افزایش چند صد برابری تعرفه‌ شرکت آب تکذیب شد

صبح امروز خبری مبنی بر افزایش چند درصدی تعرفه شرکت آب منتشر شده بود که تکذیب شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تکذیب افزایش ۱۰۰ درصدی به بالا در تعرفه‌های جدید آب توضیحاتی را منتشر کرد.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص تعرفه‌های جدید آب در سال ۱۴۰۱، افزایش ۱۰۰ درصدی به بالا و چند صد برابری تعرفه‌های آب را تکذیب و رد کرد.

 شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تکذیب افزایش ۱۰۰ درصدی به بالا در تعرفه‌های جدید آب توضیحاتی را منتشر کرد.

اطلاعیه شرکت آبفای کشور درباره تعرفه‌های آب در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل است:

شرکت آبفای کشور مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر افزایش چند صد برابری تعرفه‌های آب را رد کرد و آن را فاقد اصالت و صحت دانست.

شرکت آب و فاضلاب کشور در این رابطه تصریح کرد: بر اساس آیین نامه هیات وزیران، مشترکان خانگی که طبق الگو اقدام به مصرف آب کنند، مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد و در عین حال تعرفه آب مشترکین خانگی با مصرف مازاد بر الگو به ترتیب با ضریب (۰.۵)، (۰.۷۵)، (۱.۵)، (۳) و (۵) نسبت به قیمت غیریارانه‌ای شامل مجموع هزینه‌های تأمین آب (هزینه‌های توزیع آب و جمع آوری فاضلاب مطابق صورت‌های مالی به علاوه مقادیر غیریارانه‌ای هزینه آب خام و انرژی الکتریکی برای پمپاژ و تأمین آب) و به صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه و دریافت خواهد شد.

همچنین متوسط تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیرآموزشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تجاری به ترتیب براساس ضریب (۱) و (۱.۵) نسبت به هزینه تأمین آب محاسبه و دریافت می‌شود.

لازم به ذکر است هم اکنون ۵۴ درصد مشترکان آب زیر الگو مصرف می‌کنند و ۴۰ درصد مشترکان نیز مصرف تا دو برابر الگو دارند که ضریب افزایش تعرفه آن بسیار پائین است. در عین حال ۶ درصد مشترکان مصرف بیش از دو برابر دارند که باید مصرف خود کاهش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان