فوتبال ایران تعلیق شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بیانیه‌ای درخصوص اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بیانیه‌ای درخصوص اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد صادر کرد. گرچه برخی از تعلیق فوتبال ایران سخن می‌گویند، اما بعید است این اتفاق رخ دهد.

حاشیه مسابقه دو تیم فوتبال ایران و لبنان که روز چهارشنبه برگزار شد، گویا تمامی ندارد. جلوگیری از ورود زنان به استادیوم با اتکا به اسپری فلفل و دیگر برخوردهای نادرست، از همان روز بازی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی تعلیق فوتبال ایران را بهترین راهکار برای عدم تکرار این وقایع می‌دانند. همچنین گفته می‌شود برخی کشورها مانند ایتالیا، امارات و عراق لابی‌های خود را برای حذف ایران از جام‌جهانی آغاز کرده‌اند.

با این حال شنیده‌ها حاکی از آن است که خطر حذف از جام‌جهانی ایران را تهدید نمی‌کند. اما ممکن است میزبانی‌ بازی‌های آتی از تیم ملی ایران توسط فیفا گرفته شود.

چراکه اتفاقات مشهد حالا به فیفا رسیده و فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه‌ای رسمی علاوه بر ابراز نگرانی، خواستار توضیحاتی شد.

در بخشی از بیانیه فیفا آمده است: «ما اخبار نگران‌کننده‌ای درباره اینکه دیروز به زنان اجازه حضور در بازی شهر مشهد داده نشده را دریافت کرده‌ایم. از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحات و اطلاعات بیشتری بدهند.».

فیفا در این بیانیه اشاره‌ای به تعلیق فوتبال ایران نکرد، اما ابراز امیدواری کرد تا زنان بتوانند همانند بازی ایران و کامبوج در اکتبر ۲۰۱۹ وارد استادیوم‌ها شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان