وام فوری | وام فوری بازنشستگان

خبر خوش برای وام فوری بازنشستگان | وام بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش یافت؟

وزارت امور اقتصادی و دارایی بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل ۱۳ بانک دولتی بر اجرای بخشنامه عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

متقاضیان وام فوری با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این وام فوری از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود. وام فوری 100 میلیونی در چند وقت اخیر از طرف دولت تصویب شده است و متقاضیان با داشتن شرایط مورد نظر می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. پرداخت وام فوری تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن جز دستورات جدید دولت به بانکهاست.

وام فوری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزییات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

 میرهاشم موسوی در این باره اظهار کرد: یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده  خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

بر اساس ابلاغ وزارت اقتصاد به سیستم بانکی کشور مقرر شد از ابتدای بهمن تسهیلات خرد بدون ضامن پرداخت شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل ۱۳ بانک دولتی بر اجرای بخشنامه عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود، مشمول طرح هستند.

با وجود ابلاغ پرداخت وام بدون ضامن برخی از بازنشستگان موفق به دریافت این وام نشدند.

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: پرداخت وام خرد بدون ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ارائه گواهی کسر از حقوق از ابتدای بهمن آغاز شده است و شرط حقوق‌بگیر بانک مربوطه بودن را برای پرداخت تسهیلات بدون ضامن حذف کرده‌ایم.

لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه گفت: ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان با درخواست غیر حضوری پرداخت شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وام فوری

وام فوری ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد: تمام شعب بانک‌های دولتی در سراسر کشور با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و دستورالعمل ابلاغ شده، برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون اخذ ضامن آمادگی کامل دارند.

علیرضا قیطاسی گفت: شعب بانک‌ها در سراسر کشور آمادگی دارند تا با توجه به منابع و متناسب با درخواست وام، تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان را بدون اخذ ضامن و با گواهی کسر اقساط پرداخت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: دستگاه‌های صادر کننده گواهی شرطی نگذارند که بانک عامل، با توجه به آن شرط گواهی کسر حقوق را نپذیرد.

وی افزود، دستگاه متولی باید براساس گواهی صادر شده متعهد شود تا پایان دوره بازپرداخت اقساط، اگر قسطی پرداخت نشد آن را از حقوق وام گیرنده کسر و به بانک عامل پرداخت کند.

قیطاسی تاکید کرد: روسای واحد بانک‌ها باید توجه کنند که پرداخت این تسهیلات مورد تاکید رییس جمهور، وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک‌ها و مجموعه شورای هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی است و شعب بانک‌ها باید این خواسته را اجرایی کنند.

وی افزود، شعب بانک‌ها بر اساس اعتبارسنجی و دستورالعمل‌های صادر شده خواسته مردم را بررسی و به آن پاسخ مثبت دهند.

وی تاکید کرد، چنانچه رییس شعبه به خواسته ای پاسخ منفی دهد و این پاسخ منفی مورد رسیدگی قرار گیرد در صورتی که رییس شعبه مقصر باشد قطعا با وی برخورد اداری خواهدد شد.

وزیر اقتصاد در ضرب‌الاجلی ۲۴ ساعته به بانک‌ها هشدار داد در صورت عدم پرداخت وام بدون ضامن مدیران آن بانک‌ها را از کار بیکار خواهد کرد.

به گزارش وزارت اقتصاد؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به ۱۳ مدیر بانکی دولتی ضرب الاجل ۲۴ ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی را تعیین کرد.

خاندوزی تاکید کرد؛ بانک‌ها در کنار بخشنامه داخلی خودشان در مورد عدم درخواست ضامن و وثیقه به منظور پرداخت تسهیلات، حتماً باید شیوه نظارت بر اجرای این مصوبه را بر روی سایت بانک قرار دهند.

 سید احسان خاندوزی در گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی که با مشارکت وبیناری مدیران کل ادارات استانی وزارت اقتصاد و مدیران شعب بانک‌ها در استان‌ها برگزار شد، اظهارکرد: نمی‌توان منکر شد، در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و وضعیت شبکه بانکی و نظام مالی ما نسبت به سال‌های پیش از آن، شاهد تحولات بسیار چشمگیری بوده است اما در عین حال، اگر می‌خواهیم مقصد متفاوتی داشته باشیم، باید مسیر متفاوتی را دنبال کنیم. خاندوزی ادامه داد: یکی از گام‌های مد نظر رئیس‌جمهوری در مسیر تحول نظام بانکی به نفع مردم، توجه ویژه به تسهیلات خرد برای متقاضیان خوش حساب است.

وی افزود: البته ممکن است این سخن باعث سوءبرداشت شود که گویا از این به بعد، بنا بر این است که عموم مردم، بدون ملاحظه ترتیبات قانونی و بطور وسیع به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات مراجعه کنند؛ در حالی که این اتفاق باید متناسب با مقدورات و محدودیت‌های نظام بانکی و با نظارت بانک مرکزی رخ دهد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: نقطه مهم و تفاوت اصلی بر مبنای تحولی که به نفع مردم صورت گرفته این است که اگر کسی برابر قوانین، واجد شرایط دریافت تسهیلات باشد، پرداخت تسهیلات به وی، باید بدون اخذ ضامن و وثیقه انجام شود.

وی یادآور شد: خود شما بهتر از همه می‌دانید که پرداخت تسهیلات خرد به افراد خوش حساب، از جمله کم ریسک‌ترین تسهیلات محسوب می‌شود.

خاندوزی در ادامه از همه مدیران بانکی خواست، بخشنامه داخلی بانک خودشان در مورد عدم درخواست ضامن و وثیقه به منظور پرداخت تسهیلات را بر روی سایت خود قرار دهند به نحوی که مردم با مراجعه به آن بتوانند براحتی با حقوق قانونی خود در این ارتباط آشنا شوند.

وی متذکر شد: در کنار این بخشنامه، باید شیوه نظارت بر اجرای این مصوبه و طرح شکایت در خصوص عدم تمکین احتمالی برخی شعب به قانون، نیز بر روی سایت قرار گیرد. وزیراقتصاد تاکید کرد: توقع ما در وزارت اقتصاد این است که بانک‌ها حداکثر ظرف ۴۸ ساعت به این مراجعات، شکایات و اعتراض‌های صورت گرفته پاسخ دهند.

خاندوزی با بیان اینکه در صورت عدم رسیدگی صحیح توسط بانک‌ها، وزارت اقتصاد خود راسا به شکایات مردمی رسیدگی خواهد کرد، اعلام کرد: این اقدام از همین امروز شروع شده و در این ارتباط راستی آزمایی بطور تصادفی در سایت وزارت اقتصاد صورت گرفته است.

وام فوری

وی از مدیران عامل بانک‌ها خواست، در صورت احراز تخلف مدیران شعب از مصوبه وزارت اقتصاد (که توسط خودشان در قالب بخشنامه به کلیه شعب ابلاغ شده است)، در تغییر مدیران شعب، درنگ نکنند.

وزیر اقتصاد گفت: می‌دانم در ماه‌های پایانی سال، به‌صورت طبیعی، شما در اعطای تسهیلات با مضایقی مواجه هستید و حساب‌های شما، آرام آرام به سمت تعیین تکلیف در هفته‌های پایانی سال می‌رود، اما برای آنکه این دستور دولت، روی زمین نماند، به هر نحوی که صلاح می‌دانید، منابعی را بطور خاص برای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در نظر بگیرید.

وی تاکید کرد: گزارش این تسهیلات به‌طور هفتگی باید در اختیار معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد قرار گیرد.

خاندوزی گفت: من از رسانه‌ها و شبکه‌های استانی صدا و سیما می‌خواهم در انتهای هر هفته با مراجعه به مدیران استانی، گزارش عملکرد آنها را در این خصوص مطالبه کنند تا اعتماد مردم به شبکه بانکی هر چه سریع‌تر احیا شود. وی با بیان اینکه اجرای این سیاست‌ها برای خودنمایی وزیر اقتصاد و مدیران عامل بانک‌ها نیست، تصریح کرد: نتیجه اجرای این سیاست‌ها، بازگشت اعتماد و امید به مردم با حرکت‌هایی به ظاهر ساده است.

واریز وام 100 میلیونی بحساب بازنشستگان

مدیرعامل بانک صادرات ایران، شرایط پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش بانک اول مدیرعامل بانک صادرات ایران از آغاز ثبت نام و پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن ظرف دو روز و فقط با ارائه گواهی کسر از حقوق در این بانک خبر داد.

حجت الله صیدی گفت: به همه شعب بانک صادرات برای پرداخت این تسهیلات ابلاغ لازم صورت گرفته و تشکیل پرونده برای متقاضیان آغاز شده است که اگر پرونده بدون مشکل تشکیل شود روز بعد پرداخت صورت می‌گیرد.

او  افزود: پیرو تاکید رئیس جمهور در راستای تسهیل اعطای وام‌های خرد به اقشار مختلف مردم، دو جلسه در وزارت اقتصاد تشکیل و دستورالعمل‌های لازم صادر شد که بانک‌ها از جمله بانک صادرات با بررسی این دستورالعمل، بخشنامه‌ای را به همه شعب درباره پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان به شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران بدون ضامن و فقط با اخذ گواهی کسر از حقوق، صادر کردند.

صیدی گفت: در مورد کارکنان بخش خصوصی هم به همین طریق عمل خواهد شد یعنی براساس اعتبارسنجی که بانک‌ها انجام می‌دهند این تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، محدودیت در تعداد افراد متقاضی نداریم، افزود: هر تعداد مردم که حقوق خود را از بانک صادرات دریافت می‌کنند اگر به شعب این بانک مراجعه و برای تشکیل پرونده اقدام کنند فقط با ارائه گواهی کسر از حقوق از سازمان مربوط و یا ارائه مدارک حقوق بازنشستگی و یا مستمری بگیری به بانک می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند و اگر گواهی کسر از حقوق نداشته باشند ارائه ضامن لازم است.

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: به محض تشکیل و تکمیل پرونده، تسهیلات پرداخت می‌شود اگر در این بین نقصی گزارش شود بررسی می‌شود که تاکنون چنین گزارشی نشده است البته ممکن است نقصی در پرونده وجود داشته باشد به طور نمونه طرف چک برگشتی داشته باشد و یا خود یا ضامن بدهی معوق داشته باشد که ممکن است برای رفع این سوءاثر تا یک ماه زمان صرف شود.

صیدی ادامه داد: اقساط تسهیلات در این طرح ۲۴ ماهه یا ۳۶ ماهه و کارمزد آن نیز براساس کارت مرابحه، ۱۸ درصد خواهد بود.

او  گفت: میزان دریافت این وام متناسب با حقوق دریافتی فرد است تا بتواند به راحتی اقساط را پرداخت کند، براساس آنچه بانک مرکزی تعیین کرده فرد متقاضی باید بتواند با یک سوم حقوق، اقساط را پرداخت کند یعنی اگر حقوق متقاضی ۹ میلیون تومان باشد باید بتواند با ۳ میلیون تومان قسط را پرداخت کند که در این شرایط وامی حدود ۸۰ میلیون تومان به وی تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت وام مسکن

رئیس بنیاد مسکن گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال باید سالانه یک میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰ هزار واحد از این یک میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

بانک‌‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد شامل ۱۲ بانک می‌شود که حقوق‌بگیران دولت که حقوقشان از طریق این بانک‌ها واریز می‌شود می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند.

منبع:ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان