قیمت ماکارانی | قیمت ماکارانی افزایش

گران بودن قیمت ماکارانی صدای مردم را در آورد | اعتراض مردم به وضع موجود

گرانی ماکارونی و روغن طی چند روز اخیر اعتراض بسیاری از شهروندان را در پی داشت. گرچه مسئولان عواملی همچون احتکار و قاچاق کالا را عامل اصلی افزایش چند برابری قیمت این محصولات می‌دانند، اما مردم دولت را مقصر اصلی این نوع تورم می‌دانند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

گرانی ماکارونی و روغن و البته نایاب‌شدن آن‌ها طی چند روز اخیر اعتراض بسیاری از شهروندان را به دنبال داشت. گرچه مسئولان عواملی همچون جنگ روسیه و اوکراین، احتکار و قاچاق را عامل افزایش قیمت‌ها می‌دانند، اما مردم معتقدند که اگر قاچاق و احتکاری هم صورت می‌گیرد، این دولت است که وظیفه کنترل آن را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، ابتدای سال جاری بود که دولت مجوز افزایش قیمت گندم و آرد را ارائه داد. اکنون نیز این دولت است که در مقابل درخواست کارخانه‌داران مبنی بر گرانی ماکارونی و محصولات آردی کوتاه آمد.

گرچه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد این افزایش قیمت‌ها با پرداخت یارانه حل می‌شود، اما به نظر می‌رسد مردم دیگر به یارانه‌ها هم اعتقادی ندارند. در واقع شهروندان بیش از آنکه به دنبال بذل و بخشش‌های دولت از خزانه باشند، خواهان تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم هستند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در  واکنش به گرانی ماکارونی و روغن را می‌خوانید.

یارانه هم دیگر مردم را راضی نمی‌کند

بخشی از این نظرات مربوط به مخالفت با پرداخت یارانه نقدی مربوط می‌شود.

«یارانه فقط باید روی خود کالا باشه. غیر از این فقط مردم رو فقیر می‌کنند. یارانه نقدی مدت‌دار هست و بعد از چند سال دوباره بی‌ارزش می‌شه. یارانه رو کالا اگه فسادزا هم باشه وظیفه دولت هست که کنترلش کنه و این رو بهانه‌ای برای حذفش قرار نده.».

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان