آموزش و پرورش

آموزش و پرورش فقط به این شرط به مادران معلم مرخصی زایمان خواهد داد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای استفاده از مرخصی ۱۲ ماهه زایمان برای فرزندان دوقلو و بیشتر را ابلاغ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سعید عسکری در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواسته است ضوابط و مقررات مربوطه پیرو بخشنامه دی ماه ۱۴۰۰ در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعمال شود.

بر این اساس؛ تصویر بخشنامه ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ سازمان اداری استخدامی کشور مبنی بر بهره‌مندی زنان شاغلی که از زمان لازم الاجرا شدن قانون مذکور ( ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ) در مرخصی زایمان دوقلو و بیشتر بسر برده و سن فرزندان آنها کمتر از یکسال است، از مرخصی ۱۲ ماه با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده‌های مرتبط به این شرح است:

معلمان و دانش‌آموزان با صبر و حوصله بیشتر در کلاس درس حاضر شوند

صبح امروز، وزیر آموزش و پرورش همه معلمان و دانش آموزان را به صبر بیشتر برای حضور در کلاس درس پس از دو سال دوری از این فضا دعوت کرد و گفت: دانش‌آموزان هنوز به وضعیت جدید آموزش حضوری عادت نکرده‌اند چرا که بیش از دو سال است که از فضای کلاس و مدرسه دور بوده‌اند.

او بیان کرد: در چنین وضعیتی ممکن است برخی رفتارهایی بروز کند که ناشی از این دوری دانش‌آموزان و معلمان از همدیگر و نیز حضور دانش‌آموزان در فضای درس خانگی و به شکل غیرحضوری است.

نوری معلمان را قشری صبور و با حوصله عنوان کرد و همه کادر آموزشی را به صبر و حوصله فراخواند و ادامه داد: معلمان با صبوری بیشتر با دانش آموزان مواجهه داشته باشند و نباید شاهد حرکات احساسی از طرفین باشیم چرا که به یقین قاطبه آموزش و پرورش و دانش آموزان افرادی صبور و باحوصله هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان