نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

واحدهای نهضت ملی مسکن به کجا رسیدخبر تازه در مورد واحدهای نهضت ملی مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی، زمین مشخص شده، گفت: جانمایی زمین‌ها در تهران شامل شهرهای اطراف پایتخت از جمله پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین بخش‌هایی از منطقه ۲۲ تهران با قطعات مختلف است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نهضت ملی مسکن طرحی است که دولت در آن به افراد بی خانه کمک می کند تا صاحب خانه شوند. زمان ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن از سمت رسانه های معتبر خبری اعلام می شود. شرایط ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن در هر دوره متفاوت از دوره قبل می باشد. زمین هایی که برای مسکن ملی به افراد داده می شود حتی الامکان در شهر محل سکونت آن ها بوده و اگر زمینی پیدا نشود، در اطراف شهر به آن ها داده می شود که البته این مورد مهم در جزئیات ثبتنام نهضت ملی مسکن قید می شود. پرداخت اقساط واحدهای نهضت ملی مسکن نیز یکی از عوامل مهمی است که باید پیش از ثبتنام به آن دقت شود. 

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت از اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و اطلاعات بیش از ۲ میلیون نفر نیز راستی‌آزمایی و تایید شده‌ است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی،  زمین مشخص شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال جانمایی زمین‌ها در تهران شامل شهرهای اطراف پایتخت از جمله پردیس، پرند و هشتگرد و همچنین بخش‌هایی از منطقه ۲۲ تهران با قطعات مختلف است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به اینکه هم‌اکنون کار اجرایی ساخت یک میلیون مسکن آغاز شده است، گفت:‌ متوسط پیشرفت این یک میلیون مسکن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده که البته عقب‌تر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است.

رضایی کوچی، با انتقاد از کندی پیشرفت پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور، عنوان کرد: ناهماهنگی بین بانکها و عدم همراهی آنها با وزارت راه در بحث پرداخت تسهیلات، ناهماهنگی مدیران استانی،  جابجایی مدیران وزارتخانه در سطح استانها و همچنین عدم وجود یک قرارگاه واحد در وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اجرای درست قانون و متعاقب آن موازی‌کاری دستگاه‌های ذی‌ربط از مهمترین دلایل عدم تحقق پیش‌بینی‌ها در پیشرفت پروژه ساخت بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شورای عالی مسکن مشکلات مذکور مطرح شده است، تصریح کرد: در این جلسات عموماً درباره مرتفع کردن برخی مسائل از جمله شرایط احراز مشمولان و هموار کردن مسیر پرداخت تسهیلات بانکی بحث شده  در حالی که یکی از مشکلات اصلی در مسیر اجرای قانون جهش تولید مسکن، موازی‌‌کاری‌های صورت گرفته در ۷ معاونت وزارت راه و شهرسازی است که مسئولیت‌های مجزایی در اجرای قانون برعهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان