حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

میزان حقوق بازنشستگان در سال جدید چقدر است | مستمری بگیران بازنشسته بخوانند

بازنشستگان کارگری از کسر دو درصد سهم درمان از مستمری‌های خود انتقاد دارند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 به خاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمارهای رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.براساس همین آمارها، دولت برای اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال ۹۹ بالغ بر ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی قرار داده و این رقم در سال جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.در این گزارش با استناد به اینکه منابع پایداری برای این موضوع که هزینه بالایی هم به کشور تحمیل می‌کند، پیش‌بینی نشده است تاکید شده است: افزایش حقوق بازنشستگان منجر به تشدید کسری بودجه شده از محل ایجاد تورم تامین می‌شود.حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید.

مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان کشوری تخصیص داده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد داریم و همسان‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قواعدی که در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال اجراست.

 بر این اساس مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان لشکری.

وزیر کار درخصوص اینکه آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز هم اجرا می‌شود یا خیر، گفت:این موضوع را از سازمان تامین اجتماعی پیگیر باشید، اتفاقات خوبی رقم خورده که جزئیات آن را مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام می‌کنند.

حقوق بازنشستگان

حجت الله عبدالملکی وزیر کار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازهم اجرا می‌شود؟ خاطرنشان کرد: این موضوع را از سازمان تامین اجتماعی پیگیر باشید، اتفاقات خوبی رقم خورده که جزئیات آن را مدیرعامل تامین اجتماعی در جریان هستند و اعلام می‌کنند.

عبدالملکی گفت: مقرر شده حسابرسی ویژه‌ای در خصوص بدهی دولت به تامین اجتماعی انجام شود تا مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به صورت دقیق تعیین شود.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اخبار از پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: به جد پیگیر پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی هستیم. درحال حاضر اختلاف نظری میان سازمان با دولت درخصوص میزان بدهی وجود دارد.

وی گفت: مقرر شده حسابرسی ویژه‌ای در این خصوص انجام شود تا مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به صورت دقیق بررسی شود. دولت در این دوره زمانی، عزم جدی برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی دارد.

عبدالملکی بیان کرد: مقدار کم و کیف بدهی در جلسات سازمان تامین اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است تا محاسبات دقیقی انجام شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هنوز میزان دقیق بدهی دولت به سازمان مشخص نیست منتظر هستیم بررسی‌ها انجام شود تا میزان رقم بدهی تعیین شود.

کسری مستمری بازنشستگان موجب نارضایتی آن ها شد

مروتی (بازنشسته کارگری) در این رابطه می‌گوید: ما سی‌ سال تمام حق بیمه داده‌ایم و یک‌سوم این حق بیمه ماهانه بابت درمان بوده است؛ نه تنها به ما در دوران بازنشستگی خدمات درمانی رایگان ارائه نمی‌دهند بلکه علیرغم نیاز به بیمه تکمیلی و صرف هزینه‌های سنگین برای آن، بازهم دو درصد از مستمری ماهانه‌ی ما کسر می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: پیش از این، بهانه‌ی سازمان تامین اجتماعی این بود که این دو درصد بابت صدور دفترچه‌های درمان کاغذی است و صرف آن می‌شود اما حالا که دفترچه‌های کاغذی از میان رفته، دیگر لزومی به کسر دو درصد از مستمری ناچیز بازنشستگان نیست. با حذف دفترچه‌های بیمه باید کسر دو درصد نیز از میان برداشته شود.

بازنشستگان کارگری انتظار دارند سال آینده این اصلاحات به نفع بازنشستگان صورت بگیرد و دیگر مبلغی بابت درمان کسر نشود.

این خبر موجب شد تا صدای انتقاد و نارضایتی  بازنشستگان شنیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان