دانشگاه ها حضوری شدند

آموزش دانشگاه‌ها از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه‌ای که اعلام شد در همه مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 با توجه به برگزاری حضوری آموزش در دانشگاه‌ها، شرط حضور دانشجویان چیست؟

به نقل از دانشجو، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: آموزش دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران از روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ طبق اطلاعیه‌ای که هفته آخر اسفند برای دانشجویان و استادان اعلام کردیم در همه مقاطع تحصیلی کاملا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای عملیاتی شدن چنین تصمیمی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد که این کار انجام شد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی که باید پیگیری می‌کردیم بحث خوابگاه‌ها بود، افزود: بر اساس اطلاعیه‌ای که اعلام کردیم نام نویسی خوابگاه‌ها از سوم فروردین آغاز و تا ۱۱ فروردین ادامه پیدا خواهد کرد و اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها از ۱۳ فروردین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران حدود ۱۵ هزار دانشجوی خوابگاهی دارد، اضافه کرد: دانشگاه تهران علاوه بر شهر تهران در شهر‌های مختلف از جمله کرج، قم، پردیس، فارابی و ورامین، مجموعه دانشکده‌های ابوریحان در کاسپین در شمال کشور و فومن، دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه تهران، تزریق دو دز واکسن را از شرایط نام نویسی دانشجویان در خوابگاه‌ها بیان کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها متاسفانه حدود ۸ درصد دانشجویان یعنی حدود ۱۲۰۰ نفر، کمتر از دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند؛ حدود ۴ درصد اصلا واکسن نزدند و ۴ درصد فقط یک دز واکسن را دریافت کردند بنابراین از پذیرش این دانشجویان که متقاضی خوابگاه هم هستند معذوریم.

مقیمی ادامه داد: مرکز بهداشت دانشگاه تهران تمهیداتی را اندیشیده است و برای دانشجویانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند واکسن را تزریق می‌کند.

وی افزود: آمادگی داریم بلافاصله دز دوم واکسن را به کسانی که یک دز واکسن را دریافت کردند تزریق کنیم و آن‌ها را پذیرش کنیم، اما امکان پذیرش دانشجویانی که اصلا واکسن نزدند در این ترم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: حفظ سلامت دانشجویان و استادان مهم‌ترین اولویت دانشگاه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان