قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز

نوسان قیمت مرغ در بازار | حذف مرغ از سبد غذایی خانوار ها

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: نظارت بر بازار مرغ نیز صورت می‌گیرد به طوری که چند روز گذشته عوامل بازرسی در بازار مرغ بر وضعیت بازار نظارت داشتند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت مرغ تازه و منجمد در بازار مدام درگیر نوسانات مختلف می شود.قیمت مرغ هروزه در بازار تغییر می کند .قیمت مرغ در این روزهای پایانی سال بسیار افزایش یافته است که مردم از این گرانی شکایت دارند، چون مرغ یکی از مواد غذایی اصلی در سبد خانواده های ایرانی است.قیمت مرغ روز اعلام شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: نظارت بر بازار مرغ نیز صورت می‌گیرد به طوری که چند روز گذشته عوامل بازرسی در بازار مرغ بر وضعیت بازار نظارت داشتند.

رضا مبصری در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا مرغ به بازار در آستانه سال نو، گفت: در حال حاضر بازار مرغ در آرامش است و مشکل خاصی در تأمین وجود ندارد بنابراین مصرف کنندگان بدون هیچ دغدغه می‌توانند مرغ مورد نیاز را تأمین کنند.

دبیر انجمن تولید کنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ بیان کرد: قیمت مرغ در میدان بهمن، قیمت‌های دولتی است به طوری که مرغ با قیمت ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان به میدان بهمن تحویل داده می‌شود و با قیمت ۲۹ هزار تومان به مغازه دار فروخته شده و در نهایت مصرف‌کننده مرغ را با قیمت ۲۹ الی ۳۱ هزار تومان خریداری می‌کند.

مبصری اظهار کرد: همچنین با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز وجود ندارد و حتی ممکن است شرایط بهتر شود.

پرویز فروغی کارشناس حوزه دام و طیور در خصوص حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ گفت: مقداری از ارز ترجیحی به بیراهه رفت اما اینکه بگوییم همه آن اینطور بوده است غلط است. نهاده‌های مرغداری ها با این ارز تامین می‌شد و اگر شما ارز ترجیحی را حذف کنید تورم زیادی را ایجاد خواهد کرد.

کارشناس حوزه دام و طیور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی باعث افزایش قیمت مرغ به ۷۰ هزار تومان خواهد شد، گفت: اینکه برخی می‌گویند قیمت‌ها تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، مانند شوخی است.

به گزارش تسنیم، شاید بتوان گفت که بحث حذف ارز ترجیحی یکی از مهم‌ترین موضوعات بودجه سال آینده است. دولت از ابتدای تدوین لایحه بر حذف ارز ۴۲۰۰ اصرار داشت و نرخ ETS را به عنوان مبنای تسعیر ارز در کل بودجه در نظر گرفت.

به نظر می‌رسد مجلس نیز این اختیار را به دولت داده است تا نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کند اما این مسئله به سبب تاثیرات شدید که می‌تواند بر کالاهای اساسی داشته باشد، باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

پرویز فروغی کارشناس حوزه دام و طیور در خصوص حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ گفت: مقداری از ارز ترجیحی به بیراهه رفت اما اینکه بگوییم همه آن اینطور بوده است غلط است. نهاده‌های مرغداری ها با این ارز تامین می‌شد و اگر شما ارز ترجیحی را حذف کنید تورم زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: موضوع انحراف چیزی نیست که دولت بخواهد به آن علت ارز ترجیحی را حذف کند. اینکه عده‌ای بخواهند از واردات حمایت کنند باید به فکر مرغداری های داخل نیز باشید. فرض کنید کسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن نهاده تامین می‌کند اگر ناگهان قیمت نهاده به این میزان افزایش پیدا کند، قیمت مرغ به بیش از ۷۰ هزار تومان خواهد رسید مگر ممکن است با این کار قیمت تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؟

قیمت مرغ در روزهای آخر سال

مهدی یوسفخانی، با اشاره به قیمت مرغ در بازار، گفت: عرضه مرغ گرم و سرد در روزهای منتهی به پایان سال قابل توجه است و مرغ با نرخ مصوب عرضه می‌شود. مرغ گرم کیلویی 31 هزار تومان و مرغ منجمد کیلویی 20 هزار تومان بفروش می‌رسد.

 به گفته وی؛ تقاضا در روزهای پایانی سال نسبت به ماه گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی برای واردات نهاده قیمت‌ مرغ را حداقل 2 برابر افزایش می‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد دولت برای حذف نشدن پروتئین از سفره مردم راهکارهایی از جمله اعطای پول نقد یا بن کارت‌های خرید کالا در نظر گرفته است تا مردم خود این بخش را مدیریت و نیازهای خود را خریداری کنند.

یوسفخانی میزان تولید مرغ در ماه‌های پایانی سال را حدود 135 میلیون تن دانست و افزود: میزان جوجه‌ریزی به اندازه مصرف انجام شده است و در حال حاضر نیاز به واردات نداریم. اما برای تنظیم بازار در ماه‌های گذشته دولت اقدام به واردات کرد که اگر این مهم انجام نمی‌شد با چالش‌های جدی در تامین مرغ مواجه می‌شدیم.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی؛ مرغ منجمد از ترکیه و برزیل وارد می‌شود. و از آنجایی که مرغ منجمد حدود یک سوم از مرغ گرم ارزان‌تر است مردم تمایل زیادی برای خرید مرغ منجمد از خود نشان می‌دهند؛ البته لازم به ذکر است که در گذشته چندان مرغ منجمد با ذائقه مردم همخوانی نداشت و رغبتی برای خرید این مرغ از خود نشان نمی‌دادند.

قیمت مرغ

وی با بیان اینکه سلامت مرغ‌های منجمد از سوی سازمان دامپزشکی کشور تایید شده است، گفت: گزارشی مبنی بر آلودگی این مرغ‌ها به‌دست ما نرسیده است و پیش از عرضه در بازار سلامت آنها از سوی کارشناسان سازمان دامپزشکی بررسی و تایید می‌شود.

این فعال صنفی در پایان بیان کرد: سلامت مرغ‌های موجود در بازار تایید شده است و برخی از اخبار مبنی بر شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی صحت ندارد.

قیمت مرغ در 23 اسفند

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۴۲,۹۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۴۴,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۴۸,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۴۹,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۴۸,۰۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۴۲,۱۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۴۲,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۳۳,۴۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۳۷,۳۰۰

فیله مرغ

۶۳۹۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۱۲,۹۰۰

شنیتسل بدون آرد

۵۱,۸۰۰

جوجه چینی

۶۳,۶۰۰

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۵۴,۹۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

۴۴,۰۰۰

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

۴۱,۰۰۰

مرغ کنتاکی

۴۰,۱۰۰

دل مرغ پاک کرده

۱۳,۲۰۰

جگر مرغ

۷,۵۰۰

سنگدان مرغ

۱۲,۹۰۰

پای مرغ

۷,۳۰۰

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان