضا یوسفی. نخستین نماینده ایران در این رقابت ها یکتا جمالی بود که عصر امروز در دسته 87 کیلوگرم به روی تخته رفت. نخستین بانوی مدال آور جهانی وزنه برداری ایران بی صبرانه به دنبال این بود که به تاریخ سازی های خود ادامه دهد. این دختر 17 ساله که از شهر سده لنجان، زادگاه تنها طلایی المپیک استان اصفهان یعنی سهراب مرادی، می آید، امیدوار بود تا بتواند مانند دوره گذشته بر روی سکوی جوانان جهان برود؛ اتفاقی که سال پیش با اوت کردن یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی سارا فیشر اتریشی محقق شد اما این بار قضیه فرق می کرد و به جز تورسونوی جبارووا ازبک، مدافع عنوان قهرمانی که درقهرمانی بزرگسالان جهان در ازبکستان به طلای یک‌ضرب و نقره مجموع رسید، رقابت نزدیکی بین سایر وزنه برداران در جریان بود.

جمالی که در دوره گذشته رقابت ها با 92 کیلوگرم به مدال برنز یک ضرب رسیده بود، کار خود را با وزنه 94 کیلوگرمی آغاز کرد و آن را به راحتی بالای سر برد. وزنه بعدی درخواستی مربیان برای او وزنه 98 کیلوگرمی بود که این بار هم با موفقیت از پس وزنه برآمد. در حالی که سلما فرج مصری با 98 کیلو و انتنزا ریس کوبایی و آوری اوونز امریکایی با 99 کیلو به کار خود پایان داده بودند، جمالی پشت وزنه 100 کیلوگرمی ایستاد و به زیبایی آن را مهار کرد تا ضمن برابری با رکوردی که در بزرگسالان جهان به ثبت رسانده بود، به نخستین وزنه بردار دختر ایرانی تبدیل شود که مدال نقره قهرمانی جوانان جهان را به گردن می آویزد. آماندا روبلس از ایالات متحده هم با 100 کیلو به مدال برنز رسید و تورسونوی جبارووا که پس از پایان رقابت سایرین، کار خود را شروع کرده بود، با مهار وزنه 109 کیلویی که 2 کیلوگرم از رکورد سال گذشته خودش کمتر بود به مدال طلا رسید. رقابت دوضرب اما حکایت دیگری داشت و نایب قهرمان نوجوانان جهان به عنوان پنجمین وزنه بردار و با وزنه 115 کیلویی کار خود را شروع کرد؛ وزنه ای که سال گذشته تنها با یک کیلو بیشتر از آن به مدال برنز رسیده بود و تاب مقاومت برابر قدرت یکتا جمالی را نداشت. دومین انتخاب مربیان برای نماینده ایران 121 کیلو بود که برای او سنگین به نظر می رسید و در همان بلند شدن دچار مشکل شد و با برخورد زانوی راست خود با تخته، وزنه از دستش رها شد تا نخستین حرکت خطای یکتا در رقابت امروز به ثبت برسد. او بلافاصله برای مهار همان وزنه به روی صحنه آمد و به هر زحمتی که بود بر وزنه 121 کیلویی غلبه کرد تا در حالی با مجموع 221 کیلو به کار خود پایان دهد که هنوز 4 وزنه بردار حتی یکبار هم به روی تخته نیامده بودند. کار جبارووا در دوضرب به آسانی یک ضرب نبود و هرچند با 129 کیلوگرم به قهرمانی رسید اما رِیِس کوبایی تا آستانه مهار وزنه 130 کیلویی و طلای دوضرب پیش رفت که در انجام حرکت قیچی ناکام بود و با 227 کیلو به مقام دوم رسید. سارا ینیگون ترک هم که در یک ضرب عملکرد خوبی نداشت، با مهار همان وزنه 227 کیلویی به مدال برنز دوضرب رسید. آوری اوونز امریکایی که سال گذشته بالاتر از جمالی نایب قهرمان جوانان جهان شده بود، در یک ضرب 1 کیلو عقب افتاد اما در همان حرکت اول دوضرب وزنه 223 کیلویی را مهار کرد تا با مجموع 222 کیلوگرم به مدال برنز مجموع برسد. در پایان دسته 87 کیلوگرم که 6 وزنه بردار در حرکات مختلف بر روی سکو رفتند، یکتا جمالی با مجموع 221 کیلوگرم که فقط یک کیلو از بهترین رکورد رسمی او پایین تر بود، در حالی به مقام چهارم رسید که سال گذشته با 13 کیلو کمتر برنز مجموع را به دست آورده بود که این خود نشانگر سطح بالای این وزن در این دوره از رقابتهاست. یک ضرب مقام اول: تورسونوی جبارووا از ازبکستان با 109 کیلوگرم مقام دوم: یکتا جمالی از ایران با 100 کیلوگرم مقام سوم: آماندا روبلس از ایالات متحده با 100 کیلوگرم دوضرب مقام اول: تورسونوی جبارووا از ازبکستان با 129 کیلوگرم مقام دوم: انتنزا ریس از کوبا با 127 کیلوگرم مقام سوم: سارا ینیگون از ترکیه با 127 کیلوگرم مجموع مقام اول: تورسونوی جبارووا از ازبکستان با 238 کیلوگرم مقام دوم: انتنزا ریس از کوبا با 226 کیلوگرم مقام سوم: آوری اوونز از ایالات متحده با 222 کیلوگرم

یکتا جمالی از وزشکاران حرفه‌ای کشورمان بوده که در رشته وزنه‌برداری فعالیت می‌کند


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان