پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با ممنوعیت نگهداری بیش از ۱۰ هزار دلار در خانه قسمتی از ارزهای خانگی به بازار عرضه شد و تقاضا برای خرید سکه افزایش داشته است.

«محمد کشتی آرای» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و به طور متوسط هر انس جهانی ۴۶ دلار کاهش داشته است، اما قیمت ارز تغییرات اندکی را تجربه کرد.

وی افزود: قیمت ارز در روزهای گذشته به طور متوسط ۲۵۰ تومان افزایش داشته است، اما کاهش ۴۶ دلاری قیمت طلا تاثیر بیشتری داشت و موجب کاهش بهای طلا و سکه در بازار داخلی شد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش حباب سکه در روزهای گذشته را مقاومت بهای سکه دانست و گفت: افزایش حباب هم به دلیل تقاضایی است که برای خرید انواع سکه به وجود آمده است.

وی توضیح داد: افزایش تقاضای خرید سکه به اطلاعیه ستاد قاجاق کالا و ارز بازمی‌گردد که نگهداری ارز بیش از ۱۰ هزار دلار را ممنوع کرد؛ در نتیجه قسمتی از ارزهای خانگی برای تبدیل به سکه به بازار عرضه شد، در نتیجه تقاضا برای خرید سکه افزایش یافته است.

کشتی آرای گفت: در حالی‌که اول هفته حباب سکه در محدوده ۳۰۰ هزار تومان بود در طول هفته تا حدود ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش داشته است و قیمت انواع سکه واکنشی به کاهش بهای انس جهانی طلا نداشت.

وی تغییر قیمت انواع سکه و طلا در هفته گذشته را اعلام کرد و گفت: بهای هر انس جهانی طلا ۱۸۹۲ دلار بود که کاهش ۴۶ دلاری داشته، سکه قدیم ۱۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که صد هزار تومان افزایش هفتگی داشته است. سکه جدید با ۲۲۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه با ۵۰  هزار تومان افزایش هفتگی به چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

به گفته وی سکه‌های یک گرمی با ۳۰ هزار تومان افزایش هفتگی به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و هر مثقال طلای آب شده در محدوده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که به طور متوسط ۲۵ هزار تومان افزایش داشته است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز هشت هزار تومان افزایش داشته است.

کشتی آرای پیش‌بینی کرد: هفته آینده این شرایط ادامه خواهد داشت، زیرا پایان ماه رمضان است و عید سعید فطر و تعطیلات را در پیش داریم. در نتیجه هفته آینده نیز تغییرات انس جهانی طلا نیز همچون هفته گذشته خواهد بود، زیرا قیمت طلا تحت تاثیر قیمتف نفت و جنگ روسیه و اوکراین است و چون جنگ فرسایشی شده که تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت.

به گفته وی هم اکنون حباب سکه افزایشی بوده و در محدود ۴۵۰ هزار تومان قرار دارد در حالی‌که هفته اول و دوم فروردین ماه تا ۶۰ هزار تومان نیز کاهش داشت؛ در چند روز گذشته حباب سکه ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان