قیمت خودرو | قیمت خودرو کاهش

قیمت خودرو روز اعلام شد | آینده مبهم قیمت خودرو

قیمت برخی از خودروها، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته بدون تغییر بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو با کاهش همراه بوده است. قیمت خودرو  نسبت به روزهای گذشته افزایش بیشتری داشته است. قیمت خودرو  به یکی از دغدغه‌های افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند تبدیل شده است. قیمت خودرو چند روزی است روال صعودی را در پیش گرفته است. قیمت خودرو  را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس معاملات انجام شده امروز ( ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) نرخ خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز بدون تغییر بوده است.

سمند LX (ساده) ۲۷۸.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۱ ۲۸۹.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (LX ) ۱۴۰۱ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱ ۳۰۷.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v۸(۱۴۰۰ ۳۵۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) ۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰
 تندر۹۰ E۲ ۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۵۹۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۰) ۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۱) ۲۹۹.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۷۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۳۹۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۰ ۴۷۳.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو پلاس ۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۲۰۳.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۸۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۲۱۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۹۴.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۰ ۲۱۲.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۱ ۲۳۵.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)  ۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک ۴۷۰.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت (۱۴۰۰)
۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: علاوه بر خودروهای داخلی، خودروهای خارجی نیز در هفته‌های آینده با افزایش قیمت همراه می‌شود. به نظر نمی‌رسد واردات خودرو به کشور عملی شود. اگر نیز آزاد شود، انحصاری خواهد بود. در نتیجه تقاضا بالا می‌رود و افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

کاکایی در ادامه گفت: در حال حاضر با یک تورم پنج تا هفت درصدی در دنیا مواجه هستیم. علاوه بر آن، جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت انرژی و در ادامه افزایش قیمت فلزات می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در دنیا با افزایش همراه شود.

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: علاوه بر خودروهای داخلی، خودروهای خارجی نیز در هفته‌های آینده با افزایش قیمت همراه می‌شود. به نظر نمی‌رسد واردات خودرو به کشور عملی شود. اگر نیز آزاد شود، انحصاری خواهد بود. در نتیجه تقاضا بالا می‌رود و افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.

کاکایی در ادامه گفت: در حال حاضر با یک تورم پنج تا هفت درصدی در دنیا مواجه هستیم. علاوه بر آن، جنگ اوکراین و روسیه باعث افزایش قیمت انرژی و در ادامه افزایش قیمت فلزات می‌شود. پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در دنیا با افزایش همراه شود.

قیمت خودرو در روزهای گذشته

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند LX ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت خودروهای سایپا

پراید ۱۳۲ ارزان‌ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده‌ای و ساینا دنده‌ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود.

به گزارش فرارو، بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو در حال تولید توسط سایپا محسوب می‌شود. ساینا دنده‌ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، ارزان‌ترین خودرو تولید شده سایپا هستند.

همه تولیدات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا ۲، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو‌ها به یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده‌اند.

به گزارش فرارو، گران‌ترین خودرو تولید داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است. شاهین جدیدترین خودرو تولیدی سایپا نیز به شمار می‌رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه تولید شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل‌های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشتری دارند.

پیش بینی قیمت خودرو

کارشناس خودرو در مورد واردات خودرو افزود: چشم‌انداز خوبی در رابطه با واردات نیز وجود ندارد. زیرا واردات خودرو تاثیری بر بازار خودورهای عمومی که مردم کشور از آن استفاده می‌کنند ندارد. اما مجموعه روند قیمت در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان مدت و بلند مدت اثرمی‌گذارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان