قیمت خودرو| قیمت خودرو خارجی

پیش‌بینی مهم از قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو از نیمه دوم فرودین ۱۴۰۱ نوسانات خود را آغاز کرد. کارشناسان معتقدند مذاکرات وین به دلیل طولانی شدن تاثیر خود را در بازار از دست داده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت خودرو امروز با افزایش همراه بوده است. قیمت خودرو امروز نسبت به روزهای گذشته افزایش بیشتری داشته است. قیمت خودرو امروز به یکی از دغدغه‌های افرادی که متقاضی خرید خودرو هستند تبدیل شده است. قیمت خودرو امروز به حدی رسیده است که بسیاری خرید خودرو را از اولویت‌هایشان خارج کرده‌اند. قیمت خودرو امروز را در ادامه می‌خوانید.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو، در این مورد گفت: عوامل خارجی مانند مذاکرات وین و واردات خودرو دیگر تاثیری بر قیمت خودرو نمی‌گذارند.

او توضیح داد: بحث مذاکرات اینقدر طولانی که اثر خود را در اقتصاد کشور از دست داده است. به همین دلیل این موضوع نمی‌تواند در بحث قیمتی تاثیر گذار باشد.

زاوه گفت: واردات خودرو می‌توانست بحث تاثیر گذاری باشد که در حال حاضر این موضوع نیز بلاتکلیف است. با توجه به این شرایط، قیمت‌ها می‌تواند نوسانی رو به بالا باشد. در بازه ماهیانه، قیمت‌ ها رو به بالا خواهد بود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۲ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۶ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج با کاهش سه میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۳۲۵ میلیون در بازار موجود است.

 خودرو پژو پارس اتوماتیک نیز سه میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۳۷ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با کاهش همراه است.

بر اساس معاملات انجام شده امروز (هفتم بهمن ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با کاهش همراه است.

با وجود خالی بودن بازار خودرو از خریداران و فروشندگان واقعی، اما اخبار مختلف از مذاکرات برجام باعث شده تا همه دست از خرید بردارند تا سرنوشت بازار بعد از مذاکرات مشخص شود.

همچنان در بازار، خریدار رغبتی به خرید خودرو ندارد و از آن طرف فروشنده نیز برای سود بیشتر رقم‌های بالایی را پیشنهاد می‌کند. هرچند قیمت دلار روند کاهشی داشته است ولی اخبار مختلف از مذاکرات عاملی شده تا همه به نوعی دست از خرید بردارند تا سرنوشت بازار بعد از مذاکرات مشخص شود. علاوه بر این بازار شاهد افزایش عرضه محصولات از سوی خودروسازان هم نیست. این در حالی است که قرار بود با ورود سازمان بازرسی روند تکمیل خودروهای ناقص آغاز شود.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد قیمتها نسبت به هفته گذشته نوسان داشته است به نحوی که پراید ۱۱۱ به مرز ۱۹۰ میلیون تومان رسیده و با قیمت ۱۸۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین رانا ال ایکس با قیمت ۲۴۹ میلیون تومان، ساینا ۱۹۳ میلیون تومان، تیبادو ۱۸۷ میلیون تومان، کوئیک دنده ای ۱۹۶ میلیون تومان، پژو۲۰۷اتوماتیک ۵۵۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار ۳۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۳۴ میلیون تومان، پژو پارس ۲۸۴ میلیون تومان معامله می شود.

علاوه بر این سمند ال ایکس ۲۶۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۸ میلیون تومان، رانا پلاس ۲۷۳ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۶۲ میلیون تومان، دنا پلاس دنده ای توربو ۴۹۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده ای ۳۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

کاهش قیمت خودرو

 یک کارشناس بازار خودرو گفت: کاهش قیمت دلار از ۳۰ به ۲۸ هزار تومان تاثیر چندانی در بازار خودرو نداشت و قیمت این کالا بر اثر کاهش نرخ ارز تنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاظم محمدی نیکخواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.

این کارشناس خودرو بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت دلار نمی‌توان امیدوار بود که قیمت ارز ثابت بماند و احتمالا نرخ آن افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدی نیکخواه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو از در کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده تفاوتی ۱۴ درصدی دارد. به عنوان مثال در گذشته خودروهای ما در کارخانه با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما زمانی‌ که به دست مصرف‌کننده می‌رسید، با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد. در حال حاضر این تفاوت قیمت نسبت به ماه‌های گذشته نیز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است و تا زمانی که نوسانات ارزی وجود داشته باشد، نرخ این محصول کاهش پیدا نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در خصوص ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو گفت: امیدوارم سال آینده با پشتیبانی رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه‌ خودرو افزایش پیدا کند و بازار خودرو رونق گیرد.

منتظر رونق قیمت خودرو باشیم؟

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.

این کارشناس خودرو بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت دلار نمی‌توان امیدوار بود که قیمت ارز ثابت بماند و احتمالا نرخ آن افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدی نیکخواه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو از در کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده تفاوتی ۱۴ درصدی دارد. به عنوان مثال در گذشته خودروهای ما در کارخانه با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما زمانی‌ که به دست مصرف‌کننده می‌رسید، با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد. در حال حاضر این تفاوت قیمت نسبت به ماه‌های گذشته نیز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است و تا زمانی که نوسانات ارزی وجود داشته باشد، نرخ این محصول کاهش پیدا نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در خصوص ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو گفت: امیدوارم سال آینده با پشتیبانی رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه‌ خودرو افزایش پیدا کند و بازار خودرو رونق گیرد.

بازار خودرو بدون تغییر چندانی به تعطیلات رفت و دلار هم در کانال ۲۸هزار تومان کار خود را پایان داد.

در بازار ارز، قیمت دلار بالاخره وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. البته همچنان نوسان قیمت ها و مقاومت معامله گران، دلار را در کانال های ۲۹ و ۳۰ هزار تومان هم ترغیب کرد اما دلار در کنال ۲۸ هزار تومان فعلا تثبیت شده و به نظر می رسد این روند در صورت انتشار و سیگنال اخبار مثبت از وین باز هم به سمت عرضه در بازار ارز فشار آورد و دوباره موقعیت های فروش را فعال کند. قیمت سکه و درهم هم در محدوده های قیمتی پایین تر از روز قبل پیگیری و دنبال شدند.

در بازار سهام، شاخص های بورس در هفته ای که سپری شدند، بازدهی منفی را به ثبت رساندند. این در حالی است که روند معاملات بورس به گونه ای بود که بورس بازان درجا زدند. بورس همچنان با چالش خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و پایین بودن ارزش معاملات خرد روبه روست و این درحالی است که به جز یک روز معاملاتی در هفته گذشته که سیر نزولی شاخص اوج گرفت، در سایر روزها بورس در یک دامنه نوسان بسیار محدود تغییری به خود ندید

در بازار خودرو قیمت خودروها تغییری نکرد و هم محصولات ایران خودرو و هم سایپا در روز پایانی واکنشی به تغییرات بازار ارز و سیگنال های مثبت از وین، تغییری نکرد و خودرویی ها به تعطیلات آخر هفته رفتند. در صورت تداوم سیگنال های مثبت و تثبیت دلار در قیمت منطقی، بازار خودرو می تواند شاهد ریزش دوباره قیمت ها و کم شدن اثر سمت تقاضا باشد.

در بازار مسکن فعلا تغییری حادث نشده و خبری از تحرکات قیمت ها در بازار شنیده نمی شود، هر چند که ردپاها برای تغییر در بازار مسکن ملاحظه شده است. طرح نهضت ملی مسکن که دو سمت عرضه و تقاضا را در شرایط انتظار قرار داده، می تواند سیگنال به بازار باشد. با این وصف نیاز مسکن بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی است و همین مسئله که مورد تایید وزیر راه و شهرسازی هم هست، در روند معاملات اثرگذار خواهد بود.

بازار خودرو در این هفته نیز با نوسانات قیمتی مواجه بود اما کارشناسان نتیجه مثبت گرفتن از مذاکرات برجام را شرط ثبات اقتصادی و قیمتی می‎‌دانند.

خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۶ میلیون تومان درحال معامله است.پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش سه میلیونی نسبت دیروز، به قیمت ۲۷۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۱۵ میلیون در بازار موجود است.

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با افزایش همراه بوده است.بر اساس معاملات انجام شده امروز ( ۲۸ آذر ۱۴۰۰)  قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته  با افزایش اندک همراه  بوده است.

قیمت اکثر خودروهای خانواده رنو برای دومین هفته متوالی با افزایش قیمت روانه بازار شده است.مشاهدات بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک با رینگ فولادی مدل ۹۸ با افزایش ۱۰میلیون تومانی به ۵۴۰میلیون تومان رسید.قیمت رنو تندر۹۰ ‌پلاس دنده‌ای با رینگ آلومینیومی در معاملات امروز به ۴۴۵میلیون رسید که به معنای افزایش ۵میلیون تومانی این خودرو طی هفته گذشته است. گفتنی است این خودرو طی دو هفته گذشته ۲۰میلیون تومان گران شده است.

رنو پارس تندر‌ مدل ۹۸ نیز ۲۵میلیون تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و حوالی ۴۳۰ میلیون تومان خریدوفروش شد. رنو ساندرو اتوماتیک با افزایش ۲۰میلیون تومانی طی هفته اخیر روانه بازار شد. در این میان رنو کولیوس‌، رنو کپچر‌ و رنو داستر‌ SE دو دیفرانسیل با ثبات قیمت خریدوفروش شد.

سایپا و ایران خودرو قرار است به صورت هفتگی طرح فروش اجرا کنند و همین باعث داغ شدن دوباره بحث دریافت هزینه برای ثبت نام شده است.ایران خودرو و سایپا پس از افزایش ۱۸ درصدی قیمت محصولات خود تصمیم گرفتند که طرح های فروشی را به صورت هفتگی اجرا کنند. البته این طرح های فروش می‌تواند شامل پیش فروش یا فروش فوق العاده باشد. با این وجود آمار ثبت کنندگان در این طرح ها به شدت بالاست.

به دلیل اختلاف نسبتا زیاد بین قیمت خودرو و کارخانه حجم ثبت نام ها در طرح های فروش به خصوص فروش فوق العاده به شدت افزایش یافته و در مقابل شانس برنده شدن خودرو با توجه به حجم محدود عرضه خودرو کاهش می‌یابد.

در این میان افرادی هستند که با دریافت مبلغی کار ثبت نام برای دریافت خودرو را انجام می‌دهند. این کار عموما برای محصولات ایران خودرو و گروه بهمن و محصولاتی که بدون قرعه کشی عرضه می‌شوند صورت می‌گیرد. برخی از آگهی دهندگان اعلام می‌کنند برای ثبت نام خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی با دریافت هزینه ثبت نام صورت می‌پذیرد و احتمال موفقیت در این ثبت نام ها بالاست. لازم به ذکر است که آگهی دهندگان اعلام می‌کنند نحوه ثبت نام برای نمایندگی ها و میزان ظرفیت ها متفاوت است.

با توجه به تمام این موارد می‌توان گفت همچنان خودروسازان نتوانسته اند شرایط مناسبی بابت عرضه مستقیم محصولات خود به مردم ایجاد کنند. در کنار این مورد بحث قرعه کشی نیز باعث شده بسیاری از افراد که نیازمند خودرو هستند نتوانند به صورت مستقیم خودروی مورد نظرشان را از کارخانه خریداری کنند و در مقابل خودروها به دست دلالان می‌افتد.

بازار خودروی داخلی به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد. کارشناسان معتقدند خودرو نباید گران شود اما قیمت برخی از انواع خودرو نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد.

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار با افزایش دو میلیونی خود نسبت به روز گذشته، به نرخ ۱۸۰ میلیون تومان درحال معامله است.پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید.پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۷۲ میلیون رسید.  پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت ۳۱۰ میلیون در بازار موجود است.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان