علی برجسته درگذشت

به گزارش تیتربرتر؛ علی برجسته، بازیگر، تهیه کننده و مدیر تولید سینمای ایران ساعاتی پیش درگذشت و خبر درگذشت این هنرمند را پسرش اعلام کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش تیتربرتر؛ علی برجسته، بازیگر، تهیه کننده و مدیر تولید سینمای ایران ساعاتی پیش درگذشت و خبر درگذشت این هنرمند را پسرش اعلام کرد.

مرحوم برجسته از هنرمندان قدیمی سینما و تلویزیون بود که شب گذشته در سن ۷۸سالگی دار فانی را وداع گفت.گفتنی‌ست وی در شمار زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش کرده بود.علی برجسته برادر مرتضی برجسته خواننده قدیمی ساکن آمریکاست.

لتللعغع

بیوگرافی علی برجسته

علی برجسته (زاده ۲۲ دی ۱۳۲۲ – درگذشته ۳ فروردین ۱۴۰۱) بازیگر و تهیه‌کننده سینما اهل ایران بود.

وی برادر بزرگتر مرتضی برجسته ، خواننده مشهور ایرانی ساکن آمریکا بود.

وی فعالیت هنری در سال ۱۳۴۶ با سرودن ترانه بهار برای غلامعلی روانبخش خوانندهٔ رادیو شروع کرد و سپس در سال ۱۳۴۷ با خواندن ترانه نور امید به جمع خوانندگان رادیو پیوست، وی بازیگری را نیز با حضور در فیلم زیر گنبد کبود آغاز کرد.

وی در ۳ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

تهیه کنندگی در فیلم و فیلم و خدا زن را آفرید

خلاصه داستان فیلم : دانلود فیلم و خدا زن را آفرید که روایتگر زندگی زن و شوهری است که بچه دار نمی شوند. به اصرار مادر دختر، آن ها از هم جدا می شوند ولی این در حالی است که…

بازیگران فیلم : یوسف مرادیان، لیلا بلوکات، نیما شاهرخ شاهی، بابک برجسته، فریبا نادری، لادن نازی

بازی علی برجسته در فیلم کارد و پنیر

فیلم سینمایی «کارد و پنیر» به کارگردانی محمود معظمی‌ یک طنز ورزشی است که تقابل دو نسل در ورزش‌های مدرن و کهن را روایت می‌کند در این فیلم بهزاد فراهانی، ثریا قاسمی، رضا داوودنژاد، علیرام نورایی، سمیرا سیاح، علی برجسته، رامین نعمتی، بابک برجسته و مجید احتشام زاده  بازی کرده‌اند.

عقاب‌ها فیلمی ایرانی در ژانر جنگی به کارگردانی ساموئل خاچیکیان است که در سال ۱۳۶۳ منتشر شد. در این فیلم سعید راد، جمشید هاشم‌پور، زری برومند، شهاب عسگری و رضا رویگری ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم از نخستین و جدی‌ترین فیلم‌ها در حوزه جنگ ایران و عراق است که در سال ۱۳۶۴ اکران شد. این فیلم در مجموع سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹، به فروشی معادل ۷۳ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان (معادل ۱۳۳میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹) از ۸٫۶ میلیون تماشاگر، به پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

خلاصه داستان

در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی‌ها قرار می‌گیرد و در کردستان عراق سقوط می‌کند…

این فیلم بر پایه رویداد واقعی نجات خلبان ایرانی به نام یدالله شریفی‌راد به وسیله کردهای عراقی و انتقال او به ایران ساخته شده‌است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان