سهام عدالت| سود سهام عدالت

سهام عدالت خود را با این شرایط می‌توانید آزاد کنید+ جزییات

دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:‌ تصمیم‌گیری در مورد معاملاتی شدن سهام عدالت منتظر تصمیم شورای عالی بورس است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کننداما در سال جدید دولت به دنبال راهکار هایی است که مشمولان جدید بتوانند از سهام عدالت استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود .

پیمان حدادی در مورد اینکه آیا نمایندگان سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر به موقع معرفی می‌شوند، گفت: براساس مصوبه 13 بهمن 1400 شورای عالی بورس، وزیر امور اقتصادی و دارایی در 2 اسفند سال گذشته نماینده حقیقی شورای عالی بورس و نماینده وزارت اقتصاد را برای کارگروه سه نفره امور مجامع سهام عدالت معرفی کرد. همچنین کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم نماینده خود را معرفی کرد و بنابراین کارگروه سه نفره برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت در روش غیرمستقیم به تناسب هر مجمع و هر رشته معرفی می‌شوند.

وی همچنین گفت: جلسات کارگروه تعیین نماینده سهامداران غیرمستقیم برای مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر به طور مرتب برگزار می‌شود. در روز چهارشنبه 24 فروردین هم جلسه برگزار شد و نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم در این جلسه حضور داشت. ممکن است برخی هفته‌ها به خاطر ضرورت بیش از یک جلسه برگزار شود. 

حدادی این را هم گفت: نماینده سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم به تناسب فعالیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر یک فرد را به عنوان نماینده سهامداران معرفی می‌کند تا مجمع شرکت‌ها سر وقت برگزار شود. برای سهامداران روش مستقیم هم خود سهامدار عدالت هم می‌تواند در مجامع شرکت کند. 

ارزش سهام عدالت در این سالها یکی از مسائل بحث برانگیز در بین مردم و دولت بوده است.خیلی از مردم زمان ثبت نام ارزش سهام عدالت از ثبت نام جامانده اند و در این سالها با وجود پیگیری های مستمر نتوانستند در سایت ارزش سهام عدالت ثبت نام کنند و از این شرایط استفاده کننداما در سال جدید دولت به دنبال راهکار هایی است که مشمولان جدید بتوانند از سهام عدالت استفاده کنند.در سال گذشته شرایطی برای فروش و اعطای ارزش سهام عدالت از طرف دولت برای دارندگان آن ایجاد شده بود .

آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت

وی از تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت خبر داد و گفت: قرار است منابعی در قالب صندوق بازارگردانی برای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در نظر گرفته شود. البته این موضوع منوط به این است که آئین‌نامه اجرایی به جای سهام عدالت اصلاح و مدل نهایی آن در شورای عالی بورس تصویب شود.

او در مورد پرداخت سود سهام عدالت نیز توضیح داد: ۹۸ درصد سود سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و تنها دو درصد متعلق به مخابرات باقی مانده است. برای این عدم پرداخت نیز از شرکت مخابرات شکایت شده و سازمان خصوصی سازی نیز در حال پیگیری آن است.

عشقی در مورد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز گفت: این موضوع در جلسه آتی شورای عالی بورس مطرح می‌شود و در مورد نحوه دریافت مبالغ از شرکت‌ها تصمیم گیری خواهد شد. امیدواریم پرداخت سود تا پایان سال انجام شود.

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رها شدن سهام عدالت توسط متولیان، موجب شده است ارزش بازاری این سهام با وجود ارزنده بودن، یک‌چهارم ارزش واقعی باشد.

حمیدرضا جیهانی در مورد ارزنده بودن پرتفوی سهام عدالت بیان کرد: سهام عدالت به ذات یک ترکیب ارزنده‌ای از سهام شرکت‌های مختلف است که در دهه هشتاد دولت تصمیم گرفت به دهک‌های پایین درآمدی جامعه یک‌سری از سهام شرکت‌های ارزنده و تولیدی را که دارای ارزش افزوده بالایی بودند را در قالب سهام عدالت اختصاص دهد. 

امروز یکشنبه (۲۱ فروردین) شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحد روی پله یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان