سایپا

قرعه کشی سایپا حذف شد | سایپا فروش هفتگی برگزار نکرد؟

شرکت خودروسازی سایپا در این هفته تنها قرعه‌کشی فروش خودروی زامیاد را برگزار کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شرکت خودروسازی سایپا به صورت هفته‌ای قرعه‌کشی فروش محصولات خود را برگزار می‌کند. اما در این هفته این خودروساز تنها طرح فروش زامیاد را برگزار کرد و از برنامه‌های معمول هفتگی این خودروساز خبری نبود. آیا این به معنای حذف قرعه‌کشی خودرو است؟

علت چیست؟

چرا این هفته طرح فروش هفتگی سایپا برگزار نشد؟

چندی پیش معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌های وزیر صمت برای صنعت خودرو گفت: وزیر صمت به‌درستی حذف تدریجی قرعه‌کشی در سال ۱۴۰۱ را مطرح کرده‌. در ماه‌های آینده متناسب با افزایش عرضه خودروهای مختلف، پاسخ مناسبی به تقاضای بازار داده می‌شود.

حذف تدریجی قرعه‌کشی آغاز شد؟

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد برخی از خودروسازان در برگزاری و فروش محصولات خود دست نگه داشته‌اند. این اقدام ممکن است به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده باشد.

او افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودرو افزایش و سیاست قیمت‌گذاری بهبود می‌یابد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود خودروسازان برای فروش محصولات خود صبر می‌کنند. چند روز اخیر نیز عرضه خودرو به بازار کاهش و قیمت خودرو افزایش یافت.

این کارشناس خودرو توضیح داد: البته هنگامی که میزان فروش بیشتر از تولید باشد هم، خودروسازان در فروش دست نگه می‌دارند تا در عرضه و تقاضا متعادل شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان