لغو دوباره طرح فروش فیدلیتی/ خودروسازان از فروش منع شدند؟

بهمن موتور، برای بار دوم در چند روز اخیر، طرح فروش خود را لغو کرد. پیش فروش فیدلیتی که قرار بود از امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت آغاز شود، لغو شده است. در این میان، وزارت صمت، فروش کارخانه‌ای را فعلا منع کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بهمن موتور با صدور اطلاعیه‌ای، طرح فروش فیدلیتی را قرار بود امروز آغاز شود لغو کرد. در اطلاعیه این شرکت آماده است: شرکت بهمن موتور ضمن پوزش از مشتریان محترم در مورد عدم امکان فروش خودرو فیدلیتی پرایم اعلام کرد که برنامه اولیه فروش برای روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت که در تاریخ ۸ اردیبهشت اطلاع رسانی شده بود، به دلیل مصادف شدن با تعطیلات عید سعید فطر به روز شنبه ۱۷ اردیبهشت موکول شد.

بهمن موتور در ادامه افزوده است: با توجه به اینکه برای انجام این فروش مجوز لازم به شماره ۴۰۰/۹۵۲۶ از وزارت صمت دریافت شده بود، متاسفانه لحظاتی پیش از شروع زمان فروش، وزارت صمت ابتدا طی تماس تلفنی و پس از آن، طی نامه شماره ۶۰/۴۷۸۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ خواستار توقف فرآیند فروش گردید.

این شرکت تاکید کرده است: شرکت بهمن موتور ضمن عذرخواهی از مشتریان گرامی، نسبت به دریافت دستورالعمل جدید برای فروش خودروهای ساخت خود اقدام خواهد نمود.

فروش کارخانه‌ای خودرو فعلا متوقف شد

در همین رابطه، تسنیم نیز گزارش داده است که براساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت به شرکت‌های خودروساز، فعلا فروش خودرو توسط آنها متوقف شده است.

در این بخشنامه اعلام شده به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم و همچنین دستور وزیر صنعت جهت ایجاد سامانه یکپارچه، فروش خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز که متعاقبا توسط وزارت صنعت معرفی می‌گردد انجام شود و هرگونه عرضه از طرق دیگر فورا متوقف گردد.

محصولات بهمن موتور در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بهمن موتور در اطلاعیه‌ای که روز ۸ اردیبهشت منتشر کرد، قیمت قطعی خودروها را نیز اعلام کرده بود. ضمن اینکه خودروی دیگنیتی نیز در آن اطلاعیه وجود داشت. اما در جدول جدید فقط مبالغ پیش‌پرداخت برای دو مدل از خودروی فیدلیتی درج شده است.

حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در طرح‌ فروش گروه بهمن، چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب خریداران می‌شود.

در جدول پیشین بهمن موتور، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ یک، ۸۴۴ میلیون تومان قیمت داشت. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۵ نفره در بازار حدود یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین در جدول پیشین بهمن موتور، قیمت مصوب فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۸۵۹ میلیون تومان تعیین شده بود. در طرح جدید، خریداران باید ۳۹۹ میلیون تومان پیش‌پرداخت برای این خودرو، بپردازند. فیدلیتی ۷ نفره در بازار یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام، اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را هنگام ثبت‌نام در این طرح بهمن موتور نشان می‌دهد.

فروشندگان، خودروی فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) را حدود ۱۸۲ و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷ نفره) را حدود ۴۴۱ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه بفروش می‌رسانند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان