وام فوری | وام فوری یک روزه

سقف وام فوری در بانک قرض الحسنه افزایش یافت | وام فوری بیشتری از این بانک ها بگیرید

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ابلاغ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

اواخر سال گذشته با موافقت کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، سقف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری و اشتغالزایی در بانک‌های قرض‌الحسنه به ترتیب به ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. دوره بازپرداخت این تسهیلات نیز به حداکثر ۶۰ و ۸۴ ماهه تغیییر کرد.

پیش از این، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و اشتغالزایی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

اکنون، بانک مرکزی در سال جاری در بخشنامه‌ای افزایش سقف و دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت ابلاغ کرد.

تا قبل از این و بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده در پنج مرداد ماه، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ ۵۰میلیون تومان وهمچنین افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی ۱۰۰میلیون تومان مقرر شده بود.

بنابراین مبلغ وام قرض الحسنه ضروری به اشخاص حقیقی با افزایش ۳۰۰درصدی از ۵۰میلیون تومان به ۲۰۰میلیون با بازپرداخت ۶۰ماهه افزایش یافت و تسهیلات اشتغال زایی نیز با افزایش ۴۰۰درصدی به ۵۰۰میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر ۸۴ماهه رسید.

بانک ملی ایران با معرفی طرح جدید به نام « تام » تا سقف ۱۰ میلیار ریال به افراد حقیقی و تا سقف ۵۰ میلیارد ریال به افراد حقوقی تسهیلات فوری پرداخت می کند.

بانک ملی با معرفی یک طرح تسهیلاتی جدید به نام «تام» برای افرادی که قصد دارند علاوه بر سپرده گذاری در بانک و دریافت سود آن از وام استفاده کنند ٬ نسبت به پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان جهت اشخاص حقوقی و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ جهت اشخاص حقیقی اقدام می کند.

برای دریافت این وام نیازی به ضامن نیست زیرا سپرده اشخاص به عنوان وثیقه وام مسدود می گردد. نرخ سود پرداختی به سپرده ۱۸ درصد و نرخ سود وام ۱۷ درصد است.

وام فوری

مدت بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماهه است. طرح تسهیلات آنی ملی برای تامین نقدینگی مورد نیاز همه مشتریان حقیقی که تمایل دارند علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و آنی، منابع خود را نیز نزد بانک سپرده گذاری کرده و از سود آن بهره مند شوند، طراحی شده است.

پرداخت تسهیلات موضوع طرح «تام» به تولیدکنندگان دارای پروانه بهره برداری و صاحبان جواز کسب، به منظور تامین سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، مضاربه و... حداکثر تا سقف ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

پزشکان، مهندسان عضو نظام مهندسی، وکلا، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه و مدیران ارشد سازمان ها و نیز اعضای هیات مدیره شرکت های با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار، حداکثر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال می توانند از این وام فوری استفاده کنند، اما چنانچه پزشکان متقاضی تسهیلات مرتبط با شغل خود باشند، حداکثر سقف تسهیلات قابل پرداخت به آنها ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

سایر مشاغل و افراد جامعه نیز می توانند حداکثر تا سقف ۱۰ میلیارد ریال از تسهیلات موضوع طرح «تام» بهره مند شوند.

نرخ سود تسهیلات طرح از صفر تا ۱۷ درصد و مدت بازپرداخت اقساط حداکثر ۵ سال است.

وام گیرنده باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته ٬ معوق یا مشکوک الوصول در کل شبکه بانکی کشور باشد.

پرداخت این وام به صورت فوری می باشد و در صورتی که افراد از قبل دارای حساب سپرده در بانک ملی هستند و یا افرادی که اکنون نسبت به افتتاح حساب سپرده بلند مدت در بانک ملی اقدام می نمایند در صورت ارایه درخواست تسهیلات حداکثر ظرف ۴۸ ساعت می توانند وام خود را دریافت کنند.

به گزارش بانک اول، در ضمن دریافت تسهیلات توسط اشخاص ثالث امکان پذیر است . یعنی افراد ثالث می توانند روی سپرده سایرین (وثیقه قرار دادن سپرده اشخاص دیگر) نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، با همکاری بانک عامل وام ضروری ۲۳هزار و ۸۳۶ نفر از مشمولان نوبت سوم به حساب حقوق این افراد واریز می شود.

براین اساس؛ این تسهیلات، ۱۲میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه است که نام نویسی آن به صورت اینترنتی، آبان امسال انجام شد.

بانک اول- بانک رفاه کارگران با صدور بخشنامه ای به کلیه شعب خود دریافت وام بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را تسهیل کرد.

به گزارش بانک اول هر چند بانک ها به طور سنتی و از سالهای پیش معمولا پرداخت وام و تسهیلات را در ماه پایانی سال به حداقل می رسانند و یا به طور کلی متوقف می کنند ٬ امسال و با دستور وزیر اقتصاد به بانک ها جهت پرداخت وام و تسهیلات بدون ضامن و یا حداقل دریافت ضامن و وثیقه ٬ بانک رفاه کارگران با صدور بخشنامه ای جدید شرایط ضامنین و وثیقه جهت پرداخت وام و تسهیلات به کارکنان و بازنشستگانی که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند ٬ آسان تر کرده است.

وام فوری بدون ضامن بانک رفاه کارگران

بر این اساس مقرر گردید کلیه کارکنان ٬ بازنشستگان ٬ و مستمری بگیران بخش های دولتی ٬ عمومی و خصوصی که حقوق ایشان از طریق بانک رفاه پرداخت می شود ٬ به صورت ذیل اقدام نمایند:

۱- کلیه شاغلین و مستمری بگیران دستگاههای اجرایی دولتی (شامل : وزارتخانه ها ٬ سازمان های دولتی ٬ شرکت های دولتی و....) و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی و سایر شرکتهای بخش خصوصی حسب تشخیص بانک که حقوقشان نزد بانک رفاه کارگران است و دارای رتیبه اعتباری A-B و C می باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق از این تسهیلات استفاده کنند.

۲- کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی به تسخیص بانک که مشمول بند ۱ نبوده و واریز حقوقشان نزد رفاه است و دارای رتبه اعتباری A و B می باشند ٬ تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و تا  سقف ۱۰۰ میلیون تومان با یک نفر ضامن معتبر و نامه کسر از حقوق و اخذ چک یا سفته  این تسهیلات را دریافت می کنند.

۳-کلیه مشمولین بند ۲ که دارای رتبه اعتباری C  می باشند با ارایه یک ضامن معتبر و نامه کسر از حقوق و اخذ چک یا سفته می توانند از این تسهیلات بهرمند گردند.

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و تسهیلات معوق و سررسید گذشته در شبکه بانکی کشور باشند.

وام گیرنده باید مدارک لازم مبنی بر احراز توان بازپرداخت اقساط را به بانک ارایه کند.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان