بازیگر برنده اسکار درگذشت

بازیگر خارجی، برنده جایزه اسکار فوت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

«ویلیام هرت» بازیگر برنده اسکار که برای بازی در فیلم‌هایی چون «بوسه زن عنکبوتی» و «اخبار پخش‌کننده» شناخته می‌شود، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

پسر این بازیگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با اندوه فراوان اعلام می‌کنیم خانواده ما برای درگذشت «ویلیام هرت» پدر محبوب و بازیگر برنده اسکار، در ۱۳ مارس ۲۰۲۲، یک هفته قبل از تولد ۷۲ سالگی‌اش عزادار هستند».
این بازیگر در سال ۲۰۱۸ فاش کرد که به سرطان پروستات مبتلا شده که به استخوان سرایت کرده است، اگرچه طبق گزارش رسانه‌ها، در آن زمان از یک نوع شیمی‌درمانی جایگزین برای نجات جان خود استفاده کرده است.
«هرت» که در مدرسه معتبر جولیارد در شهر نیویورک تحصیل کرده بود، به عنوان یکی از مشهورترین بازیگران برجسته دهه ۱۹۸۰ ظاهر شد و سه نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای نقش‌هایش در «بوسه زن عنکبوتی» در سال ۱۹۸۵، «فرزندان خدای کوچک» در سال ۱۹۸۶ و «اخبار» در سال ۱۹۸۷ کسب کرد و برای بازی در فیلم «بوسه زن عنکبوتی» موفق به کسب این جایزه شد.
او آخرین بار در سال ۲۰۰۵ برای فیلم «تاریخ خشونت» موفق به کسب نامزدی اسکار در شاخه بهترین نقش مکمل مرد شد.
«سیریانا»، «چوپان خوب»، «به‌سوی طبیعت وحشی»، «آقای بروکس»، «رابین هود»، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، «انتقام‌جویان: آخر بازی» و «بیوه سیاه» از جمله دیگر فیلم‌هایی هستند که «ویلیام هرت» در آن نقش‌آفرینی داشته است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان