بار باران

تداوم بارش باران تا اواسط هفته| کاهش دما تا ۱۲ درجه داریم

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در کشور از کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد در برخی استان‌ها خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز(۲۷ فروردین) در شمال شرق، مرکز، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت یکشنبه (۲۸ فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و شرق کشور و دوشنبه (۲۹ فروردین) در شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. این سامانه سه شنبه (۳۰ فروردین) در شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به‌تدریج از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه(۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه در مناطقی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب، یکشنبه در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق، دوشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و چهارشنبه در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شنبه تا دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک رخ می‌دهد،اظهار کرد: در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف دور از انتظار نیست و دمای هوا در شمال غرب تا دوشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و دمای کمینه در برخی از این مناطق به زیر صفر درجه می‌رسد.

ضیاییان ادامه داد: دمای هوا از دوشنبه در گیلان و مازندران و از سه شنبه در گلستان به‌طور محسوسی افزایش خواهد یافت و شنبه تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است، یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان و شرق دریای خزر نیز یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ فروردین) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گاهی رگبار و رعد وبرق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه ( ۲۹ فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و۲۸ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۷ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای صفر و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان