جاده کندوان باز هم یکطرفه شد

رییس پلیس راه استان مازندران گفت: جاده کندوان برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل حجم قابل توجه تردد و ترافیک سنگین از سمت کرج به چالوس به صورت موقت یک‌طرفه شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رییس پلیس راه استان مازندران گفت: جاده کندوان برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل حجم قابل توجه تردد و ترافیک سنگین از سمت کرج به چالوس به صورت موقت یک‌طرفه شد.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز شنبه با بیان این که طرح اعمال محدودیت تردد خودرویی به دلیل افزایش قابل توجه تردد از جاده کرج به چالوس در جاده کندوان برای ایام نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است، افزود: به علت بار ترافیکی سنگین، مسیر شمال به جنوب جاده کندوان بسته شده تا با یکطرفه شدن این جاده به سمت مازندران، ترافیک در این محور روان‌سازی شود.

وی اظهار کرد: تردد در این محور ارتباطی استان سنگین و بسیار پرحجم است. روز گذشته هم جاده کندوان به سمت استان مازندران برای روان‌سازی ترافیک به مدت هشت ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر یک طرفه شد بود.

رییس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: طرح نوروزی کنترل ترافیک جاده‌های مازندران از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۴ فررودین ۱۴۰۱ ادامه دارد. در محور هراز حدفاصل وانا تا بایجان مسیر سمت جنوب به شمال جاده هراز شاهد ترافیک سنگین و پرحجم خودروها هستیم.

جهان‌تاب وضعیت ترافیکی محور سوادکوه به سمت مازندران را نیز سنگین توصیف کرد و گفت: مأموران پلیس راه در مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان و سوادکوه مستقر هستند و تردد در این محورهای اصلی با مدیریت پلیس راه در جریان است. ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی، در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر و گلوگاه و در مجموع در ۵۷ نقطه ورودی استان مستقر هستند.

وی افزود: وضعیت جوی در محورهای ارتباطی اصلی مازندران آفتابی است. اما از مسافران می‌خواهیم پیش از حرکت، زمانی مناسب برای آغاز و پایان سفر را در نظر بگیرند و برای طولانی شدن زمان سفر با توجه به ترافیک آمادگی لازم را داشته باشند. مسافران می توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۰ از وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌ها با خبر شوند.

رییس پلیس راه مازندران از رانندگان و مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی خواست که نکات ایمنی را رعایت کنند و بستن کمربند ایمنی را با توجه به تاثیر زیادی که بر کاهش آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی دارد جدی بگیرند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان